Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ektefelle på jobbtur med kollega av motsatt kjønn


Gjest 436c2...5d7

Anbefalte innlegg

Gjest 436c2...5d7
8 minutes ago, mandodiao said:

Ahh skjønner, det hørtes ikke bra ut

Vel.. det er det jeg prøver å forstå..

Samboer sier dette bare var en vanlig jobbtur hen måtte gjøre som del av jobben, og at hen hadde intensjon om å fortelle meg at det bare var de to som reiste på overnattingstur til utlandet, og på konsert alene, og hvorfor de brukte 2.5 timer fra konserten var ferdig til hen kunne svare på min sms..

Men mulig bare jeg overreagerer..

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 67115...cd6 skrev (36 minutter siden):

Snakker du aldri med partneren din om reisene dine og naturligvis..hvem du da reiser med og hva dere gjør på "fritiden" på disse reisene?

Svaret kan fint være "nei"   Ettersom jeg ikke vet omfanget av hvordan jobb du har og hvordan disse reisene er.

Men det vet vel ikke vi heller om samboeren til trådstarter`?  ( annet enn programmet som har blitt nevnt) Så det blir jo fort å blande epler og appelsiner her hvis man skal sammenligne med egne erfaringer.

 

Anonymous poster hash: 67115...cd6

Såklart snakker jeg om reisene, men ikke slike detaljer. Det er helt urelevant. Jeg reiser med kollegaer og vi gjør masse kjekt på fritiden, spiser sammen, drikker sammen, går på konsert, sports events osv. Alt etter ork og hva som er tilgjengelig i området. Jeg har hatt massevis av situasjoner som er lignende TS, sender ikke rapport hjem om hvem jeg spiser med for kvelden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7 skrev (32 minutter siden):

TS:

 

Nettopp… Da tror jeg vi er enige. Ikke behov for å rapportere om jobb. Men når man bruker jobbreisen til å gå alene på konsert men en venn/venninne, men gir inntrykk hjemme om at det er en gjeng som skal på jobbreise.. Da føles det litt rart.

Grunnen til at jeg tester her er jo fordi jobbreise med kollegaer (av begge kjønn) er helt greit, uten noen form for rapportering. Men å koble det med en privat konsert med en venn/venninne mens partneren tror man er på jobbreise.. da virker det som noe holdes hemmelig. Men kanskje jeg bare tolker for mye i det, og at det er greit å fortelle hjemme at man skal på jobbreise med en gjeng, og at man i stedet reiser alene med en kollega på en to-mannstur med en hyggelig helaften.. og også holder det hemmelig når man kommer hjem..

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Hvordan kan personen ha gitt "men gir inntrykk hjemme om at det er en gjeng som skal på jobbreise.." når han eksplesitt har sagt at det er massevis av frafall? 

Personlig har jeg gått på konsert og andre fritidsaktiviteter med kollegaer uten at jeg har rapportert hjem av den grunn. Ser virkerlig ikke behovet. 

"tror man er på jobbreise"? Mener du at din partner ikke var på jobbreise likevel? 

Det er utrolig mye frem og tilbake i forklaringene dine. Var samboer på jobbreise eller fritidsreise? Var samboer på reise med kollega eller venn? 

Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7 skrev (11 minutter siden):

Vel.. det er det jeg prøver å forstå..

Samboer sier dette bare var en vanlig jobbtur hen måtte gjøre som del av jobben, og at hen hadde intensjon om å fortelle meg at det bare var de to som reiste på overnattingstur til utlandet, og på konsert alene, og hvorfor de brukte 2.5 timer fra konserten var ferdig til hen kunne svare på min sms..

Men mulig bare jeg overreagerer..

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Ja, nei, umulig for noen her å si hva som har skjedd eller ikke skjedd. Forhåpentligvis spiller sjalusien deg et puss.

Detaljene om overnatting, utland etc spiller ingen rolle, man kan være like utro om det er i kontortid eller på konsert.

