Gå til innhold

Erfaring med nettbrett til barn, Amazon fire


Monnami41

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Monnami41 skrev (35 minutter siden):

Ingen som har noen erfaringer med nettbrett til barn? :)

Joda, men kan dessverre ikke anbefale noen av dem. Androidnettbrett i den prisklassen er en sørgelig affære. De er treige som fy, svake prosessorer, lite minne, ikke spesielt gode skjermer og selv om de markedsføres som "laget for barn", så tåler de allikevel ikke så mye.

Jeg har selv testet uhorvelig mange nettbrett med Android i prisklassen 1300-2500 kr og det er ikke bra opplevelser i det hele tatt. Dette har jeg gjort fordi jeg har 3 barn selv og heldigvis er de nå såpass store at de kan passe på tingene sine. Så vi har skaffet dem en iPad eller iPad Mini. Mye bedre brukeropplevelse, og ikke så mye dyrere.

Så jeg kan dessverre ikke anbefale deg å kjøpe noe slikt, med mindre du er helt klar over at det er noe veldig stusselige greier du får.

Endret av Sharpings
  • Liker 1
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (4 timer siden):

Er Amazone Fire sine nettbrett åpne for vanlig Google Play, eller er de låst til Amazon sine egen app store og systemer? Mener å huske det var noe slikt i begynnelsen.

Amazon Fire er ikke utstyrt med Google Play Store, kun Amazon sin egen app store. Så dette må installeres på egen hånd, om du vet åssen du gjør det.

Verdt å vite!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Monnami41 skrev (7 timer siden):

Tusen takk for svar 😊 @Sharpingsnår Amazon nettbrett ikke kan brukes opp mot Google, vil det ha noen praktisk betydning for bruken? Vil vi få tilgang til det samme som med Google play? Vil brukeropplevelsen bli annerledes enn ved å bruke "vanlig" nettbrett? 

Teoretisk sett vil det nok ikke merkes så mye, men du må da benytte Amazon sin app-butikk i stedet og da måtte forholde deg til dems priser og brukervillkår. Og jeg har lest at noen Google apper vil ikke fungere på den.

Så jeg ville nok heller ha gått for noe rimelig Samsung, Lenovo eller Huawei, da hardware er stort sett det samme og du vil ha tilgang til Googles app store som jeg innbiller meg er bedre enn Amazon sin.

 

Les litt her, så får du flere svar fra folk som vet mer enn meg. https://ebookfriendly.com/amazon-fire-tablet-things-to-know/

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (2 timer siden):

Så jeg ville nok heller ha gått for noe rimelig Samsung, Lenovo eller Huawei, da hardware er stort sett det samme og du vil ha tilgang til Googles app store som jeg innbiller meg er bedre enn Amazon sin.

Huawei og Google er vel også risikosport. Det var masse styr for noen år tilbake da Huawei ikke lenger kunne levere Googletjenester på de nye telefonene sine. Jeg vet ikke om det har endret seg noe nå. 

Lenke til kommentar

Tror det er på telefoner at Huawei ikke kan bruke Google apps. Tror ikke det gjelder Tablets. Men så er det såpass lenge siden at Huawei lagde en Tablet, så de som er i butikk er fra før forbudstiden.

 

Men jeg er usikker på dette, så kanskje en ide å styre unna Huawei tablets som er såpass nye. Sjekk eventuelt før du kjøper.

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Svein M skrev (På 12.11.2022 den 19.53):

Jeg endte opp med å kjøpe Samsung Galaxy Tab A8 64 GB hos Elkjøp til en kampanjepris på 1990,- :) Nå driver jeg og leter etter etui og glassbeskytter, men det er ikke helt lett... Elkjøp har, men prøver å finne noe billigere enn 550,-. Klarer ikke helt å skjønne hva jeg skal lete etter, da noen står med 2021 i parantes (2021), mens andre står med 2022 i parantes (2022). Noen som vet hvilke jeg skal ha, og hvor jeg kan finne deksel og glassbeskytter til en ok pris?

Takk for all hjelp, forresten :) 

Lenke til kommentar

Jeg var også på jakt etter to nettbrett til mine barn, endte også opp med den samsungen du endte opp med samt Lenovo Tab11 pluss til et par hundrelapper mer. (Lenovo). Har hatt et "billigbrett" fra Lenovo før, og det har fungert veldig bra.

Billige deksel (og glassbeskyttelse) finner du her. https://www.teknikkdeler.no/kategori/deksel-etui-galaxy-tab-a8-10.52021?page=1

Har dog ingen erfaring med butikken, men virker å være til å stole på.

Lenke til kommentar
54 minutes ago, awesnes said:

Jeg var også på jakt etter to nettbrett til mine barn, endte også opp med den samsungen du endte opp med samt Lenovo Tab11 pluss til et par hundrelapper mer. (Lenovo). Har hatt et "billigbrett" fra Lenovo før, og det har fungert veldig bra.

Billige deksel (og glassbeskyttelse) finner du her. https://www.teknikkdeler.no/kategori/deksel-etui-galaxy-tab-a8-10.52021?page=1

Har dog ingen erfaring med butikken, men virker å være til å stole på.

Lenovo har vært ræva med å gi ut OTA oppgraderinger og sikkerhetsoppgradering på nettbrett tidligere. Der har faktisk Samsung vært bedre.

Lenke til kommentar
Monnami41 skrev (På 22.11.2022 den 21.42):

Jeg endte opp med å kjøpe Samsung Galaxy Tab A8 64 GB hos Elkjøp til en kampanjepris på 1990,- :) Nå driver jeg og leter etter etui og glassbeskytter, men det er ikke helt lett... Elkjøp har, men prøver å finne noe billigere enn 550,-. Klarer ikke helt å skjønne hva jeg skal lete etter, da noen står med 2021 i parantes (2021), mens andre står med 2022 i parantes (2022). Noen som vet hvilke jeg skal ha, og hvor jeg kan finne deksel og glassbeskytter til en ok pris?

Takk for all hjelp, forresten :) 

Fornøyd med Samsung Galaxy Tab A8 ?

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...