Gå til innhold

Dagens politikere - kjole til 39.000


Theo343

Anbefalte innlegg

Subara skrev (1 time siden):

Den omdiskuterte kjolen glir rett inn i et ungt kjendis- og influensermiljø.

Joda, vi har en minister som er realitystjerne, influenser og som har Kendall Jenner som mote-forbilde. Alt blir vel bedre når hun runder 30, men... Her er en enda mer original kreasjon Kendall Jenner har vist seg i, fra en tyrkisk designer. Er det mulig? Denne er kanskje for Mehl, eller for den neste unge ministeren. Gardiner og pausesymbol? Betyr kanskje "satt på pause".

GettyImages-1439358695.jpg

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sosialist57 skrev (1 minutt siden):

Det er jo skremmende at ei kvinne på rundt de 30 skal kunne styre justissektoren. Galskap vil andre si. Men slik er det . Hun er ei smart kvinne men livserfaring har hun ikke nok av . 

Livserfaring er etter min erfaring lite verdt, kanskje best å få dem unge før de får denne erfaringen og alt det negative det medfører. Så mange er ikke villig til og lære, og enda flere får dårlige vaner.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sosialist57 skrev (2 minutter siden):

Det er jo tunge spørsmål som de skal ta stilling til.

Ja, men de har rådgivere, som statssekretær Astrid Bergmål som er i 40-årene. Kan likevel stille spørsmål ved hvordan de endte opp med å utnevne en 28-åring til justisminister. Landet var neppe tømt for aktuelle folk mellom 40 og 60 år. 

Syns også det skjer på andre områder, at de unge folkene tar over og de eldre betraktes som slitsomme og må vekk. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Mange Nordmenn har doblet utgiftene den siste tiden, fattigdommen øker. Vi har tidenes fadese regjeringen som har levert null & nada. Når justisministeren eller andre politikere stiller opp i staselige gallamiddager i luksuriøse klær, smykker el. så sender det tydelige signaler. Jeg skjønner at folk har dette helt oppe i halsen i disse tider.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Pizza3333 said:

Når justisministeren eller andre politikere stiller opp i staselige gallamiddager i luksuriøse klær, smykker el. så sender det tydelige signaler. Jeg skjønner at folk har dette helt oppe i halsen i disse tider.

Dette blir sett på som  "Oslo AP". Og man er overrasket over at så mange blir med i Nidaros Sosialdemokratiske Forum? 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nepa skrev (10 timer siden):

Ja, men de har rådgivere, som statssekretær Astrid Bergmål som er i 40-årene. Kan likevel stille spørsmål ved hvordan de endte opp med å utnevne en 28-åring til justisminister. Landet var neppe tømt for aktuelle folk mellom 40 og 60 år. 

Syns også det skjer på andre områder, at de unge folkene tar over og de eldre betraktes som slitsomme og må vekk. 

Tor Mikkel Wara var vel midt i 50-årene og hadde ingen juridisk bakgrunn (hovedfag i filosofi), mens Emilie er 28 og jurist. 

-k

 

Endret av knutinh
  • Liker 4
Lenke til kommentar
lada1 skrev (3 timer siden):

Dette blir sett på som  "Oslo AP". 

Det tror jeg faktisk ingen gjør hvis man har noe som helst kjennskap til Oslo Ap. Et parti i hvert fall jeg forbinder med rullings, fagforening, grasrot og gammal Ringnes - ikke gallaer.

Nå er heller ikke Mehl hverken fra hverken Oslo eller Ap, men Senterpartiet i Hedmark.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, Snikpellik said:

Det tror jeg faktisk ingen gjør hvis man har noe som helst kjennskap til Oslo Ap. Et parti i hvert fall jeg forbinder med rullings, fagforening, grasrot og gammal Ringnes - ikke gallaer.

Nå er heller ikke Mehl hverken fra hverken Oslo eller Ap, men Senterpartiet i Hedmark.

Men hun er valgt ut av Støre-gjengen. Og menger seg med kjendiser og fiffen i hovedstaden.

Det er forøvrig mange som bare kjenner til Oslo Ap på lang avstand 🙂

Endret av lada1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Folk må selvfølgelig kle seg som de vil, men for egen del mener jeg en viss "anstendighet", i mangel av et bedre ord, er å foretrekke blant ministere og lignende. Det innebærer at jeg synes det er uutholdelig pinlig å se godt voksne politikere som "fjolledanser" og foretrekker at ministere ikke søker oppmerksomhet gjennom å være/fremstå svært avkledde.