Om du opplever at personen åpenbart prøver å skjule noe, så burde du følge den følelsen og være åpen om det. Motivert av å bedre kommunikasjonen mellom dere.

Du har uansett krysset noen grenser selv, ved å snoke i papirkurv på telefonen etc. Det er jo en veldig usunn måte å forholde seg til partneren sin på. 

Dere trenger å få løst mistilliten

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 67115...cd6
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan personen ha gitt "men gir inntrykk hjemme om at det er en gjeng som skal på jobbreise.." når han eksplesitt har sagt at det er massevis av frafall? 

Personlig har jeg gått på konsert og andre fritidsaktiviteter med kollegaer uten at jeg har rapportert hjem av den grunn. Ser virkerlig ikke behovet. 

"tror man er på jobbreise"? Mener du at din partner ikke var på jobbreise likevel? 

Det er utrolig mye frem og tilbake i forklaringene dine. Var samboer på jobbreise eller fritidsreise? Var samboer på reise med kollega eller venn? 

Massevis av frafall skal da alltid betyd " det er bare meg og en til igjen" ?

Dine erfaringer er ikke TS og samboeren sine erfaringer, ei heller samme situasjon vil jeg anta.

I mitt personlige tilfelle er dette hva jeg har observert ( og riktignok diskutert med kolleger i alle år)

Lykkelig gift e.l / etablerte par med stabilt hjem = Snakker om alt, deler alt. ønsker å dele alt.

Ulykkelig gift e.l / etablerte par med "stabilt" hjem = Deler det som føles greit og man orker å prate om, er ikke så "farlig" liksom.

VELDIG kort summert det der altså   

I mine øyne er det helt naturlig å ville fortelle partneren min om alt som skjer på mine turer.. Nå reiser jeg riktignok nærmest annenhver uke 2-3 dager.. Så jeg er mye borte og vi gleder oss da til å møtes igjen og fortelle hverandre om det som skjer.  Reiser man derimot hver uke, ++ eller noe som tilsier at man i bare reiser..Så er situasjonen annerledes. Men tolker det ikke som normalt etter hva TS skriver at dette er tilfellet.

Med eksen min som var uinteressert i hva jeg gjorde, og etter tid..meg også.. Så hadde vi aldri den "kontakten" selv gjennom nyforelska tiden og kommende år vi var i lag.  Det gjorde ikke forholdet dårlig, men mot slutten var jo ingen av oss "lykkelige" heller.

Sier ei heller at det ene utelukker ikke det andre her.. Finnes selvsagt de som er lykkelige og bare deler det de vil. Men på generelt nivå, så er dette både min og mine kolleger som har jobbreiser som standard sin oppfatning..  Og det er overraskende et tema som alltid kommer frem fra ny ansatte etter noen mnd inn i jobben.

Anonymous poster hash: 67115...cd6

Lenke til kommentar
Gjest 67115...cd6

Man burde fokusere på at TS burde prate med samboeren sin om det.  Det er LOV å føle det man føler-

Folk er så opptatt av at man skal enten føle det sånn eller sånn i gitt situasjon.

Hva med å ha litt medfølelse, empati mm å prøve å se for seg TS sin situasjon da, kontra å ikke komme med noe som man selv skjønner har 0 effekt fordi man kun har sine egne erfaringer å komme med.

TS leter etter svar som bekrefter det TS føler, det er alle slike innlegg er.

 

Det beste TS kan gjøre er å prate om følelsene sine med sin samboer, på godt og vondt.  Forumet her er fint for å blåse av litt steam, men overhodet ikke et sted der man skal ta til seg råd fra personer som ikke vet nok om situasjonen, ei heller personene bak tastaturet.

 

#peace n love

Anonymous poster hash: 67115...cd6

Lenke til kommentar
Gjest 67115...cd6 skrev (5 minutter siden):

Massevis av frafall skal da alltid betyd " det er bare meg og en til igjen" ?

