Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nvidia grafikkkort blir ikke oppdaget - Laptop


Anbefalte innlegg

Nvidia RTX 2060 i min laptop (Razer Blade 15) blir ikke lengre oppdaget av Windows. 

image.png.f9df3f98601a6d2d3b9d5548ff14c51b.png

Nvidia kontrollpanel vil ikke starte, og påstår at systemet ikke har et nvidia-kort.

image.png.fefa69508ec3b614c9c2bf3c486914c7.png

Forsøk på å oppdatere driver går heller ikke - installeren påstår at systemet ikke er kompatibelt. Jeg antar at det er fordi den ikke detekterer kortet. 

Har noen vært borti noe lignende, og tips for å få det til å fungere igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sedsberg skrev (20 minutter siden):

Du kan evt. teste DDU og prøve på nytt.

Du kan også teste en eldre driverversjon eller se om det finnes en egen driver på hjemmesidene til laptop-produsenten.

Forsøkte DDU, samt ny og eldre driver. Begge installerene sier at kortet ikke finnes. Forsøkte nå å starte med en PopOS-liveUSB, og kjøre lshw og lspci. Ser ikke ut som Linux finner kortet heller, så begynner å misstenke at det har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å sende den inn på reklamasjon så bør du prøve en fresh install av Windows-versjonen laptoppen ble levert med og se om det fungerer. Det er mest sansynlig nettopp det serviceverkstedet kommer til å teste med. Sjekk også evt. BIOS om det er noen instillinger for GPU der.

Utrolig kjipt å få en PC tilbake med faktura for "ingen feil funnet".

Lenke til kommentar

Her skjer det rare ting. Jeg byttet SSD, for å gjøre en fullstendig installasjon av PopOS med nvidia-drivere for å se om det hjalp, men til ingen nytte. Når jeg dog satte tilbake Windows-SSDen, dukket kortet opp i enhetsbehandling som om ingen ting har skjedd. Så nå fungerer det på magisk vis. Det blir spennende å se hvor lenge det fungerer.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...