Gå til innhold

Anmeldelse: Bayonetta 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste ikke anmeldelsen fordi mulige spoilers, men leste "konklusjon" biten. HAr ikke spillt det ferdig så kan ikke si nok om historien (akkurat ferdig med Kina biten) men det jeg kan si hittil, og det som den største Bayonetta fanen jeg kjenner, er dette spillet helt syyyykt fett!!! Jeg godkoser meg hvert eneste nanosekunnd. Jeg smiler, jeg ler, jeg blir hissig, jeg blir sint osv. Spillet bare lever over forventinger, og de var store til å begynne med. FOr se hva jeg sier etter jeg er blitt ferdig.

Bekymringer hadde jeg før jeg spillte, da. At de gjorde om spillet til noe mer åpent enn lineært, forandringer i kampsystemet og ny spillbar figur i form av Viola (og historien, men, igjen, den kan jeg ikke si mye om ennå. So far so great).

Viola er faktisk ikke så dårlig som jeg først trodde. Hun er faktisk ganske morsom og har en kul rolle i historien (HITTIL) og er faktisk ganske kul å spille med selv om jeg er utrolig dårlig med henne ennå (fikk en silver sist, da).

Forrandringene i kamsystemet var ikke å bekymre seg for for her tar det jo helt av! Er så mye som skjer at en kan bli helt sprø, men fy så gøy. Og det sammen med at de gjorde ting en del større blir det bare moro. Så de måtte skru ned grafikken litt, men i det skjer så mye på skjermen at det er verdt det. Og Platinum er magikere på design... Uten om 1-2 steder som noen deler av Tokyo.. Men i gjengjeld så har du et gedigert kaiju monster som river byen i filler mens jagerfly kræsjer rundt deg mens du banker opp fiender med og uten demon slaves... Må si meg fornøyd med de valgene de tok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til dere som klager at "det kun er ti Switch" så er jeg noe enig med at Nintendo burde lansere en oppfølger til Switch typ neste år. Utviklere trenger mer å leke med i disse dager. Skulle og ønske det var flere PS5'ere og XSX'ere der ute sånn at utviklere kunne fokusere på ny tech enn å ha så mange cross-gen spill som holder dem tilbake, men sånn er det ikke akkurat nå. I dette tilfellet, heldigvis, hade Platinun en platform å utvikle til og de gjorde det de kunne.

Og som vi vet så hadde ikke Bayonetta 2 og 3 eksistert i det hele tatt uten Nintendo og Platinum er magikere på design. Er det lavbudsjett (Okami) eller svakere hardware (alt fra MadWorld til WF101 til Astral Chain) og det gjorde de her igjen. Hele spillet er spektakulært.

Jeg vil heler takke Nintendo og Platinum for at spillet eksisterer enn ikke i det hele tatt.

Så har du en Switch og liker Bayonetta spillene gjør deg selv en tjeneste å spill Bayonetta 3. Du overlever spillet uten high-end tech. Tro meg! =)

Forresten: Jennifer Hale gjør en sinsykt bra jobb. Glemte helt fiaskoen bare etter noen minutter. Hun er Bayonetta!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...