Gå til innhold

Hva har du i boligslånsrente?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 23138...a69
Gjest ae923...2b2 skrev (3 timer siden):

Har 1.35mill i lån, boligverdi 2.5mill og har 3,7 i eff. rente. Dette må da være veldig høyt i forhold til resten? 

Anonymous poster hash: ae923...2b2

I forhold til resten kan jo være så mangt 😀 Nå er det jo en god del her inne som sitter på en lav fastrente. Andre igjen kan skilte med noen av de beste flytende rentene som er å oppdrive. Enkelte sitter også med en «falsk» lav flytende rente som ser bedre ut fordi det er forsinkelse mtp renteøkning. Slik sett kan en sitte på en flytende rente som til og med er lavere enn styringsrenta. Typiske lån som skilter med det er de som baserer seg på basisrenta, som f.eks SPK. Så har vi jo banker som utsetter å heve renta for å kapre kunder, «forbundstilbud» osv.

Tja, det skader jo selvsagt ikke å forhandle på renta.

Anonymous poster hash: 23138...a69

Lenke til kommentar
Gjest ae923...2b2
Herr Brun skrev (6 minutter siden):

Hva er nominell rente? forskjellen mellom nominell og effektiv rente blir typisk større jo mindre lånet er 

Den er på 3,6%

Anonymous poster hash: ae923...2b2

Lenke til kommentar
MenuM skrev (14 timer siden):

Hvor stor belåningsgrad har du? Jeg kom nettopp under 75%. Har kontaktet de om jeg kan få bedre rente, venter på tilbakemelding.

Veldig rart at Nito selv reklamerer med 3,47 effektiv rente gjennom Nordea Premium Next. Jeg skulle vel tro at man ønsker å reklamere for enn billigere rente hvis det er muligheter for det. 

Spørs om ikke flere av dere ligger på etterskudd ift. rentehevinger. 

Lenke til kommentar
ole_marius skrev (På 5.11.2022 den 13.22):

 

Har også NITO medlemskap i Nordea som gir premium next. Per i dag har jeg effektiv på 2,93%. Dette er før dem snert hever pga. justering av nasjonalbankens rentenivå.

Jeg finner det interessant for øvrig at samme medlemskapsfordel gir så ulikt rentesats.

Jeg er også NITO medlem, altså øverste "kandidat". Premium heter det kanskje.

Det er kanskje belåningsgraden som slår ut. Jeg burde vel ta ny takst, da jeg har renovert, men er ikke helt ferdig med bad og vaskerom ennå. Kanskje like greit å gjøre det unna først som sist. Regner med jeg bikker under 75% ved ny takst nå. 2500kr (kostnaden av takst) burde gå opp i opp i noen mnd med rente kost.

 

Endret av Sommer2022
Lenke til kommentar
MrL skrev (17 timer siden):

Veldig rart at Nito selv reklamerer med 3,47 effektiv rente gjennom Nordea Premium Next. Jeg skulle vel tro at man ønsker å reklamere for enn billigere rente hvis det er muligheter for det. 

Spørs om ikke flere av dere ligger på etterskudd ift. rentehevinger. 

 

Jeg får 3,34 i nominell med nå 80% belåning, med renteøkningen som er idag.

Jeg kunne - før økningne - få 2,85% mener jeg hun sa. Syns hele greia er merkelig.

Endret av Sommer2022
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...