Men ut fra mange politikere sin adferd, som jeg antar er påvirket av PR-rådgivere som har data på hva som "selger", er det godt mulig jeg er gammeldags og ikke med i tiden. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Kjendiskvinner/influensere generelt har ofte en litt glamorøs og lettkledd stil.

Gallakjolen til justisministeren skilte seg ut fra den uniformsaktige og tilknappede Chanel-drakten hun pleier å gå i til hverdags, men flere av kjolene på eventet var enda mer "vågale". Jeg tenker ikke etter denne episoden at Mehls varemerke er å spille på sex. Hun fulgte bare moten.

Å bli pyntet til "prinsesse" på fest av profesjonelle, er vel ikke noe man takker nei til hvis man får muligheten. Man ønsker å ta seg best mulig ut. Og klesstilen for kvinner er mer avkledd enn for menn.

Disse tar likestillingen på alvor.

592190102_Skjermbilde2022-11-29kl_11_57_58.thumb.jpg.806da38efd445ef2d692d71ae9d8d71c.jpg

Lenke til kommentar
7 hours ago, Subara said:

Gallakjolen til justisministeren skilte seg ut fra den uniformsaktige og tilknappede Chanel-drakten hun pleier å gå i til hverdags, men flere av kjolene på eventet var enda mer "vågale". Jeg tenker ikke etter denne episoden at Mehls varemerke er å spille på sex. Hun fulgte bare moten.

Og hvilket inntrykk får dere av dette bildet av fiffen på by'n:

https://www.dagbladet.no/nyheter/mehls-mektige-minglemiddag-uheldig/76075461

Hun er ikke fra Oslo og representerer "bygdepartiet SP", men hun ble med i Oslo-AP sin regjering der statministeren er en rik venn av kongefamilien.

OK, ikke saklig dette, men morsomt. Og jeg gir et poeng til Giske - saklig eller ei 🙂

Endret av lada1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (38 minutter siden):

Og hvilket inntrykk får dere av dette bildet av fiffen på by'n:

https://www.dagbladet.no/nyheter/mehls-mektige-minglemiddag-uheldig/76075461

Hun er ikke fra Oslo og representerer "bygdepartiet SP", men hun ble med i Oslo-AP sin regjering der statministeren er en rik venn av kongefamilien.

OK, ikke saklig dette, men morsomt. Og jeg gir et poeng til Giske - saklig eller ei 🙂

https://sol.no/nyheter/dn-200-politikere-og-embetsfolk-hadde-tilgang-til-innsideinfo-om-lakseskatten/77886273

Det kan jo tenkes at hun ikke akkurat Mehler sin egen kake mtp videre politisk karriere. Som sagt, så syns jeg hun fremstår som en trygg og god politiker, men det er vel kanskje noen prioriteringer hun bør ta for sin egen del om hvem hun omgås og hvordan hun fremstår, spesielt nå når partienes oppslutning er i krise. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (3 timer siden):

Og hvilket inntrykk får dere av dette bildet av fiffen på by'n:

https://www.dagbladet.no/nyheter/mehls-mektige-minglemiddag-uheldig/76075461

Hun er ikke fra Oslo og representerer "bygdepartiet SP", men hun ble med i Oslo-AP sin regjering der statministeren er en rik venn av kongefamilien.

OK, ikke saklig dette, men morsomt. Og jeg gir et poeng til Giske - saklig eller ei 🙂

Emilie E. Mehl ble med i eliten allerede da hun bestemte seg for å studere juss i Oslo. Og kanskje hun er fra en storgård? I "Jakten på kjærligheten" ser de ut som bøndene lever godt, ikke som husmenn før i tiden🙂

Jeg tror det er vanskelig å få en minister til å kommunisere med folket, i forhold til hvor de befinner seg på samfunns- og karrierestigen. Det viktigste er at hun sikrer landet og gjør en god jobb...og at designeren fikk betalt for leie av kjolen.

I noen land gir designere bort varene gratis i håp om at kjendisen vil velge dem. Design, estetikk og annen form for kultur er både et levebrød og gir innhold og mening til mange som ellers lever et forutsigbart A4 liv. Og kjendisene underholder oss.

