Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Du som gjorde det slutt med den utro dama…


Gjest cfbfe...7b6

Anbefalte innlegg

Gjest cfbfe...7b6

…kan ikke du lage ny tråd så vi kan være med deg på veien litt til?

Du fikk noen virkelig gode råd og støtte, og jeg ser for meg at det kan komme godt med videre :) 

Jeg tror jeg snakker for alle her, når jeg sier at vi heier på deg!

Anonymous poster hash: cfbfe...7b6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 1b823...228

Takker for støtten jeg har fått, dette har vært en tung helg. Har vært sørpedritings hele helgen og tenker at i morgen skal jeg tilbake til «normalen», dvs makrell i tomat og trening. Jeg sliter veldig med tankene nå og veien til vinmonopolet er kort, så om jeg kan holde meg unna alkohol så slipper angsten taket etterhvert. Håper jeg 

Anonymous poster hash: 1b823...228

Lenke til kommentar
Gjest 1b823...228 skrev (1 minutt siden):

Takker for støtten jeg har fått, dette har vært en tung helg. Har vært sørpedritings hele helgen og tenker at i morgen skal jeg tilbake til «normalen», dvs makrell i tomat og trening. Jeg sliter veldig med tankene nå og veien til vinmonopolet er kort, så om jeg kan holde meg unna alkohol så slipper angsten taket etterhvert. Håper jeg 

Anonymous poster hash: 1b823...228

Det er viktig å finne noe å avlaste tankekverna med, men det er heller ikke så innmari lett, usikker på om alkohol er å anbefale, men det kan også være godt å ta seg et par glass vin på kvelden, sette på noe god musikk og bare la tankene strømme på. Det er viktig å gå igjennom sørgeprosessen, men selvfølgelig ikke bli værende i den. 

En tips, kan være å se etter konserter, eller andre happenings i litt nær fremtid, og avtale med noen kompiser om å dra på det. Det er viktig å finne ting å glede seg til, og trenger heller ikke være store ting. Kanskje avtale å dra på quiz neste helg, eller andre småting som kan hjelpe deg med å ikke overtenke. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 1b823...228

Problemet er nok at det ikke er noe som heter «ett glass vin», så best om jeg lar vinen være i fred. 
 

Noe å finne på ja, det må jeg få til. Takk for tipset ❤️

Anonymous poster hash: 1b823...228

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Guest 1b823...228 said:

Takker for støtten jeg har fått, dette har vært en tung helg. Har vært sørpedritings hele helgen og tenker at i morgen skal jeg tilbake til «normalen», dvs makrell i tomat og trening. Jeg sliter veldig med tankene nå og veien til vinmonopolet er kort, så om jeg kan holde meg unna alkohol så slipper angsten taket etterhvert. Håper jeg 

Anonymous poster hash: 1b823...228

Jeg rakk aldri å svare i tråden, men jeg var imponert over at du ba om råd, og etter bare to timer hadde du gjort det slutt :) 

Syntes du fikk veldig gode råd, særlig fra Uderzo, Selfuniverse og Sjørøver.

Måtte le da jeg leste om å la henne stå utenfor helt til hun gikk hjem. Men med tanke på hvordan du hadde det etter at hun var innom, tror jeg det ville vært det helt riktige å gjøre.

Når det gjelder dette med å finne seg en ny;

Jeg har en gang gått fra å være totalt uinteressert i en fyr, til å ligge langflat etter samme fyren, etter at han dro et sånt stunt som det du gjorde overfor henne. Altså, han fikk nok av å bli behandlet dårlig, og begynte å stå opp for seg selv. Nå gikk riktignok denne fyren tilbake til det samme mønsteret som før, men det behøver ikke du gjøre.

Poenget mitt er at selvrespekt og ryggrad er helt ekstremt attraktiv egenskap.

Jeg vil for eksempel tro at en spak og unnselig mann som har en markedsverdi på 5, kan heve denne verdien med 2-3, altså opp til 7 eller 8, bare ved å skaffe seg selvrespekt og en ryggrad. Ikke bare drar du flere damer, du drar også bedre damer, og du vil få det bedre med deg selv.

Mye av dette kan du endre selv, ved å bare bestemme deg for hva du vil finne deg i. Det er du selv som setter din egen verdi - ingen andre.

Men som noen var inne på i den andre tråden, så er dette noe som kan handle om barndommen og da bør man ta det med en psykolog. Nøste opp i hvorfor man føler seg som skurk når det er den andre som er utro, nøste opp i hvorfor man er redd for at ingen vil ha en, dersom man har egne grenser og krav.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Gode tips fra @Daisy 🌸, det handler egentlig rett og slett om balanse. I et velfungerende forhold, så skal man ikke være den som bare føyer seg, ei heller den som krever at den andre bare føyer seg. Så vil jeg være litt forsiktig med å finne "oppskrifter" der ute på hvordan oppføre seg for å dra damer, for til syvende og sist så må man jo også være seg selv. 

