Gå til innhold

Gammel receiver


Anbefalte innlegg

Jeg har en Onkyo TX-SR807 som jeg betalte 7 lapper for i 2009 stående her....en diger svart klump som bare har stått i mange år. Den ga seg etter få år, antagelig er HDMI-kortet røket. Dermed har også 5.1 høyttalerne mine stått ubrukt like lenge.

Den gangen var det enkelt, jeg tok signalet fra dekoderen til receiveren og derfra til TV. Veldig bra den gangen, siden begge deler da var helt moderne.

Nå lurer jeg på om jeg faktisk skal prøve å reparere Onkyo'n, om ikke annet så for få å liv i høyttalerne. Aner ikke hva det eventuelt ville koste....noen som vet ?

Å kjøre bildet gjennom den nå er selvsagt uaktuelt. Siden TV'n heller ikke er moderne har den ikke HDMI-ARC, og jeg måtte i så fall kjøre lyden optisk fra dekoderen eller TV'n til Onkyo. Har dette noe for seg, eller er det mere lønnt å kvitte seg med alt sammen og kjøpe en brukbar lydplanke ? Alternativt, dumpe Onkyo'n og skaffe en grei moderne receiver ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RRhoads skrev (6 minutter siden):

Jeg ville bare brukt optisk fra TV til receiver. 

 

Selv om du reparerer den vil den ikke støtte 4K eller HDR. Ikke verdt det i mine øyne. Da er det bedre å kjøpe ny. Koster ikke all verden for en grei receiver. 

Usikker på om du mener den gamle receiveren...nå ?

Nei, den vil selvsagt ikke støtte hverken de nye lydformatene eller bildestandardene...er derfor jeg sier det er uaktuelt å kjøre bildet gjennom den.

Er litt inne på å spandere en LG C2 TV nå hvis prisen går litt ned til Black Friday, 19k er litt over budsjett. Alternativt en LG CS.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...