Gå til innhold

Får feilkode "no VGA detected" under post når skjerm er koblet til GPU


What_Name

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig kjøpt ASUS PRIME Z690-P WIFI DDR5 og Intel 13700k. Har siste bios update

Skjermkort jeg bruker er MSI Gtx 1080 - Windows 10

Har ett rart problem når skjerm er koblet til gpu porten (displayport) når pc'n blir skrudd på.

Jeg får bios beep kode "no VGA detected" , men jeg kommer inn i windows -  noe forsinket. Jeg kan ALDRI komme inn i bios så lenge skjerm er koblet til GPU.

Jeg har endret "Igpu multimonitor" til enabled, og "primary display" til auto i bios. Har også prøvd PCI-e uten at det hjalp.

Når jeg kobler skjerm rett i hovedkortporten forsvinner alle problemer. Pc'n poster som normalt og jeg kan gå inn i bios.

Kan nevne at selv om skjerm er koblet til hovedkortet blir  dedikert grafikkort "aktivert"

Vet ikke om ytelsen blir redusert når skjerm er plugget i hovedkortet, men uansett så ønsker jeg at det skal fungere å plugge skjerm rett i GPU uten problemer.

 

Tips mottas med glede  :)

 

 

Endret av What_Name
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det fungerer hadde jeg bare hatt det sånn. Du taper neppe så mye minne på at HK GPU blir aktivert. Greit å ha mulighet til å boote opp med HK GPU hvis det skulle skje noe.

Hvis du vil så kan du jo sjekke om det er en opsjon for å bare slå HK GPU av utenom å endre på de innstillingene du har nevnt.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Bakkem said:

Hadde nøyaktig samme problem med 1080ti på ny am5-build, dette var løsningen for meg:

 

Er ikke sikkert det er samme grunn, men sannsynligheten er relativt høy (linken for 1080ti gjelder vanlig 1080 også).

Det fungerte! :D  Tusen takk, akkurat det jeg trengte  :) Ha en strålende kveld!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...