Gå til innhold

Er et diktatur mer effektiv mot kriminalitet enn en demokratisk stat?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, shockorshot said:

Nei det er det ikke slik i et demokrati, sånn som et land i 'den frie verden'. Hvis du ikke forstår eller ser der, så har du enten hatt en elendig samfunnsfag-/historielærer eller falt ned i et konspihøl som ikke stemmer med hvordan verden faktisk er.

Du er blind! 

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (19 timer siden):

Noen ganger kan det være greit å ha et sted man kan snakke med fienden istedenfor å bare skyte på ham.

Er ikke så lett når fienden utelukkes fra diskusjonen.

Spoiler

FNs generalforsamling vedtok torsdag å suspendere Russland fra FNs menneskerettighetsråd. Resolusjonen som utestenger Russland fra Menneskerettighetsrådet ble vedtatt med to-tredjedels flertall blant landene som stemte

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Nautica said:

Er ikke så lett når fienden utelukkes fra diskusjonen.

  Hide contents

FNs generalforsamling vedtok torsdag å suspendere Russland fra FNs menneskerettighetsråd. Resolusjonen som utestenger Russland fra Menneskerettighetsrådet ble vedtatt med to-tredjedels flertall blant landene som stemte

 

Russland er fortsatt med i Sikkerhetsrådet og de kan delta i Generalforsamlingen. Og sikkert en haug med andre FN-råd og -utvalg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (54 minutter siden):

Russland er fortsatt med i Sikkerhetsrådet og de kan delta i Generalforsamlingen. Og sikkert en haug med andre FN-råd og -utvalg.

Jepp og sammen med alle de andre røverstatene stemme ned vestlige forslag som vi snakket om i begynnelsen.

 

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Nautica said:

I forholdt til deg "ser det ut som" så synes jeg alle personer på jordkloden skal lever et fritt liv uten og bli forfulgt utifra tilhørighet, klasse og hudfarge.

Jeg synes også det, men jeg har ingen illusjoner om at all verdens autorative regimer deler min oppfatning. Men jeg synes ikke FN bør legges ned fordi om du og jeg ikke får viljen vår. FN er "work in progress", et politisk minste felles multiplum, ikke mer enn en fjert i menneskehetens lange historie. Vi står helt i startgropa når det gjelder å forsøke å samarbeide om rettigheter for alle mennesker, og det er neimen ikke sikkert at vi som art er istand til å gjøre det, men det er jo et forsøk verd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Nautica said:

Hvis du er enig med meg så forstår jeg ikke hvorfor du driver og kverulerer på semantikk.

Jeg har vel gitt klart uttrykk for det jeg ikke er enig med deg i? Når du forveksler "nei til debatt" med "ja til brudd på menneskerettigheter", eller, etterpå, "nei til etterforskning av brudd på menneskerettigheter", så er det ikke snakk om semantikk. Jeg vet ikke om du har problemer med å forstå forskjellen, eller om det er viljen det står på. Eller om du bare liker å kverulere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (1 time siden):

Jeg har vel gitt klart uttrykk for det jeg ikke er enig med deg i? Når du forveksler "nei til debatt" med "ja til brudd på menneskerettigheter", eller, etterpå, "nei til etterforskning av brudd på menneskerettigheter", så er det ikke snakk om semantikk. Jeg vet ikke om du har problemer med å forstå forskjellen, eller om det er viljen det står på. Eller om du bare liker å kverulere.

Med andre ord så synes du det er greit at Kina forfølger minoriteter siden du ikke er enig med meg i hovedprinsippet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Nautica said:

Med andre ord så synes du det er greit at Kina forfølger minoriteter siden du ikke er enig med meg i hovedprinsippet.

Jesus.. Hen synes ikke det at FN stemte ned det å ha en debatt om kinas overgrep, (Stemte ned som i at summen av stemmer ikke medførte et ja til forslaget) direkte kan oversettes til at FN dermed mener kina ikke forfølger minoriteter, slik du fremstillte det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...