Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Macmini med usynlig serienr


JAROZIM

Anbefalte innlegg

Hei

På finn.no er EN Macmini til salgs hvor serienr i systemet er usynliggjort med rødt markering.

Har gjort selger opmerksom på dette, han spørrer om jeg trenger et serienr.

Er det noe muffens her?

 

Endret av Uderzo
fjernet bilde som inneholdt personopplysninger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg fjernet bildet på grunn av at det inneholdt ditt fulle navn, som jeg vil fraråde å publisere på internett.
Last gjerne opp bildet på nytt med et annet utsnitt eller hvor dette er sensurert.

Det behøver ikke å være noe muffens, men det er ikke noe særlig poeng å skjule serienummeret, slik jeg forstår det.

Lenke til kommentar

Akkurat i Apple-sammenheng så kan det vel tenkes at han ikke ønsker at noen skal påstå de er eier av Minien og få den bannet fra å kontakte Apple, men det kan også bety at det allerede er stjålet hardware (som kan ha blitt svartelistet av Apple og dermed ikke vil kunne få recovery image over Internett etc)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
coldball skrev (1 time siden):

Akkurat i Apple-sammenheng så kan det vel tenkes at han ikke ønsker at noen skal påstå de er eier av Minien og få den bannet fra å kontakte Apple, men det kan også bety at det allerede er stjålet hardware (som kan ha blitt svartelistet av Apple og dermed ikke vil kunne få recovery image over Internett etc)

Ja, det er godt mulig.

Lenke til kommentar

Jeg har fjernet seriennummer på enkelte ting på Finn, for sikkerhets skyld. Jeg tenkte at det kan være personvernshensyn og andre ting jeg ikke er klar over.


Det kan være f.eks. at serienummer lar deg aktivere gratis programvare eller andre ting på nettet. Jeg har f.eks. sett at man kan få gratis skanne-programvare, og det eneste man trenger er et serienummer. Det funket bare én gang.

Altså, hvis det er stjålet så vil du vel merke det fort på selgeren? Jeg hadde nok oppgitt serienummeret hvis en potensiell kjøper hadde bedt pent om det - jeg vil bare ikke gjøre den tilgjengelig for alle.

Hadde heller ikke kjøpt det uten at selgeren er verifisert, og at jeg kan spore opp selgeren i ettertid.

Endret av kote
Tillegg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...