Jump to content
Sign in to follow this  
Guest 44e27...ea2

Tannlege i utlandet (Øst-Europa)

Recommended Posts

Guest 44e27...ea2

Har en del tannbehandling jeg må få gjort. 

Jeg synes det er for dyrt i Norge, og prøver å finne en grei klinikk i utlandet. Har sett en del på klinikker særlig i Polen, men er også åpen for å dra til andre land. (Ikke Tyrkia). 

Det jeg egentlig lurte på med denne tråden er å høre om det var noen her inne med erfaringer med dette? Og om noen har en spesifikk klinikk å anbefale. 

Forhånd takk!

Anonymous poster hash: 44e27...ea2

Jeg har god erfaring med tannleger i Polen. Men jeg holder meg unna de med "norsk språk" - og som åpenbart forsøker å tiltrekke seg utenlandske kunder. Går der lokale går. Syns faktisk både utstyret, servicen og tiden de bruker osv. er vesentlig bedre enn i Norge.

Har også veldig gode erfaringer med SmileUp -klinikkene du finner i Portugal. Den tannlegekjeden har jeg brukt mye. 

Vet at mange reiser til Budapest for å gjennomføre mer omfattende behandlinger. Uten at jeg har noe erfaring med det. 

Edited by Milhouse85

Vil bare nevne at noe tannbehandling dekkes i Norge, f.eks tannbehandling via TOO (Tilrettelagt tannhelsetilbud for tortur- og overgrepsutsatte), behandling av periodontitt, for de som går på medisiner som gir munntørrhet m.m 

Sjekk ut denne siden: 

https://www.helfo.no/regelverk-og-takster/overordnet-regelverk/tilstander-som-kan-gi-rett-til-stønad-til-tannbehandling