Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lang tid tar det å selge bilen privat på finn?


Alan95

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge bilen min, og lurer på hvor lang tid det ca tar å selge en bil på finn? 

Jeg er selvfølgelig klar over at det kommer an på hva slags bil der er og hvilken tilstand den er i. Men jeg ønsker likevel å høre andres erfaringer generelt

Det er nesten sånn at jeg bare tenker å selge til verkstedet kun for å unngå styret på finn. Men da taper jeg nok penger. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 hours ago, Cocola said:

Jeg solgte og kjøpte en bil omtrent samtidig på finn for ca 4 år siden. 

Den jeg solgte var solgt på 3 dager, den jeg kjøpte hadde vært ute i over 2 mnd. Så vanskelig å si. Kommer an på bil.

 

12 hours ago, mobile999 said:

Det er gjort på alt fra noen få minutter bare prisen er lav nok til aldri dersom prisen er for høy.

Ein "vanleg" bil prisa riktig går unna. Litt avhengig av geografi, det er alltid enklast å selje der det er kort veg til mange poensielle kjøparar.

Kor lenge tilsvarande bilar har vært på finn er ein indikasjon på om prisen er riktig. Lang tid før sal tyder på at pris er for høg.

Lenke til kommentar

Jeg har solgt 8-9 biler på Finn. Snittet ligger rundt en måned på de "normale" bilene som er lagt ut til antatt markedsverdi der jeg har brukt Finn selv som rettesnor. Den ene jeg solgte var en litt dyrere sportsbil - den brukte jeg fire-fem måneder på å selge. I alle tilfeller ble jeg oppringt av mindre seriøse oppkjøpere som prøvde seg på forskjellige måter for å snyte meg. En av dem aksepterte sågar prisen på telefon etter å ha sett bilder og innhentet info og teknisk dokumentasjon. Han kom for å hente bilen, og så begynte han å prute 15-20% på prisen. Han dro hjem igjen uten bil.

Endret av Retroman
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...