Dine erfaringer er ikke TS og samboeren sine erfaringer, ei heller samme situasjon vil jeg anta.

I mitt personlige tilfelle er dette hva jeg har observert ( og riktignok diskutert med kolleger i alle år)

Lykkelig gift e.l / etablerte par med stabilt hjem = Snakker om alt, deler alt. ønsker å dele alt.

Ulykkelig gift e.l / etablerte par med "stabilt" hjem = Deler det som føles greit og man orker å prate om, er ikke så "farlig" liksom.

VELDIG kort summert det der altså   

I mine øyne er det helt naturlig å ville fortelle partneren min om alt som skjer på mine turer.. Nå reiser jeg riktignok nærmest annenhver uke 2-3 dager.. Så jeg er mye borte og vi gleder oss da til å møtes igjen og fortelle hverandre om det som skjer.  Reiser man derimot hver uke, ++ eller noe som tilsier at man i bare reiser..Så er situasjonen annerledes. Men tolker det ikke som normalt etter hva TS skriver at dette er tilfellet.

Med eksen min som var uinteressert i hva jeg gjorde, og etter tid..meg også.. Så hadde vi aldri den "kontakten" selv gjennom nyforelska tiden og kommende år vi var i lag.  Det gjorde ikke forholdet dårlig, men mot slutten var jo ingen av oss "lykkelige" heller.

Sier ei heller at det ene utelukker ikke det andre her.. Finnes selvsagt de som er lykkelige og bare deler det de vil. Men på generelt nivå, så er dette både min og mine kolleger som har jobbreiser som standard sin oppfatning..  Og det er overraskende et tema som alltid kommer frem fra ny ansatte etter noen mnd inn i jobben.

Anonymous poster hash: 67115...cd6

Dine erfaringer er heler ikke TS og samboeren... 

Lenke til kommentar
Gjest 67115...cd6
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Dine erfaringer er heler ikke TS og samboeren... 

Helt riktig, nå skrev jeg mer direkte til deg enn til TS ettersom jeg siterte deg.

Mitt innlegg var mer for å vise en kontrapart av det du skriver om, ettersom det later til at du skriver som om det TS gjør er galt/ unormalt  ( Er hvert fall slik du fremstår )

Anonymous poster hash: 67115...cd6

Lenke til kommentar
Gjest 67115...cd6 skrev (Akkurat nå):

Helt riktig, nå skrev jeg mer direkte til deg enn til TS ettersom jeg siterte deg.

Mitt innlegg var mer for å vise en kontrapart av det du skriver om, ettersom det later til at du skriver som om det TS gjør er galt/ unormalt  ( Er hvert fall slik du fremstår )

Anonymous poster hash: 67115...cd6

Ja jeg vinkler det også fra min side, jeg mener det er galskap. Men min mening er ikke korrekt, det er kun min mening :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har ikke fulgt hele diskusjonen, men mitt synspunkt er at jobbreise med sosiale aktiviteter skal være uproblematisk, selv om det er snakk om kollega av motsatt kjønn.

Bildene som ble slettet - var det et forsøk på å slette "bevis"? Er fellesnevneren for bildene "ting som kan relatere til utro handlinger". Vet du sivilstanden til kollegaen?

Personlig ville nok bildene vært det avgjørende her. At man ikke svarer på SMS kan skje, syntes også det er naturlig å kommunisere med sin partner om omstendighetene før avreise, men for meg ville ikke det vært et krav. Personlig stoler jeg såpass på min partner, men folk er forskjellige.

Mitt råd er som gjest over her skriver - prat med samboer og fortell hva du føler.

Endret av OtherHalf
Lenke til kommentar
Gjest 67115...cd6 skrev (36 minutter siden):

Det beste TS kan gjøre er å prate om følelsene sine med sin samboer, på godt og vondt.  Forumet her er fint for å blåse av litt steam, men overhodet ikke et sted der man skal ta til seg råd fra personer som ikke vet nok om situasjonen, ei heller personene bak tastaturet.

