Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal selge brukte piggdekk med felger, hvor mye bør jeg ta for dem?


-Audun-

Anbefalte innlegg

Har ikke så mye peiling på bil, så lurte på om noen kan si ca hvor mye jeg bør selge disse for på bruktmarkedet til en fair pris? Blitt brukt på en 2007 Volvo S60.

195/65R15

3stk Nokian Hakkapeliitta 8 - 3518

1stk Nokian Nordman 8 - 4316 (tror det er uke og år den er produsert? "DOT 160 431635" er det fulle nummeret). 

Har ikke digital måler, men med vanlig linjal har Nordman ca 7mm og Hakkapeliitta ca 8mm dybde i midten (måler jeg riktig?)

Felgene tror jeg er original fra Volvo, finner ikke mye info på nett (bilde)

 

Haakapelliitta 8.jpg

IMG_20221006_162941.jpg

IMG_20221112_132436.jpg

nordman 8.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter litt med å se hva som er attraktivt med dette hjulsettet. Kanskje det finnes noen der ute som bare skal ha et hjulsett til en gammel Volvo og ikke bryr seg om ulikt dekk og kantkjørte skitne små felger. Mulig jeg er fordomsfull, men ser for meg at de som er troende til å ønske seg noe sånt også har en forventning om at siden tilstanden er sånn den er, så skal det koste svært lite. Ville ikke overraske meg om du må ned mot 500 kr for å bli kvitt hjulsettet, får du 1500 kr så tenker jeg at du skal være godt fornøyd.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville sagt 500-1000 spenn. Generelt veldig liten etterspørsel etter felger under 17 tommer størrelse. (Dine er 15)

For å øke sjansen, så gå på wheel-size.com og finn ut alle Volvo modeller de passer på, og list de opp i annonsen.
inkluder også all info om felgene, bredde, innpress og boltsirkelmål.

Du må lete etter noen som mangler vinterhjulsett til bilen de skal selge eller lignende

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...