Gå til innhold

Erfaring med Instabox. Indisk domene


Anbefalte innlegg

Har handlet fra Samsung og valgte levering til boks hos Instabox i stedet for levering fra DHL. 

Nå krever Instabox fra indisk nettside (på norsk) at jeg verfifiserer meg. 

Blir veldig skeptisk når det er til indisk nettadresse. Verdens mekka for svindel og mangelfullt personvern. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (37 minutter siden):

Det høres ut som åpenbar svindel.

Tja. Mail viser til mitt telefonnummer og riktig leveringssted jeg har valgt ved handel hos Samsung. Men nettadresse til India misliker jeg. At de har valgt et indisk domene er mistenkelig. Tenkte ikke på dette ved bestilling. Bare at jeg har sett Instabox skap i en butikk og at det var greiere å hente selv enn å måtte ta imot fra DHL. 

https://instabox.io/no-NO

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (35 minutter siden):

io er ikke indisk domene.

Britisk Indisk territorium. 

Ikke så innbydende domene vedrørende fokus på sikkerhet av data, liker ikke å gi fødsels og personnummer, med adresse der. Selv om dette ikke lengre er veldig sensitive data.

Ofte bruker man mobil nå og legger ikke så merke til nettadresser. Leste mer om domenet og det gir en lav tillitsscore. Noe jeg ikke er overrasket over. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (6 timer siden):

Ditt problem.

Naviger til instabox.no

Du havner på instabox.io

I dette tilfellet er det legitimt.

Hvorfor skal de ha personnummeret ditt?

Varen er betalt. Siden tilhører Instabox ja, så mener ikke at alt er scam. Men nettadressen med slikt domene gir ikke tillit til at personvern og data behandles trygt. 

Instabox mail sier :

 

Vi må identifisere deg

Samsung krever at vi verifiserer identiteten din, og så snart det er gjort, kan vi fullføre leveransen.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...