Her er eg veldig ueinig. Om folk vil blåse av litt steam og ikkje er interessert i å få tilbakemeldingar så har dei ingenting på eit diskusjonsforum å gjere.

Heile poenget med å legge ut eit slikt innlegg på eit diskusjonsforum må vel for å få andre innspel og synspunkt enn ein sjølv sitt med?
Du har sjølvsagt heilt rett i at ein ikkje skal ukritisk følgje råda som kjem frå på diskusjonsforumet, rett og slett fordi den som kommenterer aldri sitter med den heile oversikta, og fordi du ikkje veit kva kompetanse og erfaring den som svarer sitter på.

I denne tråden var trådstarter interessert i å få synspunkt kva andre tenker om akkurat denne situasjonen, og om andre også tenker at det er naturleg å reagere så kraftig.

Det siste trådstarter trenger er ein gjeng med nikke-dukker i eit ekkokammer som berre forsterker det som trådstartar frykter.
Det trådstarter treng er andre synspunkt slik at trådstarter har eit betre grunnlag til å vurdere situasjonen.

 

I denne tråden så er det store spørsmålet om ektefellens mangelfulle kommunikasjon og rapportering frå jobbreisa er heilt normalt og uskuldig når ein er på reise saman med ein kollega, eller om slik mangelfull kommunikasjon er noko som berre skjer når ein utro ektemake kjem heim med ei stor hemmelegheit.

Mitt syn på den saka var at eg hadde vært meir uroa dersom ektefellen brukte mykje tid på å forklare kor normalt og uskuldig det var at berre dei to reiste på jobbtur åleine. At ektefellen forheld seg nøyaktig slik som ein kunne forvente om det var ein kollega av same kjønn som var med på reisa tyder etter mitt syn på at ektefellen tenker på denne kollegaen berre som ein kollega og ikkje som ein potensiell ny partner.
Det sagt så har eg no endra meining etter at trådstartar har supplert med meir utfyllande informasjon. At ektefellen ikkje fortalte noko som helst og i tillegg har prøvd å skjule bevis ved å slette bilder er eit stort raudt flagg. Ektefellen hadde nok ikkje sletta bildebevis av ein heilt uskuldig jobbreise saman med ein kollega av same kjønn.
Samtidig må eg ta eit lite atterhald fordi det heller ikkje er spesielt greit å ha ein ektefelle som leiter gjennom sletta element på mobiltelefonen for å finne bevis. Hadde eg hatt ein så sjalu partner som i tillegg reagerer kraftig så ville nok eg også ha passa på å berre ha heilt uskuldige bilder på mobiltelefonen, også når det ikkje hadde skjedd noko som helst. Det er ingen som ønsker å kome heim til eit avhøyr frå ein sjalu partner.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen tanker:

Er jobbreise=sosiale aktiviteter på kveld(natt)?

I min nørdeverden er jobbreise=jobb eventuelt til langt på natt for å levere det man skal.
Ikke gå på konserter, spise fine middager med mulige sexpartnere å kose seg med på kveld/natt.
Er man single er det jo noe man gjør *etter* jobb på jobbresier=helt greit.

Virker som om en del her har veldig åpne forhold aka "swingers" som også er helt greit dersom begge parter er inneforstått med det.

Når det er sagt:

TS har altså for vane å sjekke mobilen til sin partner for å se etter mulige tegn på utroskap=overvåking, samt at denne partneren ikke bør jobbe med noe sikkerhetsrelatert (man lar *ingen* andre enn seg sjøl ha tilgang til PC, mobiler etc...inkludert ektefelle/partner).

For meg høres dette forholdet ut som noe som ikke har livets rett.
Ihvertfall er det mye som må ryddes opp mellom begge parter her.

