Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun var utro (3 ganger), jeg tilga. Men jeg elsker ikke henne lenger. What to do?


Gjest cd7ee...d72

Anbefalte innlegg

Gjest cd7ee...d72

Jeg har av en eller annen grunn sympati for henne, da hun åpenbart er lei seg for å være utro. Men jeg vet jeg kommer til å savne valpen vår og jeg lei meg fordi hun kommer til å få det vondt når jeg ikke er der lenger. 

 

 

… kjøtthue som bare må stikke? Logikken si JA - Stikk!! .. men magen vil ikke såre henne :(

 

Hva gjør jeg? Jeg skal slå opp, men hvordan kan jeg gjøre dette uten at jeg selv skal bli en skurk oppi det her? Fordi det er nettopp det jeg føler meg som, og jeg forstår ikke hvorfor - etter det drittet hun gjorde

(TL:DR: hun var utro med 3stk, hva er galt med meg for at jeg fremdeles står i detta?)

 

 

Anonymous poster hash: cd7ee...d72

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest cd7ee...d72 skrev (40 minutter siden):

hva er galt med meg for at jeg fremdeles står i detta?

Ja du..
Total mangel av ryggsøyle er jo det åpenbare.

Men det er sikkert en årsak til dette. Antagelig er dette noe du har med deg fra barndommen. Derfor kan det også til stor grad sies å være uforskyldt.

Men nå som du får informasjon om hva som er det riktige å gjøre, vil videre valg om å fortsette å stå i det, bli selvforskyldt.

Her kommer en utførlig liste på hva du skal gjøre:
1. Gjør det slutt.
Sånn, det var det.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det blir til syvende og sist et spørsmål om tillit. 

Vil du stole på henne? Om hun drar på fest med jentevennene, eller jentetur, vil du kose deg med dine ting hjemme, eller vil du sitte å tenke på hva hun gjør? Vil du tro hun er med vennene, eller vil du tro hun kanskje er utro igjen? 

Hvis du ikke vil kunne stole på henne igjen, så vil du også ødelegge deg selv med tanker om nye svik hver gang hun er ute. Og du vil bare ødelegge deg selv og forholdet. Potensialet for at du også vil forsøke å vite blir stort, og hun vil føle seg overvåket, eller at du ikke stoler på henne. 

Du vil tenke a tillit kun kan kreves en gang, etter det må den bevises. Hun vil mislike deg stadig mer for at du ikke stoler på henne. Eller hun vil gjøre det igjen. Begge deler vil bære ødeleggende. 

Stoler du på henne? Hvis svaret ikke er et selvsikkert og rungende ja, så er risikoen stor for at forholdet ikke vil bli bedre. Kom deg bort. 

Om du tenker ja, du kan stole på henne, da kan det gå bra... Kanskje. 

Jeg har et vennepar som har kommet seg fint gjennom dette. Jeg kjenner andre som lever sammen, men der dette har ødelagt nærheten dem i mellom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra!
Jeg vil kalle noe slikt for psykisk mishandling, bra du kom deg ut av det. Ikke la noen behandle deg slik igjen, men ikke la denne opplevelsen ødelegge din evne til å stole på andre.
Men varsellampene har blinket lenge, du kan ikke la det gå så langt, når du føler at du sårer henne, så er noe riv ruskende galt.
Du burde ikke være fremmed for å søke litt profesjonell hjelp, få noen til å hjelpe deg å få orden på ditt eget følelsesliv.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 362b2...1e4
Gjest cd7ee...d72 skrev (26 minutter siden):

Vi er slutt. Takk for hjelp

Anonymous poster hash: cd7ee...d72

Godt å høre, det var en helt riktig avgjørelse. Dette er en person du ikke kan stole på, og hun vil nesten garantert gjøre det igjen.

Lykke til videre! :)

Anonymous poster hash: 362b2...1e4

Lenke til kommentar
Gjest 4bd26...579

Et riktig valg, OP. 

Jeg skal ikke leke for mye hobbypsykolog, for det er enkelt for oss som står på utsiden å konkludere. Dog er det kanskje derfor det er lettere å se at dette er et forhold du skal ut av. (og ikke tilbake til).

Har ikke tenkt å starte en diskusjon om en enkelthendelse kan tilgis, men tre ganger? Det er ingen feil og hun har ingen rett å være lei seg for dette. 

