Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gammel type tvboks, kan det være utfordringer med ved bytte av router (vlan konfig) men ikke ved bytte av switch. Har man den nye tvboksen(den med android) så funker det meste....da den bruker internet på samme måte som andte streaming bokser slik som f eks  apple tv, google chromast osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
22 hours ago, cacb said:

Eneste du bør være klar over er at  Altibox-TV neppe virker gjennom en slik switch, men det hørtes ikke ut som noe tema hos deg og det er det heller ikke her.

Altibox-TV virker fint gjennom en slik switch fordi den støtter IGMP-snooping (som Sedsberg er inne på).

Min gamle switch gjorde ikke det, og TV-bildene begynte å hakke etter 8-10 sek. Nå går alt helt smud. (Såfremt ikke IGMP Proxy i Asus-ruteren min har stoppet opp, da. En ruter restart fikser det.)

Lenke til kommentar
dopus skrev (8 timer siden):

Gammel type tvboks, kan det være utfordringer med ved bytte av router (vlan konfig) men ikke ved bytte av switch. Har man den nye tvboksen(den med android) så funker det meste....da den bruker internet på samme måte som andte streaming bokser slik som f eks  apple tv, google chromast osv.

Ja, dette er Telias android-boks.

Lenke til kommentar
On 11/14/2022 at 8:10 PM, SilverShaded said:

Det så jo velsignet enkelt ut, hvis man altså kan bruke en port til nettverk inn og de 4 andre til nettverk ut ? Jeg har jo satt opp routere mange ganger i løpet av de siste 20 årene før vi fikk fiber, men vil ikke kalle meg særlig god på nettverk... 😉

Alle portene er både ut og inn, samtidig hele tiden. Det er jo 8 ledere i nettverkskabelen og alle brukes.

spacer.png

Endret av Nuttin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...