Gå til innhold

Dagens politikere - kjole til 39.000


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Daisy 🌸 skrev (35 minutter siden):

Takk for illustrasjonen av mitt poeng

 

Du sa:

"Årsaken for min del er at da jeg var ung var det kult og tøft å være en kvinne som kunne ting og visste ting."

Som om det var noen motsetning mellom det å kunne og vite ting, og å ha mer personlighet enn et dobbelt-brukt kaffefilter.

Altså.

Jeg venter fremdeles på at noen klarer å forklare hvordan dette handler om noe annet enn følelser fra kritikerne.

Å føle at man må være en-dimensjonal for å være faglig dyktig eller kvalifisert til en jobb er føleri.

Å tro at hun var naken når hun ikke var det, og at det var 'et problem for henne at noen tror de ser noe når de ser feil' er også følelser som ikke handler om politikk eller faglig kompetanse, men som er et kaldt gufs fra fortiden, hvor kvinner ikke må ta hensyn til virkeligheten, men hvordan virkeligheten fremstår om noen tar feil om hva DE SER.

...

Hun røyket ikke hasj og tok ikke kokain på toalettet, kjørte ikke i alkoholrus.

Hva var galt og hvorfor..?

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (8 timer siden):

Hvem vet, fremfor å ha fokus på å være mannekeng i rikspolitikken så finner man arbeid i lidenskapen? Jeg har alltid ment at det beste man gjør i livet er å gjøre arbeidet til en lek man elsker.

For mange er nok jobben en jobb, og på fritida har man andre interesser, såkalte hobbyer og lignende. Trenger man virkelig så mye fokus for å bruke klær ? For meg er det ganske automatisk, store mengder fokus er egentlig ikke nødvendig for å bruke klær. Skal vi begynne med lignende syting hver gang en rikspolitiker bruker noe annet enn hettegenser og joggebukse ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Red Frostraven said:

Å føle at man må være en-dimensjonal for å være faglig dyktig eller kvalifisert til en jobb er føleri.

Vel der har du et poeng.

Kompetente mennesker kan helt klart være ‘nyanserte’. Det som skiller fra andre, er nok heller at de er mer bevisst på hvem de er ‘nyansert’ overfor.

Er man ikke det, fremstår man lett som en løs kanon.

Føleri og føleri, det å spille på sex for å oppnå ting, er vel nedtegnet som symptom på minst én personlighetsforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Daisy 🌸 skrev (15 minutter siden):

Kompetente mennesker kan helt klart være ‘nyanserte’. Det som skiller fra andre, er nok heller at de er mer bevisst på hvem de er ‘nyansert’ overfor.

Er man ikke det, fremstår man lett som en løs kanon.

Føleri og føleri, det å spille på sex for å oppnå ting, er vel nedtegnet som symptom på minst én personlighetsforstyrrelse.

Så. Du tror at hun ønsket å oppnå hva ved å gå med hvit eller lys brun topp og strømpebukser under kjolen på en galla.?

Jeg vil tippe at hun ønsket å oppnå å ikke ha en kjole som så rar ut.

Hvis hun gikk med sort topp og strømpebukser ville det sett rart ut. Rød eller grønn likeså.

Man kritiserer fargen på toppen og strømpebuksen hennes, fordi noen tolket uttrykket som kom frem i blitslyset feil.

...jeg er glad for å være mann og slippe slikt unødvendig drama og spørsmål ved min kompetanse og intensjoner basert på fargen på skjorten og sokkene mine fremstår på bilder.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Red Frostraven said:

Du tror at hun ønsket å oppnå hva ved å gå med hvit eller lys brun topp og strømpebukser under kjolen på en galla.?

Jeg tror strengt tatt ikke at hun prøvde å oppnå noe, jeg tror hun ga etter for press.

Du ser jo bare hvor mange som kaller henne tøff og kul og sterk og slike ting. Hører man dette mange nok ganger, så tror man på det.

Det er det som er poenget mitt med hele min deltagelse i tråden, at hele denne saken er noe som er typisk for samfunnet vårt per i dag.

Ikke bare press, men fremfor alt, krysspress.

Jeg hører om kvinner som bruker nært sagt uendelige mengder tid på å fundere på om de skal barbere beina (sexy, føler seg bedre med shorts eller kjole) eller ikke barbere beina (modig, står opp mot konformitetspress og skjønnhetstyranni).

Og det er bare ett valg av mange hundre, om ikke tusen. Skal hun gjøre ting sånn, skal hun gjøre ting slik. Hun har lyst til å gjøre slik og sånn, men vet at det blir uglesett. Hun burde være sterkere, hun burde være tøffere, kanskje også mer sexy, men hvordan skal det gå til å få til alt på en gang. Innen hun er ferdig med valgets kvaler, har hun ikke lengre energi til å gjøre ting hun har lyst til. Kanskje vet hun ikke en gang hva det er?

Hun har et ambivalent forhold til menn, fordi hun forelsker seg i menn, og samtidig er i opposisjon til menn. Kanskje tjener han bedre enda de arbeider like hardt, og selv om hun sier det er greit og de deler økonomi, så har hun blitt tutet hodet fullt av at det betyr at han er mer verdt enn henne, og det setter seg. Eller hun tjener bedre og det er han som føler seg mistilpass, eller hun kjenner på en begynnende tvil…osv osv osv.

Ikke minst, er det ingen som etterspør mennesker som flyr slik mellom de ulike verdiene, og som ikke helt har fått utviklet seg selv, i alle fall ikke etter, som noen kalte det, reproduktiv alder. 

