Gå til innhold

En merkelig historie om VoLTE hos ICE


Anbefalte innlegg

Avhengig av mobilprodusent, Android-versjon og operatør, kan det tenkes at volte-innstillingene lastes ned via Google System Update eller via deres carrier service app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.ims&hl=no

Innlasting av innstillinger kan trigges ved å sette inn SIM-kortet, og kan baseres på en operatørkode, IMSI / MCC MNC.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gsm var gøy. Jeg bodde på Frøya i Sør Trøndelag (ja jeg fornekter sammenslåingen av de to fylkene), og hadde ymse modeller fra ymse produsenter. Min favoritt modell på slutten av 90 tallet var Eriksson GA 628 som jeg hadde stort batteri, vanlig og slim. Antenner alt fra knappe-antenne, til pisk.

Da jeg var i Trondheim, brukte jeg minste batteriet og minste antennen. På Frøya der det var langt unna nærmeste NetCom basestasjon, brukte jeg største batteriet og største antennen som ga meg god dekning.

Hva brukte jeg herligheten til? Sendte kodeordet VITS til 1999 🤣

Oppfølgeren var Eriksson a1018s der jeg gjorde samme løsning. Nokia 3210 endte den moroa, men startet en ny en.

Vi spoler frem til dagens dato og har heeelt andre bruksområder og prismodeller. 

Apropos: Jeg frykter 5G blir litt "meh" med tiden da overgangen fra LTE ikke blir like stor som det var fra 3G til LTE.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg lurte på om eg skulle slå til på Black week-tilbodet frå Samsung og Chilimobil, men då sparer eg heller dei pengane til ein annan gong. Den snart 10 år gamle mobilen min (Galaxy S4 med LineageOS) fungerer framleis greit, og har både vipps og bank-id app, men må ha 2G for å kunne ringe/motta samtalar. Så lenge ein ikkje har bruk for ny er dette bra både for lommeboka og miljøet.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Både telenor og telia har varslet nkom om at de planlegger å stenge ned 2G i 2025. 2025 er 2 år og 1 mnd til. Vil ikke si det er så lenge til. 

Finnes nok flust av for eksempel Galaxy S7 liggende i skuffer hos folk, da har du samtaler over 4G som er langt bedre både for deg og den du snakker med. 

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...