Mulig at ministerposter i fremtiden ikke vil bli tildelt tidligere deltagere i realityshow.

Det begynner å bli stor forskjell på fattig og rik når vi er opptatt av hvem politikere omgås.

Antagelig bare ett parti som snakker med grasrota for tiden, nemlig Rødt. Arbeiderpartiet bør snart bytte navn på partiet.

Lenke til kommentar
Subara skrev (30 minutter siden):

Emilie E. Mehl ble med i eliten allerede da hun bestemte seg for å studere juss i Oslo. Og kanskje hun er fra en storgård? I "Jakten på kjærligheten" ser de ut som bøndene lever godt, ikke som husmenn før i tiden🙂

Jeg tror det er vanskelig å få en minister til å kommunisere med folket, i forhold til hvor de befinner seg på samfunns- og karrierestigen. Det viktigste er at hun sikrer landet og gjør en god jobb...og at designeren fikk betalt for leie av kjolen.

I noen land gir designere bort varene gratis i håp om at kjendisen vil velge dem. Design, estetikk og annen form for kultur er både et levebrød og gir innhold og mening til mange som ellers lever et forutsigbart A4 liv. Og kjendisene underholder oss.

Mulig at ministerposter i fremtiden ikke vil bli tildelt tidligere deltagere i realityshow.

Det begynner å bli stor forskjell på fattig og rik når vi er opptatt av hvem politikere omgås.

Antagelig bare ett parti som snakker med grasrota for tiden, nemlig Rødt. Arbeiderpartiet bør snart bytte navn på partiet.

Det er ikke nødvendigvis slik at Mehl gjør noe galt, men det er litt umusikalsk å leve som en rik kjendis, samtidig som du må forsvare at økonomien må strammes inn og de lavtlønnede må hente maten sin på fattighuset. 

Så burde ikke det heller bety noen verdens ting,  hun gjør en god jobb, og politikere bør få være venner med hvem man vil, men det er litt naivt å tro, at ikke folk (velgerene)  har følelser når det kommer til personer som bedriver politikk....  

En god politiker er som regel ganske anonym, holder seg unna negativt rampelys samtidig som vedkommende gjør en god jobb politisk.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 time siden):

En god politiker er som regel ganske anonym, holder seg unna negativt rampelys samtidig som vedkommende gjør en god jobb politisk.  

Mulig hun er litt umoden på den biten av jobben/rollen.

Kanskje vi ser en ny generasjon politikere som ikke er villige (vant til) å legge bånd på seg. Hun var dessuten kjendis allerede før hun ble valgt til minister, det visste de som ga henne stillingen.

Gjør hun en god jobb, betyr det lite i den store sammenhengen. Det kan være misunnelse som gjør at man er etter henne.

Endret av Subara
Lenke til kommentar
Subara skrev (28 minutter siden):

Mulig hun er litt umoden på den biten av jobben/rollen.

Kanskje vi ser en ny generasjon politikere som ikke er villige til å legge bånd på seg. Hun var dessuten kjendis allerede før hun ble valgt til minister, det visste de som ga henne stillingen.

Gjør hun en god jobb, betyr det lite i den store sammenhengen. Det kan være misunnelse som gjør at man er etter henne.

Politikere som ikke legger bånd på seg, eller hele tiden havner i "uønskede" situasjoner (selvom situasjonen er helt legitim) vil skade et partis renomè, og politikk er intet annet enn en popularitetskonkurranse. 

Det lønner seg derfor å fremvise ekstra god moral, måtehold og god oppførsel dersom man skal være politiker. 

Mehl vil vinne noens hjerter, og bli kalt stygge ting av andre, så får man se hva som i lengden gir flest stemmer. Akkurat nå, er det etter mitt syn lite strategisk å dra på kjendis-galla i kjoler til titusenvis av kroner og menge seg med Norges rikeste kvinner på "jentemiddag", når partiet blør stemmer pga en situasjon med meget trange kår for veldig mange, som folket tror er utelukkende regjeringens skyld. 

Misunnelse kan det helt klart være, men misunnelse er også en ting mange mennesker føler på, og det bør man ta innover seg som politiker i disse tider. 

 

Endret av Baranladion
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...