Man kan både være en snill og god mann, samtidig som man er en mann som er helt tydelig på hva man vil og mener. Det skal feks ikke være slik at dama må godta at du skal på julebord. I mange forhold så er det slik at den ene parten bestemmer hva den selv vil gjøre, og bestemmer hva den andre får lov til å gjøre. Jeg blir flau når kompiser sier de må høre med dama, eller de juger til dama for å gjøre ting de har lyst til. Tøffel er et begrep, som brukes for sjelden. 

Finn dine verdier, finn ut hva som er viktig for deg, og hvilke verdier du ser etter i en dame, og ikke bli den som tilber jorden hun går på, eller den som krever at hun tilber jorden du går på. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Baranladion said:

Jeg tror alle har godt av å tenke litt mer på seg selv. Jeg skal ikke si at gresset alltid er grønnere på den andre siden, men hvis gresset er brunt og råttent der du står, så bør man kanskje vurdere ett annet gress allikevel. 

Ja, og i alle fall av menn, om jeg tør si det sånn. Tenke mer på egne ønsker og behov, og tørre og hevde seg selv og sine verdier.

I vårt samfunn har kvinner fått flere og flere rettigheter, høyere og høyere verdi, større og større tro på seg selv. Vel og bra, men gleden stopper opp når det går motsatt vei med menn, og man til slutt ikke finner menn som matcher.

Har forøvrig en følelse av at når det gjelder de aller yngste kvinnene, så ‘løser’ de dette problemet med å senke sin egen verdi for å matche mennenes - men det er ikke bærekraftig i lengden.

Ser du kom meg i forkjøpet, jeg er visst i søndagsmodus her, og skriver om balanse, som er nettopp hva jeg mener.

Når det gjelder dette med å være seg selv…

Nei, man skal ikke tilpasse seg andre. Samtidig er det ikke alltid at ‘seg selv’ er noen man bør være. Er man altfor høy på seg selv eller har for lave tanker om seg selv, så bør man endre innstilling, tenker jeg. Men da må det være ut fra egne behov for en personlighet det er greit å leve med, og ikke ut fra andres ønsker om hvordan man skal være :) 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Daisy 🌸 skrev (10 minutter siden):

Ja, og i alle fall av menn, om jeg tør si det sånn. Tenke mer på egne ønsker og behov, og tørre og hevde seg selv og sine verdier.

I vårt samfunn har kvinner fått flere og flere rettigheter, høyere og høyere verdi, større og større tro på seg selv. Vel og bra, men gleden stopper opp når det går motsatt vei med menn, og man til slutt ikke finner menn som matcher.

Har forøvrig en følelse av at når det gjelder de aller yngste kvinnene, så ‘løser’ de dette problemet med å senke sin egen verdi for å matche mennenes - men det er ikke bærekraftig i lengden.

Ser du kom meg i forkjøpet, jeg er visst i søndagsmodus her, og skriver om balanse, som er nettopp hva jeg mener.

Når det gjelder dette med å være seg selv…

Nei, man skal ikke tilpasse seg andre. Samtidig er det ikke alltid at ‘seg selv’ er noen man bør være. Er man altfor høy på seg selv eller har for lave tanker om seg selv, så bør man endre innstilling, tenker jeg. Men da må det være ut fra egne behov for en personlighet det er greit å leve med, og ikke ut fra andres ønsker om hvordan man skal være :) 

Jeg tror mange menn i større grad frykter å miste dama, enn motsatt, rett og slett fordi markedet er "skjevt" . Det er ganske mye vanskeligere for en mannlig 5`er enn en kvinnelig 5`er å i det hele tatt få kontakt med noe man finner attraktivt av det motsatte skjønn. Derfor blir de værende i forhold der de selv er tøffel, i et forsøk på å beholde dama, og som du er inne på på er unyttig på lenger sikt. Dama vil føle seg overlegen, og på sikt vil hun finne en annen partner fordi hun føler seg mer verdt. Mannen vil kanskje gå i fellen av å tenke at han må være enda snillere ovenfor neste dame for å beholde henne og så er den onde sirkelen igang. 

Så er jeg tildels enig i det siste du skriver, er "seg selv" en dårlig utgave, så bør man endre seg, eller ta til takke med det man får. Det jeg forsøkte å si, er at er du en litt snill og underlegen ( i mangel på bedre ord) så kan du ikke bare endre deg til en badboy alpha og opprettholde en slik løgn, da blir egentlig hele du et skuespill. 

Det derimot alle kan klare over tid, er å vite hva man egentlig ønsker, og deretter få gjennomslag for at de ønskene skal innfris, og ikke bare bukke under for den andres ønsker. Her tror jeg mange menn feiler, jeg har ihvertfall feilet på det selv, men heldigvis lært :) 

 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Baranladion said:

Jeg tror mange menn i større grad frykter å miste dama, enn motsatt, rett og slett fordi markedet er "skjevt" . Det er ganske mye vanskeligere for en mannlig 5`er enn en kvinnelig 5`er å i det hele tatt få kontakt med noe man finner attraktivt av det motsatte skjønn. Derfor blir de værende i forhold der de selv er tøffel, i et forsøk på å beholde dama, og som du er inne på på er unyttig på lenger sikt. Dama vil føle seg overlegen, og på sikt vil hun finne en annen partner fordi hun føler seg mer verdt. Mannen vil kanskje gå i fellen av å tenke at han må være enda snillere ovenfor neste dame for å beholde henne og så er den onde sirkelen igang. 