All den tid kvinner lever under krysspress, så vil de stadig miste seg selv, sin glede, sin energi.

Dette er ikke kvinnefrigjøring, det er kvinneundertrykkelse, uansett hvor mange ganger noen kaller det feminisme, og uansett hvor mange som tror det er det.

16 minutes ago, Red Frostraven said:

...jeg er glad for å være mann og slippe slikt unødvendig drama og spørsmål ved min kompetanse og intensjoner basert på fargen på skjorten og sokkene mine.

Og det at du gleder deg over det, gleder meg - for det er nøyaktig slik som det, jeg mener at vi alle burde ha det :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Daisy 🌸 skrev (47 minutter siden):

Og det er bare ett valg av mange hundre, om ikke tusen. Skal hun gjøre ting sånn, skal hun gjøre ting slik. Hun har lyst til å gjøre slik og sånn, men vet at det blir uglesett. Hun burde være sterkere, hun burde være tøffere, kanskje også mer sexy, men hvordan skal det gå til å få til alt på en gang. Innen hun er ferdig med valgets kvaler, har hun ikke lengre energi til å gjøre ting hun har lyst til. Kanskje vet hun ikke en gang hva det er?

...

Snakker du om Mehl nå, eller... noen andre..?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Red Frostraven said:

Snakker du om Mehl nå, eller... noen andre..?

Snakker om et potpourri av historier jeg har hørt fra (hovedsaklig norske) feministiske kvinner.

Jeg har selv vokst opp i en konservativ kultur (også i Norge), men jeg var i mange år på vei bort fra denne. Likevel, jeg innså jo etterhvert at (i alle fall) kvinnene hadde det langt bedre i den kulturen jeg selv vokste opp, så for meg ble det å vende tilbake. Som du sikkert kan forstå, så har jeg levd med begge deler over år, og hatt god tid på å gjøre meg opp et inntrykk.
 

Vel, jeg blir nok litt opptatt videre i kveld, og avslutter for nå. God kveld videre :) 

Endret av Daisy 🌸
Lenke til kommentar
Subara skrev (1 time siden):

Astrid S sang på TV fra Nordstrand kirke i dag i svart kjole med splitt opp til hoften og kløft fremhevet bak nylonstrømpebuksestoff.

https://www.nrk.no/video/musikk/astrid-s-og-kork--naar-snoen-smelter_b8ddfee3-ba2a-4516-b971-58f9ae90c4b6 (Reprise fra 2021.)

Så justisministeren følger nok bare trenden.

Det synes som om kommentarene fra Theo og andre her inne først og fremst dreier seg om at _justisministeren_ viser seg offentlig på en slik måte. Jeg har ikke sett noen som argumenterer mot at popartister og andre kjendiser kan kle seg slik?

-k

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (13 timer siden):

Det synes som om kommentarene fra Theo og andre her inne først og fremst dreier seg om at _justisministeren_ viser seg offentlig på en slik måte. Jeg har ikke sett noen som argumenterer mot at popartister og andre kjendiser kan kle seg slik?

-k

Popartister og andre kjendiser trenger ikke bry seg om hva folk mener og kler seg som de vil. Jeg tenker likevel at sted og anledning betyr noe. Astrid S var ganske lettkledd i en kirke. Men det var julekonsert med TV-opptak og ikke en begravelse.

Når justisministeren er på galla med motemagasinet Elle, må hun kunne velge enn annen stil enn på jobb for Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, knutinh said:

Det synes som om kommentarene fra Theo og andre her inne først og fremst dreier seg om at _justisministeren_ viser seg offentlig på en slik måte.

«Grab ‘em by the pussy!»

Jeg reagerer vel i grunn mest på noe som ligner Trump-estetikk og lillavasking på venstresiden i norsk politikk.

Særlig holdt opp mot høyresiden, hvor kvinner setter dagsorden, er det slående hvordan damene på venstresiden får seg ‘utdannelse’ og ‘verv’, men ellers er mest til pynt. Et politisk alibi.

Denne stemoderlig behandlingen av kvinner, minner ikke rent lite om hvordan man historisk sett, har behandlet arbeiderne. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (5 minutter siden):

Selvsagt et poeng. Hvordan var tidligere justisministere kledd på denne gallaen?

Jeg vet ikke om andre kvinnelige ministere har deltatt på denne gallaen før?

Ser nå at Emilie Engher Mehl vant Anno i 2015 og har vært med på «Kompani Lauritzen». En ganske fargerik/variert person mao. med mange talenter.

Den omdiskuterte kjolen glir rett inn i et ungt kjendis- og influensermiljø. Og hun er tidenes yngste justisminister. Hun hører til i flere leire.

Må hun velge justisministerrollen på fulltid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (27 minutter siden):

Må hun velge justisministerrollen på fulltid?

På noen måter ja. Jeg kan sympatisere med miljøvernere som bruker sivil ulydighet for å skape blest rundt sin kampsak. Det ville ikke passe seg om justisministeren ble med på noe slikt - selv ikke på egen fritid. I så måte må man velge en slik rolle på fulltid.

Hva gjelder adgangen til å kle seg i tynne kjoler så heller jeg nok til at vi bør utvise stor åpenhet. Jeg ser gjerne at vi er generøse med våre politikere - at det skal være «lov» å bli beruset på rakfisklag eller å kjøre litt fort eller å bli sint på et medmenneske en gang i blant.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...