Endret av Fartnoccio
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7
3 minutes ago, Fartnoccio said:

Noen tanker:

Er jobbreise=sosiale aktiviteter på kveld(natt)?

I min nørdeverden er jobbreise=jobb eventuelt til langt på natt for å levere det man skal.
Ikke gå på konserter, spise fine middager med mulige sexpartnere å kose seg med på kveld/natt.
Er man single er det jo noe man gjør *etter* jobb på jobbresier=helt greit.

Virker som om en del her har veldig åpne forhold aka "swingers" som også er helt greit dersom begge parter er inneforstått med det.

Når det er sagt:

TS har altså for vane å sjekke mobilen til sin partner for å se etter mulige tegn på utroskap=overvåking, samt at denne partneren ikke bør jobbe med noe sikkerhetsrelatert (man lar *ingen* andre enn seg sjøl ha tilgang til PC, mobiler etc...inkludert ektefelle/partner).

For meg høres dette forholdet ut som noe som ikke har livets rett.
Ihvertfall er det mye som må ryddes opp mellom begge parter her.

TS:

For å gjøre det tydelig: Har ikke for vane å sjekke samboers mobil, men da jeg skjønte det var noe, og samboer ikke fortalte noe selv, ble fristelsen til å bare få slukket usikkerheten for stor.

Håpet selvfølgelig at jeg bare skulle finne det jeg hadde blitt fortalt, nemlig hyggelige bilder av en jobbgjeng på tur. Så hadde jeg slippet å spørre gravende spørsmål, for ønsker ikke å være sjalu eller kreve «rapportering».


Men da jeg fant slettede bilder av to drinker og bilde av min samboer og én kollega på konsert ble jeg overrasket. Da begynte også tankene å svirre. Hvorfor fikk jeg ikke svar på sms før langt på natt? Hvorfor skulle det være så hemmelig at samboer følte behov for å ikke fortelle meg noe om hvem som dro? 

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Lenke til kommentar

Denne tråden er vel begrenset hjelp for trådstarter?

Å kommunisere med partneren om alt mulig er ikke lett. Hva med at trådstarter tar initiativ til at man sammen går til samtalehjelp. For dette er vel ikke kun denne ene hendelsen som har skapt usikkerhet hos trådstarter?

Mange har null stress med at partner er på arrangement og drink etterpå med mere, med en av motsatt kjønn, uten at det er kåthet og lidenskap i lufta.

Hadde partneren jugdt om hele turen, dvs at det kun var privat tur og at jobbhistorie er 100% falsk. Da er vi i annet landskap. 

Noen her lurer på hva jobbreise er vedr at det var konsert o.l. Det er jobber som har en del representasjon som dette i det private. Smisking (ikke flørting) og smøring for å ha  forbindelser.

Endret av plankeby
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 67115...cd6
The Avatar skrev (33 minutter siden):

Her er eg veldig ueinig. Om folk vil blåse av litt steam og ikkje er interessert i å få tilbakemeldingar så har dei ingenting på eit diskusjonsforum å gjere.

Heile poenget med å legge ut eit slikt innlegg på eit diskusjonsforum må vel for å få andre innspel og synspunkt enn ein sjølv sitt med?
Du har sjølvsagt heilt rett i at ein ikkje skal ukritisk følgje råda som kjem frå på diskusjonsforumet, rett og slett fordi den som kommenterer aldri sitter med den heile oversikta, og fordi du ikkje veit kva kompetanse og erfaring den som svarer sitter på.

I denne tråden var trådstarter interessert i å få synspunkt kva andre tenker om akkurat denne situasjonen, og om andre også tenker at det er naturleg å reagere så kraftig.

Det siste trådstarter trenger er ein gjeng med nikke-dukker i eit ekkokammer som berre forsterker det som trådstartar frykter.
Det trådstarter treng er andre synspunkt slik at trådstarter har eit betre grunnlag til å vurdere situasjonen.
 