Så er jeg tildels enig i det siste du skriver, er "seg selv" en dårlig utgave, så bør man endre seg, eller ta til takke med det man får. Det jeg forsøkte å si, er at er du en litt snill og underlegen ( i mangel på bedre ord) så kan du ikke bare endre deg til en badboy alpha og opprettholde en slik løgn, da blir egentlig hele du et skuespill. 

Det derimot alle kan klare over tid, er å vite hva man egentlig ønsker, og deretter få gjennomslag for at de ønskene skal innfris, og ikke bare bukke under for den andres ønsker. Her tror jeg mange menn feiler, jeg har ihvertfall feilet på det selv, men heldigvis lært :) 

Nøyaktig dette er det jeg også tenker! 

Særlig dette med underlegenhetsfølelsen på grunn av skjevt marked og den nedadgående spiralen.

Mener ikke man skal gå fra å være ‘litt snill og underlegen’ til å være ‘en badboy alfa’, det tror jeg ikke noen er tjent med, men heller fra å være ‘litt snill og underlegen’ til å være ‘litt snill og underlegen og kreve at det får dama lære seg å like, hvis hun skal ha deg som kjæreste’ :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Daisy 🌸 skrev (3 minutter siden):

Nøyaktig dette er det jeg også tenker! 

Særlig dette med underlegenhetsfølelsen på grunn av skjevt marked og den nedadgående spiralen.

Mener ikke man skal gå fra å være ‘litt snill og underlegen’ til å være ‘en badboy alfa’, det tror jeg ikke noen er tjent med, men heller fra å være ‘litt snill og underlegen’ til å være ‘litt snill og underlegen og kreve at det får dama lære seg å like, hvis hun skal ha deg som kjæreste’ :) 

Vi finner utav det til slutt 😅

Men det er altså så enkelt som denne balansen, hvis du føler at du får mindre enn du gir, så bør man kjapt endre seg, hvis ikke blir problemet bare større, og vice versa. 

For å bruke en klisje, så er vi alle like mye verdt, og det skal selvsagt gjenspeile seg i forholdet også. 

Lenke til kommentar
Gjest 1b823...228

Før jeg skal inn i et nytt forhold så tenker jeg å bruke vinteren til å «fikse» meg selv litt. Ja, har brukt psykolog før, men jeg veit ikke hvor mye jeg føler jeg får ut av det, men skal selvsagt vurderer det igjen

Gruer meg litt til uka som kommer. Det er litt tomt å være singel igjen. Litt lei meg for det og jeg savner valpen :(

Dere kommer med mye fornuftig syns jeg og jeg takker igjen for alle gode ord. Jeg har vært medlem her inne i mange år og det er fint å se at diskusjon.no leverer når jeg trengte det som mest, tusen takk ❤️❤️

Anonymous poster hash: 1b823...228

Lenke til kommentar
Gjest 1b823...228
ITtraktor skrev (44 minutter siden):

Ble det ikke delt omsorg? 

Den er ikke på papiret delt, så jeg har ingenting å slå i bordet med, selvom hun syns den var min også. Uansett så vil jeg helst unngå kontakt med henne

Anonymous poster hash: 1b823...228

Lenke til kommentar
5 hours ago, Guest 1b823...228 said:

Dere kommer med mye fornuftig syns jeg og jeg takker igjen for alle gode ord. Jeg har vært medlem her inne i mange år og det er fint å se at diskusjon.no leverer når jeg trengte det som mest, tusen takk ❤️❤️

Anonymous poster hash: 1b823...228

Det er bra å høre :) 

Jeg må si jeg er litt skeptisk når det gjelder denne valpen…

Forstår at du savner den, men delt omsorg for den kan kjapt bli en mulighet for henne å manipulere og en kilde til sorg for deg.

Lenke til kommentar
Gjest 1b823...228
Daisy 🌸 skrev (50 minutter siden):

Det er bra å høre :) 

Jeg må si jeg er litt skeptisk når det gjelder denne valpen…

Forstår at du savner den, men delt omsorg for den kan kjapt bli en mulighet for henne å manipulere og en kilde til sorg for deg.

Nettopp derfor jeg heller bare lar det være, jeg ønsker ikke noe mer "greier" nå, vil helst bare komme meg videre 

Anonymous poster hash: 1b823...228

Lenke til kommentar
Gjest eb203...aa1

Anbefaler virkelig at du leser boken “How To Be A 3% Man” av Corey Wayne, den er gratis på nettsiden hans i PDF form. Dette er en bok som fokuserer på tiltrekking, forhold og hvordan kvinner tenker og oppfører seg og har massivt hjelpet meg komme over dårlige forhold og forbedret kvaliteten på kvinner jeg har datet og hatt forhold til i ettertid.  

Anonymous poster hash: eb203...aa1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...