Gå til innhold

Maximo AS melder oppbud


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (10 timer siden):

Spørs hva som skjer med diskusjon.no nå 😮 

Tja, hvis man bruker antall sider listet for ‘Nylig aktivitet’ som en indikator så ser det ut som at diskusjon.no er i ferd med å dø en sakte død 😕

image.png.0cb32fffb0511635336c23dce6e74835.png

Det hjelper selvsagt ikke på situasjonen at TU Media har sluttet å bruke denne plattformen for artikkelkommentarer men etter hva jeg kan huske så var samme tallet (‘1 av X’) nærmere 200 før ‘oppgraderingen’ av forumet noen år tilbake, tallet droppet så fort til ~160(?) og så har det bare gått nedover, senest i våres var det vel nede på ~130(?) og i sommer (før TU Medias Exit) nærmere 100. Det er selvsagt flere faktorer som er med på å påvirke nedgangen i aktivitet (antall aktive poster) på forumet men positivt kan det neppe sies å være.

Vet ikke hva eier og ledelse av diskusjon.no tenker og siden det er lite som er kommunisert så er det ikke så godt å si… Håper de har strategien klar (for økning i aktiviteten) 🤞 🤔👻

 

* forutsatt at ‘av X' -tallet har fulgt samme tidsintervall hele veien, i det minste etter nevnte ‘Oppgradering’. Alle tall ut fra min husk, korriger meg gjerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
15 hours ago, bshagen said:

Spørs hva som skjer med diskusjon.no nå 😮 

Tja, etter å ha sett hvordan de presterte å fullstendig rævkjøre VGD, så kan vi jo trygt si at de har alle de nødvendige forutsetningene for også å kjøre diskusjon.no på dynga. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, ThomasM said:

Tja, etter å ha sett hvordan de presterte å fullstendig rævkjøre VGD, så kan vi jo trygt si at de har alle de nødvendige forutsetningene for også å kjøre diskusjon.no på dynga. 

Det var forumformatet som ødela VGD og fikk brukerne til å slutte å poste der. Uansett om det var en ventet nedgang eller ikke.  

Så lenge forumformatet her ikke endres regner jeg med faste brukere fortsetter her, i tillegg til FD som mange bruker. 
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Mulig at takten på innlegg har sunket, men mange av de Ubesvarte spørsmålene er ikke direkte lette å svare på. Og flere trådstartere reagerer mot dem som svarer hvis det ikke er akkurat det svaret de så for seg. Ser at vg begrunner nedleggelsen med at det er en tid med høye priser på alt. Underforstått at det er dyrt for dem å betale for driften? Vet ikke hva det betyr. I tilfelle gjelder det nok for dette forumet også. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nepa skrev (16 minutter siden):

Mulig at takten på innlegg har sunket, men mange av de Ubesvarte spørsmålene er ikke direkte lette å svare på. Og flere trådstartere reagerer mot dem som svarer hvis det ikke er akkurat det svaret de så for seg. Ser at vg begrunner nedleggelsen med at det er en tid med høye priser på alt. Underforstått at det er dyrt for dem å betale for driften? Vet ikke hva det betyr. I tilfelle gjelder det nok for dette forumet også. 

De sier også at omleggingen "trakk mange nye brukere til plattformen" noe som er en regelrett løgn. Klart VG ikke lenger vil finansiere et tapsprosjekt, et tapsprosjekt skapt av ufattelig arroganse og inkompetanse fra folkene i Maximo som fikk det for seg at de visste bedre enn brukere og debattanter hva brukere og debattanter EGENTLIG ville ha..

I samme innlegg skrives det også at de som raserte Norges største forum ikke skal kritiseres, det er VG som ikke lenger vil betale for fiaskoen som er de som skal ha kritikk(!): 

"Folkene som har jobbet med prosjektet har virkelig gjort en solid innsats for å åpne og tilgjengeliggjøre debatten for et bredt publikum gjennom VGD. Når VG-ledelsen nå har tatt avgjørelsen om å sette strek for VGD-æraen, er det vi som skal ha kritikken fra de av dere som er uenige i avgjørelsen."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 30.11.2022 den 18.13):

@Øystein Vi er nok flere som lurer på om dette vil ha betydning for diskusjon.no. Det ville vært fint om du, eller andre i ledergruppa her inne, kunne si noe om det? Kanskje i en egen tråd? 

 

Øystein har ikke vært aktiv siden 4. november og svarer ikke på henvendelser.
Og siden ingen andre av moderatorene svarer så tyder vel det på at forumet legges ned i løpet av måneden.

Moderatorene har også drevet og sendt gråte- og hjerte-emojier til hverandre den siste uka i denne tråden:


 

Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (31 minutter siden):

Og siden ingen andre av moderatorene svarer så tyder vel det på at forumet legges ned i løpet av måneden.

Jeg orker ikke ta sorgene på forskudd. Krysser fingrene for at det i tilfelle jobbes med en løsning for å finne noen nye til å drifte dette forumet videre. 

Ellers må jeg finne meg en ny hobby. Det går jo ikke. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Frank Olsen said:

Øystein har ikke vært aktiv siden 4. november og svarer ikke på henvendelser.
Og siden ingen andre av moderatorene svarer så tyder vel det på at forumet legges ned i løpet av måneden.

Moderatorene har også drevet og sendt gråte- og hjerte-emojier til hverandre den siste uka i denne tråden:


 

De gir bare uttrykk for at de er glad for all den støtten de har fått av hverandre over årenes løp her på forumet, jeg tar hvertfall ikke sorgen på forskudd. Tråden det postes i heter jo Ting som er hyggelige og gjør deg glad.

Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (37 minutter siden):

Det finnes jo et godt alternativ som vi ikke får nevne her inne 🙂

Jeg har vært der og lest. Jeg syns tonen blant brukerne der er så aggressiv, det virker som alle har som utgangspunkt at den man diskuterer med er en fjott som ikke har skjønt noe. Mindre moderering enn her, men samtidig syns jeg det er mye bedre stemning her. For meg er det helt greit at usakligheter og avsporinger modereres vekk.

 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...