Nå sporer vi veldig av 😅  men deg om det hvorvidt de som tilhører på et diskusjonsforum eller ikke.. Spør du meg har altfor mange gjengangere her på forumet holdt på å i samme bane i alle år med å spore helt ut av kontekst, kun for leke psykolog og analytiker og fremstå som en bedreviter mm

Og hvis vi er ærlige med oss selv, hvor mange med lignende innlegg slik som dette tror du har effekt på å få andre synspunkter? Tror du genuint at det har en effekt på utfallet?   Det har ikke jeg. Vi mennesker er som vi er. På godt og vondt. ( Finnes alltid unntak)

 

Jeg er enig i mye det du skriver her nå hvis verden hadde vært perfekt og alle hadde kunne tenkt logisk, rettferdig og være kapable til å se for seg andre sider enn sin egen og deretter vurdere situasjonen på nytt, men etter min erfaring hittil så tilhører disse egenskapene fåtallet.

TS kunne nok fått verdens beste ekteskapsråd fra hvem enn som er ansett som dagens "gud" blant samlivsterapautene rundt om. Hadde det hatt en effekt? Neppe.  TS er nok som mange andre en alminnelig person, har sitt utgangspunkt ( som blir bekreftet gang på gang når hen svarer ) Og vil veldig gjerne følge det utgangspunktet.   Vi er en klassisk samtalepartner her som skal jatte med..For det trenger man noen ganger, og spesielt i slike tilfeller.  Også er det som alltid..Opp til de personene i forholdet det gjelder å finne ut av hva som stanger etter at man har blåst av litt steam. Vi på sidelinja får bare servert en side, en person sine følelser ( noen få av de) og aldri nok til å kunne komme med et vettug svar.   Nå har jeg nok høye forventninger til hva et vettug svar kan være også.. Men misinformasjon, antagelser, lese "mellom" linjene, synse og svanse.. Ja det gjør det vel sjelden bedre?    Jeg er mer fan av og spørre først, så komme med uttalelser, men der vet at jeg er på mindretall på forumet her.

Ikke misforstå det jeg skriver.. Det er uunngåelig at det går som det går i disse innleggene. Det er med på å gjøre det hele slik det alltid er.

Jatterne - Kverulantene - Hobby psykologene - Bedreviterne - Forklarern- Logiker    Osv osv 😄

Hvem vi velger å være er ofte opp til dagshumøret hos hver enkelt.

 

Viva la vida Diskusjon.no

 

 

Anonymous poster hash: 67115...cd6

Lenke til kommentar
Fartnoccio skrev (46 minutter siden):

Er jobbreise=sosiale aktiviteter på kveld(natt)?

Veldig ofte ja. 

Det er to hovudgrunnar til dette. Den fyrste er at det er veldig vanleg å kobinere jobbreiser med nettverksbygging, teambounding og liknande når ein fyrst er ute av det vanlege arbeidsmiljøet.
Den andre grunnen er meir praktiske sider. Alle må ha mat/middag så då er det ofte mest praktisk (og sosialt) å bestille fellesmiddag framfor at kvar enkelt bestiller room-service og et eit litt trist måltid på hotellrommet sitt. I tillegg er det ikkje så mykje å ta seg til på kveldstid. Når ein ikkje kan bruke tida saman med vennar og familie slik som ein ville gjort om ein var heime så blir det til at ein enten tilbringer kvelden saman med kollegaene, eller sitt heilt åleine på hotellrommet heile kvelden.

Nokre forskjellar vil det sjølvsagt være alt etter kor mange kollegaer det er som reiser, kor lange dagar ein jobbar, kor ofte ein reiser, osv. For dei som reiser sjeldnare enn ein gong i månaden så frister det ofte meir å nytte anledninga med barnefri og heilt tom aktivitetsplan med å ta nokre øl med kollegaene. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...