Husk å ikke falle tilbake om du føler litt ensom eller noe slikt, for sånn fortjener du ikke å bli behandlet. Derimot er det bare du som kan velge om det skal aksepteres eller ikke. Håper derfor at du virkelig godtar deg selv og krever at ikke mennesker utnytter og kjører over deg som er tilfelle her. 

Lykke til! Du har gjort helt riktig valg, nå starter jobben med å bygge selvtillit nok til å ikke godta slikt fremover. 

Anonymous poster hash: 4bd26...579

Lenke til kommentar
Gjest cd7ee...d72

TS her!

Takk igjen for hjelpen. Valpen er *egentlig* hennes, men jeg hadde uansett latt henne ha den da jeg ikke ønsker kontakt med henne lenger. Men kommer til å savne den veldig :( 
Akkurat nå sitter jeg å drikker vin og er egentlig bare nervøs for at hun kommer på døra i kveld, fordi hun vil "snakke om det". Jeg håper ikke det skjer 

Anonymous poster hash: cd7ee...d72

Lenke til kommentar
Gjest cd7ee...d72 skrev (23 minutter siden):

TS her!

Takk igjen for hjelpen. Valpen er *egentlig* hennes, men jeg hadde uansett latt henne ha den da jeg ikke ønsker kontakt med henne lenger. Men kommer til å savne den veldig :( 
Akkurat nå sitter jeg å drikker vin og er egentlig bare nervøs for at hun kommer på døra i kveld, fordi hun vil "snakke om det". Jeg håper ikke det skjer 

Anonymous poster hash: cd7ee...d72

Nei, dere skal ikke snakke om det. Hvis hun ringer på, la henne stå der til hun går hjem igjen.
Du må ikke utsette deg for potensiell manipulasjon.

Endret av Uderzo
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest cd7ee...d72
Uderzo skrev (4 minutter siden):

Nei, dere skal ikke snakke om det. Hvis hun ringer på, la henne stå der til hun går hjem igjen.
Du må ikke utsette deg for potensiell manipulasjon.

Skal gjøre et forsøk, Uderzo. Takk ❤️ 

Anonymous poster hash: cd7ee...d72

Lenke til kommentar
Gjest cd7ee...d72
Bytex skrev (25 minutter siden):

Og jo mere rødvin du pimper i dag, jo fortere begynner du å skrive meldinger med henne. Sett korka på flaska.

Det er for seint, men skal ikke kontakte henne 

Anonymous poster hash: cd7ee...d72

Lenke til kommentar
Gjest cd7ee...d72
ITtraktor skrev (7 minutter siden):

Hvordan får man satt korken tilbake på en åpnet vinflaske? 

Umulig i grunn, flaska ryker lett etter åpning :p 

Anonymous poster hash: cd7ee...d72

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (6 minutter siden):

Hvordan får man satt korken tilbake på en åpnet vinflaske? 

Du får den bare sånn ca. halvveis tilbake. Mange kaller dette godt nok, og jeg er enig 😉

Drikker ikke lenger, men husker at problemer+alkohol=flere, og eller, sterkere problemer.

Godt du gjorde det slutt, TS. Personlig hadde jeg gjort det slutt om hun bare var utro én gang, sånt blir aldri bedre er min mening. Da er det andre problemer i forholdet også, gjerne.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kjempe bra. Hev deg over denne dama og fin deg en som faktisk er verd tiden din. 

Å cheate tre ganger.. Det kan du ikke akseptere. Det er ingen trofaste som gjør noe slikt og ihvertfall ikke så mange ganger! 

Gjest cd7ee...d72 skrev (4 timer siden):

Akkurat nå sitter jeg å drikker vin og er egentlig bare nervøs for at hun kommer på døra i kveld, fordi hun vil "snakke om det". Jeg håper ikke det skjer 

Om hun kommer så åpner du ikke døren. Lager hun en scene så ringer du politiet. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest cd7ee...d72
Omnia vincit amor skrev (1 time siden):

Kjempe bra. Hev deg over denne dama og fin deg en som faktisk er verd tiden din. 

Å cheate tre ganger.. Det kan du ikke akseptere. Det er ingen trofaste som gjør noe slikt og ihvertfall ikke så mange ganger! 

Om hun kommer så åpner du ikke døren. Lager hun en scene så ringer du politiet. 

Takk! Takk alle ❤️ 

Anonymous poster hash: cd7ee...d72

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...