Gå til innhold

Iphone 12 mini eller iphone 11?


Callais

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Callais skrev (1 time siden):

Iphone 12 mini eller iphone 11? Ser etter iphone til rundt 6000 kr og så vidt jeg ser er det de to som er aktuelle? Hvilken ville du valgt, og hvorfor? Ser mini selges med 64GB og 11 med 128 GB, men hvor mye trenger man egentlig?

Hvis prisen er den samme vill jeg nok valgt iPhone 11. 12 Mini er nok litt bedre på ytelse og kamera, men med 11 får du større skjerm, mye bedre batteri og som du nevner mer lagring. Jeg ville ikke kjøpt en telefon med mindre enn 128 GB idag.

 

Lenke til kommentar
Callais skrev (5 timer siden):

Iphone 12 mini eller iphone 11? Ser etter iphone til rundt 6000 kr og så vidt jeg ser er det de to som er aktuelle? Hvilken ville du valgt, og hvorfor? Ser mini selges med 64GB og 11 med 128 GB, men hvor mye trenger man egentlig?

Hvis du har Telia, ville sjekket Lite brukt telefoner fra dem. Eller outlet hos Elkjøp og Power. 

Da trur jeg du kan finne en iphone 13 ned mot 6k også 

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Det blir snart DnB supertilbud hos POWER også med 20% på iPhone om du kjøper med Telenor abo. Ingen bindingstid så du kan si det opp etterpå :) 

Er det uten bindingstid? Har fått for meg at det ofte er litt andre regler når det gjelder kjøp av iPhone. Men du er sikker på dette?

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (1 minutt siden):

Er det uten bindingstid? Har fått for meg at det ofte er litt andre regler når det gjelder kjøp av iPhone. Men du er sikker på dette?

Jepp. Telia er med bindingstid, men Telenor har måttet fjerne bindingstiden sin så de har ikke bindingstid på noen abo såvidt jeg vet. Men det er riktig at man må tegne et abo uansett så du får ikke kjøpt ren telefon med 20% rabatt uten å tegne et abo. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
minim skrev (På 16.11.2022 den 16.12):

Det blir snart DnB supertilbud hos POWER også med 20% på iPhone om du kjøper med Telenor abo. Ingen bindingstid så du kan si det opp etterpå :) 

Stemmer nok ikke helt. Her er info fra DNB:

Telia og ICE: 12 mnd. avtaletid fra 8GB og oppover.
Telenor: Videreføring eller nytegning.
*NB: Apple produkter 15% rabatt. 

Lenke til kommentar
Callais skrev (På 16.11.2022 den 10.23):

Iphone 12 mini eller iphone 11? Ser etter iphone til rundt 6000 kr og så vidt jeg ser er det de to som er aktuelle? Hvilken ville du valgt, og hvorfor? Ser mini selges med 64GB og 11 med 128 GB, men hvor mye trenger man egentlig?

I utgangspunktet: Nyere er bedre, derfor ville jeg valgt 12 mini foran 11. Skjermen er mindre, men det er mange som foretrekker en liten telefon, og da er 12 mini eneste premiumalternativet.

Husk at dersom du kjøper en "ny" 11, er den fortsatt produsert da 11 var ny. En "ny" 12 er uansett 1 år nyere enn enn 11. Jeg har hatt en "ny" iPhone (fått på forsikring etter skade), og synes batteriet tapte seg mye raskere enn det burde.

Når det gjelder minnebehov er det ditt bruk det kommer an på. For meg holder 64 GB fint, men det behøver ikke å gjelde for ditt bruk.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...