Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Øke turtallet innimellom for å få ut sot..


dan83

Anbefalte innlegg

dan83 skrev (På 26.11.2022 den 12.56):

Syntes det er mye forskjellige meninger på dette temaet. En mekaniker på toyota sa det var nok med noen lange turer i ny og ne, mens her skrives det jo at jeg må kjøre langt i 4 gir på 3000 rpm. 

Så blir litt forvirret og lurer på hva som er riktig?

Grunnen til at meiningane er ulike er at detaljane varierer mykje alt etter bilmodell. Eg vil også tørre påstå at råda i mange tilfeller er basert på kva ein trur er bra og ikkje nødvendigvis kva som faktisk er best for bilen.

Poenget med å "blåse reint" er at partikkelfilteret bør få ein høg nok temperatur til at soten blir brent av. Korleis ein får partikkelfilteret varmt kan variere, fleire og fleire bilar har også innebygd automatikk som ordnar dette automatisk. Korleis bilen sjølv renser partikkelfilteret vil også variere alt etter bilmodell.

Generelt så er det slik at partikkelfilteret blir varmast dersom motoren både får motstand og har høgt turtal, samtidig så skal ein unngå å belaste motoren alt for mykje. Kor lenge og med kor stor motstand du kan køyre på høgt turtal før bilen tek meir skade enn du har nytte av det vil variere mykje frå bil til bil, så her finn du nok ingen fasit med mindre du kan lese det rett ut av brukarmanualen på din bil.

 

Det beste for bilen er at du brukar den etter produsentanbefalingane og at du innimellom køyrer så langt at du oppnår vanleg driftstemperatur over litt tid. Du bør heller ikkje presse motoren unødig, så om du ikkje veit at du har eit køyremønster som gir tett filter så bør du unngå høg belastning over tid. Det er ein grunn til at det er raude felt på turtaltellaren.
Dersom partikkelfilteret blir for varmt utan at det er noko å brenne vekk så er heller ikkje det bra for partikkelfilteret, i alle fall ikkje over tid. Du kan også rett og slett få brann i køyretøyet om partikkelfilteret er for varm og du har ein liten lekkasje av diesel eller olje som kan antenne i kontakt med varme flater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og noe folk glemmer er oljeskift. Bytt oftere enn servicehefte tilsier. 2e hvert år og 30000km intervaller medfører kortere levetid på motorer enten den er fra Toyota eller vw. Men om man regner levetid på motor å være 5år/100000km så holder det.  Men hvis man bedriver bykjøring så skjønner jeg ikke hvorfor man vil ha diesel fremfor bensin eller hybrid. 

Endret av Femtekolonne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...