Gå til innhold

"Populære tidspunkt" på Google, stemmer dette?


Malakitt

Anbefalte innlegg

Aner ikke hvor jeg skal poste denne tråden, så flytt den gjerne dit den hører hjemme. 

Om jeg søker opp en butikk, et treningssenter eller et annet offentlig sted på Google så får jeg opp "populære tidspunkter" som viser når det er travelt og ikke på det gitte stedet. Lurer dog på om dette bruker å være korrekt? Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplysningane kjem frå logging av når det er mange mobiltelefonar i området og kor lenge telefonane er der. 

Google sitt estimat vil derfor ofte stemme ganske godt. 

Det er likevel nokre feilkjelder kan gi unøyaktige resultat. Det er ikkje nødvendigvis slik at alle har med seg mobiltelefonen sjølv om dei fleste har det. Google kan i liten grad skille mellom etasjer, så det er ikkje alltid at google veit om det er masse folk i butikken i fyrste etasje, eller om det er masse folk i leiligheitene sine i etasjene over. Tap av dekning i det ein køyrer inn i tunnel eller parkeringshus vil gjere at posisjonen henger der du mista dekninga. Google sin trafikkindikator fungerer på same måten, men den klarer ikkje å skille mellom saktegåande bilkø og f.eks eit folketog. Så er det ein demonstrasjon der mange går gjennom gata så vil google tolke dette som nesten stilleståande kø. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...