Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan er det å bo på Sørenga?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bodde der i 2019 i et års tid i Sørengkaia 62.

Det er noe drit.

Selv om du nødvendigvis ikke bor like ved strandkanten der det er mye støy, så er hele området veldig "party party" place. Dvs. mange av alle leiligheter er kjøpt opp av utleiemonguler som driver rådrift av kortidsleie. Det er mange unge som leier disse enhetene i helgene og driter i å respektere for støy: Dette problemet vedvarte selv om det var korona, om det var mandag, tirsdag eller helg. 

Noe som er ok er nærhet til sentrum. Du kan gå inn til Oslo via buktabrua som er der. Du kan også ta buss, dog kun 1 eneste buss (buss 85) hver time gjør dette litt irriterende. Du har to stk matbutikker som gjør at man har det man trenger i umiddelbar nærhet.

Restaurantene som er der er helt ok, men ikke noe mer. Du finner mye bedre mat, mer autentisk mye billigere andre steder i Oslo.

Endret av ole_marius
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Har ikke bodd der, men har en kompis som har leilighet der. 

Du bør være glad i folk. på sommeren er det veldig mye mennesker i gatene, hele døgnet. 

På fine dager er det en eneste stor fest på hele området, som jeg personlig ikke hadde orket å bo i. Ville i hvert fall sørget for å ha leilighet høyt oppe.

2a8b3ddc-10db-4599-9532-1f4b809af6aa.jpeg.b8f354a9a0306c43d58b0921c252e9ea.jpeg

Ville kikket på Bispevika, nærmere Sentrum, og ikke like høy party faktor, istedenfor å bo på selve Sørenga ustikkeren

 

1582116221_Screenshot2022-11-09at14_34_16.thumb.png.87807608bfa15057983a9bb1f9099d5b.png

 

 

Lenke til kommentar

Nå er det lett å gå inn til sentrum for all kollektivtransport, men jeg er stort sett enig med foregående kommentarer. 

Jeg kjenner folk som trives der, men selv bader jeg aldri i Oslo havnebasseng.. 

Vil på det aller varmeste anbefale St Hanshaugen. Da har du Sentrum, Løkka, Sagene, Bislett, Stortinget T-bane 10 minutter unna og kollektivtransport døgnet rundt. 

Endret av process
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen. Ser alle nevner det samme med mye mennesker og bråk. Det kan kanskje bli litt for mye. 
 

Jeg har bodd 5 år i Barcelona og ønsker egentlig et livlig område og har ikke så mye imot støy selv om det selvsagt kan bli for mye også. Der kan det være ganske likt som dere beskriver på sommeren også. 
 

Har bodd hos en kamerat på St.Hanshaugen når jeg har besøkt han i Oslo tidligere og syntes det var litt dødt der. Skal gå litt rundt Bislett område når jeg er i oslo til helgen og se meg rundt. Hva tenker dere om Vulkan området?

Lenke til kommentar

Om jeg skal slenge meg på anbefalte områder så kan jeg trekke frem:

Grønland, bodde selv i smalgangen. Elsker Grønland pga. det er umiddelbar nærhet til alt. Mange etniske matbutikker og slaktere som gjør at man sparer mye. Mange vil si dem opplever området som utrykt, noe jeg ikke deler etter å ha bodd i smørøyet. 

Lilleaker. Nydelig lite område utenfor byen, enkelt å komme seg til sentrum med trikk/tbane. Om du finner noen som leier ut en underetasje er dette et veldig trivelig og rolig nabolag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...