Gå til innhold

Boligmarkedet i oslo og omeng 2023 osv


xrays

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det ingen som vet. For mange variabler. Noen kvalifiserte gjetninger sier at renten kan bli satt litt ned i siste halvdel av 2023.
Markedet vil nok fortsette å gå nedover fremover og det er ikke lett å få solgt. Hvis du ikke må selge nå så ville jeg ha ventet.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så sant verden ikke skulle snus totalt på hodet så vil jeg tro at det er relativt trygt å sitte på en bolig i Oslo og omegn. Så lenge du bor innenfor ring 3 så går nok ikke blokkleiligheter så veldig ned i pris. Bor du litt utenfor Oslo, typ Ski/Lørenskog/Høvik så bør du nok ha et rekkehus eller enebolig for å kunne regne med å beholde dagens verdi. Hvis du ikke faller innenfor dette så ville jeg nok regnet med at man får et prisfall temmelig likt resten av landet.

Vi skal nok inn i en god periode hvor det vil være kjøpers marked, og da skal nok prisene nedover, som mange nok mener er relativt fornuftig (bortsett fra de som nylig har kjøpt seg bolig...)

Men du skriver at husleia har blitt verre. Da eier du ikke egen bolig, og jeg vil tro at leieprisene følger kjøpemarkedet også. Da vil nok prisen holde seg relativt konstant innenfor ring 3, men jeg vil tro at prisene skal ned utenfor dette.

Lenke til kommentar
RookieNO skrev (På 24.11.2022 den 10.39):

Så sant verden ikke skulle snus totalt på hodet så vil jeg tro at det er relativt trygt å sitte på en bolig i Oslo og omegn. Så lenge du bor innenfor ring 3 så går nok ikke blokkleiligheter så veldig ned i pris. Bor du litt utenfor Oslo, typ Ski/Lørenskog/Høvik så bør du nok ha et rekkehus eller enebolig for å kunne regne med å beholde dagens verdi. Hvis du ikke faller innenfor dette så ville jeg nok regnet med at man får et prisfall temmelig likt resten av landet.

Vi skal nok inn i en god periode hvor det vil være kjøpers marked, og da skal nok prisene nedover, som mange nok mener er relativt fornuftig (bortsett fra de som nylig har kjøpt seg bolig...)

Men du skriver at husleia har blitt verre. 

Bor i Oslo utenom ring 3. 

Endret av xrays
Lenke til kommentar
ole_marius skrev (På 24.11.2022 den 10.57):

Uten å kjenne til hva du sitter på med, så forstår jeg innlegget at ønske er å selge en eller annen bolig og gå over på leiemarkedet? 

Er det mulighet å stille oppklarende spørsmål om bosituasjon, og om du skal flytte inn til området, eller ønsker å flytte ut, samt om du eier/leier i dag.

 Husleie var  feilskriv, jeg mente felleskostnader.

Endret av xrays
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...