Gå til innhold

The Witcher 3 får gratis oppgradering til de nye konsollene og PC i desember


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som skal spille dette på nytt eller for første gang ønsker jeg å komme med en oppfordring:

Spill spillet på Death March vanskelighetsgrad!

Jeg er av typen som sjelden ønsker at spill skal være vanskelig, og kvier meg ikke for å sette spill på den letteste vanskelighetsgraden, men i akkurat dette spillet så får spillet en helt ny dimensjon av det. Da jeg spilte gjennom det på normal vanskelighetsgrad syntes jeg det var veldig bra, men å spille det på Death March gjorde at det flyttet seg HELT til toppen av topplisten min.

Forklaring: På vanskeligste vanskelighetsgrad blir man tvunget til å følge bedre med på lore rundt monstrene man skal bekjempe, man blir tvunget til å faktisk bruke oljer og potions på et taktisk vis, og man får rett og slett utnyttet kampsystemet til det fulle, i stedet for å bare kunne pepre på firkant.

Men vær advart, enkelte kamper i DLCene blir ekstremt vanskelige, men er bare å spare disse til sist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må vel kjøre gjennom deler av spillet på nytt. Problemet er at jeg ofte er lei spillet før jeg er halveis. En blanding av alt for mye dialog og cut scenes. Og open world syndrom. 

Raytracing høres jo kult ut, men har aldri blitt veldig imponert over det i de spillene jeg har prøvd det i.

Metro, BF V, cyberpunk osv.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 timer siden):

For de som skal spille dette på nytt eller for første gang ønsker jeg å komme med en oppfordring:

Spill spillet på Death March vanskelighetsgrad!

Jeg er av typen som sjelden ønsker at spill skal være vanskelig, og kvier meg ikke for å sette spill på den letteste vanskelighetsgraden, men i akkurat dette spillet så får spillet en helt ny dimensjon av det. Da jeg spilte gjennom det på normal vanskelighetsgrad syntes jeg det var veldig bra, men å spille det på Death March gjorde at det flyttet seg HELT til toppen av topplisten min.

Forklaring: På vanskeligste vanskelighetsgrad blir man tvunget til å følge bedre med på lore rundt monstrene man skal bekjempe, man blir tvunget til å faktisk bruke oljer og potions på et taktisk vis, og man får rett og slett utnyttet kampsystemet til det fulle, i stedet for å bare kunne pepre på firkant.

Men vær advart, enkelte kamper i DLCene blir ekstremt vanskelige, men er bare å spare disse til sist.

Prøvde meg på Witcher 3 igjen etter jeg var ferdig med Elden ring. Det ble dørgende kjedelig, ingen ting betyr noe i motsetning til i Elden ring hvor man er avhengig av riktig utstyr osv. Neste gang jeg skal prøve meg på the whitcher skal jeg prøve Death March 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Todd Howard rister nok oppgitt på hodet, her kunne de jo kalt spillet "Witcher 3 special edition" og tatt fullpris for det på nytt, og kanskje Anniversary edition om et par år og gjort det samme igjen :p 

Men fra spøk til alvor så gler jeg meg mye til dette, ikke for noen særlig annen grunn at en får en ny unnskyldning til å spille gjennom dette mesterstykke av et spill enda en gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 11/14/2022 at 9:58 PM, Geir T said:

Witcher 3 er det beste spillet jeg noensinne har spilt. Karakterene, historien, grafikken, musikken, stemningen - alt er glimrende. Spillet ble heldigvis laget før "the message" skulle tvinges inn i alt av populærkultur, og de siste årene har vært en trist affære for både film/TV og dataspill. Det er så befriende med et tradisjonelt fantasy-spill som Witcher 3 i disse dager, med en klassisk macho protagonist, og uten noe moderne nonsens.

Lurer på hvor effektivt strålesporing blir for W3s fantasy-pregede visuelle stil, og hvor stor oppgraderingen blir for oss som allerede har spilt W3 på PC med masse mods. Blir spennende å se!

Gleder meg også til å se dette. Blir da kanskje full gjennomspilling for min del :)

Lenke til kommentar

Eg elsket atmosfæren og fikk supernatural sesong 1 vibber der eg måtte lese og undersøke som en detektiv på monsteret som var aktuelt for meg, hva svakhet var, om det er noe i historien der osv.
Men så kom eg aldri lenger enn til det første flygemonsteret, (gryphon?), og eg måtte bruke pil og bue... Satan så kronglete og ekkelt det er å styre med gamepad på sånt, og selv med musen var det noe som ikke stemte følte eg.

Er det mye pil og bue i resten av spillet? Eg takler ikke bruke sånt i gamepad spill, med mindre det kanskje finnes en slags aim assist i akkurat de øyeblikkene man må benytte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev (1 time siden):

Eg elsket atmosfæren og fikk supernatural sesong 1 vibber der eg måtte lese og undersøke som en detektiv på monsteret som var aktuelt for meg, hva svakhet var, om det er noe i historien der osv.
Men så kom eg aldri lenger enn til det første flygemonsteret, (gryphon?), og eg måtte bruke pil og bue... Satan så kronglete og ekkelt det er å styre med gamepad på sånt, og selv med musen var det noe som ikke stemte følte eg.

Er det mye pil og bue i resten av spillet? Eg takler ikke bruke sånt i gamepad spill, med mindre det kanskje finnes en slags aim assist i akkurat de øyeblikkene man må benytte det.

For å pirke, så var det armbrøst, ikke pil og bue. Jeg har et par hundre timer i spillet og brukte aldri armbrøst etter dette med griffen. 

Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev:
hatredFan911 skrev (1 time siden):

Eg elsket atmosfæren og fikk supernatural sesong 1 vibber der eg måtte lese og undersøke som en detektiv på monsteret som var aktuelt for meg, hva svakhet var, om det er noe i historien der osv.
Men så kom eg aldri lenger enn til det første flygemonsteret, (gryphon?), og eg måtte bruke pil og bue... Satan så kronglete og ekkelt det er å styre med gamepad på sånt, og selv med musen var det noe som ikke stemte følte eg.

Er det mye pil og bue i resten av spillet? Eg takler ikke bruke sånt i gamepad spill, med mindre det kanskje finnes en slags aim assist i akkurat de øyeblikkene man må benytte det.

For å pirke, så var det armbrøst, ikke pil og bue. Jeg har et par hundre timer i spillet og brukte aldri armbrøst etter dette med griffen. 

aah det var gode nyheter, da gir eg det en solid sjanse til når det kommer 14 des.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...