Gå til innhold

Mesh og kompatibilitet


Monica99

Anbefalte innlegg

Nytt hus på gang, og nye utfordringer.

Hvordan bygger jeg opp wifien? Nettleverandøren har kombinert modem/router, en Fritzbox fra AVM. 

Den har støtte for mesh, og de selger egne mesh repeatere. Men er jeg låst til å ha repeatere fra samme leverandør som routeren, eller kan jeg i teorien bruke Google (eller andre)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, nebrewfoz said:

Et alternativ kan være å sette din Fritzbox i 'bridge mode' (hvis dette er støttet) og så bruke et mesh-system fra Google eller andre som du selv vil.

Hvis denne da også har et integrert modem. Om modem, enten det er fiber, HFC, trådløst bredbånd, er det mange som har separate enheter som kobles til ruteren via ethernet. Da er gjerne ikke bridge mode relevant, ettersom man gjerne kan la være å bruke ruteren.

Hvis man vil bruke leverandørens ruter, så vil en mesh-løsning som kjører i aksesspunktmodus også kunne være en grei løsning. Enkelte løsninger, som f.eks. Google sine, støtter ikke aksesspunktmodus (med mindre de ikke har gjort endringer i nyere versjoner - originale Google WiFi støttet ikke aksesspunktmodus i mesh-sammenheng).

AVM Fritzbox har tradisjonelt vært ganske kurrante produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...