Gå til innhold

Djevelens Forræderi Av Egne Tjenere


Anbefalte innlegg

Jeg søker forståelse av djevelen og hvordan han opererer. Slik jeg har forstått det så lønner det seg for djevelen om han dreper egne tjenere slik at de ikke avslører seg selv.

For å ta et eksempel, jeg har en venn som har blitt seksuelt misbrukt av en pedofil mann og slik jeg forstår det så vil ikke djevelen at samfunnet skal oppdage hva den pedofile mannen har gjort, så djevelen dreper ham rett etter han har benyttet seg av hans tjeneste, og så går djevelen til sin neste tjener og bruker ham opp også på samme måte.

Forstår jeg det riktig at djevelen kvitter seg med sine egne tjenere etter kort tids bruk? Lønner det seg ikke for djevelen at han kvitter seg med dem før de blir oppdaget og skaper kaos og uro og oppmerksomhet i samfunnet generelt? Det skader jo saken til djevelen.

Jeg tror ikke jeg tar feil når jeg sier at djevelen får sine egne tjenere til å kjøre utfor med bilen sin og til sin sikre død rett etter kort tids bruk av hans tjenester?

Et annet spørsmål jeg har er hvorfor djevelen ønsker å misbruke barn 5 minutter istedet for å lure barna til å synde og heller få evig helvete? Barna får jo ikke evig helvete når de blir misbrukte. Når de blir misbrukte får de jo Jesu velsignelse og det kan jo ikke være i djevelens interesse.

Tar jeg feil i at djevelen forråder sine egne tjenere og får dem til å mislykkes når de synder? Når en av hans tjenere endelig gleder seg til å synde, vil ikke da djevelen forråde ham og ødelegge for ham slik at han ikke klarer å synde? Eller er det slik at djevelen gjemmer bort syndere slik at de kan synde lengst mulig usett fra samfunnet?

En mann jeg snakket med i kirka forrige uke, han sa til meg at djevelens største frykt er at hans tjenere skal oppdage at djevelen dreper dem etter han har brukt deres tjenester. Fordi djevelen tør ikke at hans tjenere skal risikere å avsløre til samfunnet hva de har gjort og dermed skade saken til djevelen. Han kvitter seg heller med dem etter han har brukt deres tjenester i en kort periode.

De fleste tjenere skal visst dø i bilulukker.

Endret av JunkPotato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JunkPotato skrev (6 timer siden):

Jeg søker forståelse av djevelen og hvordan han opererer. Slik jeg har forstått det så lønner det seg for djevelen om han dreper egne tjenere slik at de ikke avslører seg selv.

For å ta et eksempel, jeg har en venn som har blitt seksuelt misbrukt av en pedofil mann og slik jeg forstår det så vil ikke djevelen at samfunnet skal oppdage hva den pedofile mannen har gjort, så djevelen dreper ham rett etter han har benyttet seg av hans tjeneste, og så går djevelen til sin neste tjener og bruker ham opp også på samme måte.

Forstår jeg det riktig at djevelen kvitter seg med sine egne tjenere etter kort tids bruk? Lønner det seg ikke for djevelen at han kvitter seg med dem før de blir oppdaget og skaper kaos og uro og oppmerksomhet i samfunnet generelt? Det skader jo saken til djevelen.

Jeg tror ikke jeg tar feil når jeg sier at djevelen får sine egne tjenere til å kjøre utfor med bilen sin og til sin sikre død rett etter kort tids bruk av hans tjenester?

Et annet spørsmål jeg har er hvorfor djevelen ønsker å misbruke barn 5 minutter istedet for å lure barna til å synde og heller få evig helvete? Barna får jo ikke evig helvete når de blir misbrukte. Når de blir misbrukte får de jo Jesu velsignelse og det kan jo ikke være i djevelens interesse.

Tar jeg feil i at djevelen forråder sine egne tjenere og får dem til å mislykkes når de synder? Når en av hans tjenere endelig gleder seg til å synde, vil ikke da djevelen forråde ham og ødelegge for ham slik at han ikke klarer å synde? Eller er det slik at djevelen gjemmer bort syndere slik at de kan synde lengst mulig usett fra samfunnet?

En mann jeg snakket med i kirka forrige uke, han sa til meg at djevelens største frykt er at hans tjenere skal oppdage at djevelen dreper dem etter han har brukt deres tjenester. Fordi djevelen tør ikke at hans tjenere skal risikere å avsløre til samfunnet hva de har gjort og dermed skade saken til djevelen. Han kvitter seg heller med dem etter han har brukt deres tjenester i en kort periode.

De fleste tjenere skal visst dø i bilulukker.

Er du interessert i slikt så er C.S Lewis' Djevelen dypper pennen en lettlest og god start. Er gratis på engelsk her.

Her er en smakebit:

 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar

Da jeg var i kirka og snakket med en som er aktiv der, han sa følgende: "Når djevelen misbruker barn, så kaster han penger på senga etter han er ferdig, og så sier han til barnet: Du vil ikke komme til helvete for dette, nå vil Jesus sørge for å besøke deg og ta godt vare på deg siden du har gått gjennom dette" og så forsvant djevelen ut døra etter et 5 minutters besøk hvor han ikke egentlig brydde seg om å få barnet til å synde slik at det kunne komme til evig helvete, istedet endte det opp i Jesu hender pga. misbruket.

Djevelen var helt klar på at synden måtte avsluttes med et bukk og høflig farvel og gjerne 1000 kroner også for å gjøre synden så god som mulig. Hva er vel en ondskapsfull handling uten høflighet på slutten. Djevelen sa at onde groteske synder er nødt til å fullføres med høflighet, eller det er det som står i den sataniske bibelen. Når du kommer til dommedagen så vil det lønne seg for djevelen at hans tjenere har utvist høflighet for sine ofre.

Det er ting som tyder på at djevelen verdsetter 5 minutter tortur på jorden istedet for å lede mennesker til evig helvete.

Jeg har hørt om satanister som selv har satt spørsmålstegn ved djevelens intensjoner, når djevelen misbruker et barn i 5 minutter, bare for en veldig kort tids glede, så vil jo ikke det føre til at barnet kommer til helvete. Djevelen har prioritert helt feil.

Jeg kan nevne at jeg har snakket med kjente i kirken om Jesus har noen meninger om hvorfor syndere blir tvunget av djevelen til å utvise høflighet ovenfor sine ofre, det leder jo ikke til at synderne kommer til helvete.

Endret av JunkPotato
Lenke til kommentar

Det jeg tror djevelen forsøker å få til, du vet når hans tjenere synder så følger de budene de blir hvisket i øret av djevelen, og når djevelen hvisker i øret at de skal voldta barn, så er det klart at de også hører djevelen når han sier at de må være høflige på slutten også.

De følger jo djevelen så det skulle bare mangle at alt de har hørt og budene de følger kommer alt sammen fra djevelen, det er ikke slik at djevelen sier til synderne: "Voldta dette barnet" og så sier Jesus på slutten "Vær høflig nå og gi barnet 1000 kr". Ikke sant, det er jo djevelen som sier begge tingene til synderen.

Djevelen har stort ønske om at hans tjenere skal være høflige mot deres ofre straks de er ferdige å torturere dem.

Det jeg tror djevelen tenker på er å roe ned ofrene slik at de ikke taler høyt i offentligheten og avslører det som ble gjort, for da ville jo synderen risikere å få helvete. Derfor djevelen lokker synderne til å være høflige, for å slippe å bli tatt. Djevelen ønsker jo ikke at syndere skal få helvete.

Endret av JunkPotato
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...