Gå til innhold

Xbox-sjefen: – Metaverse er et dårlig laget dataspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig interessert i at VR-gaming skal bli rik på opplevelser og få mye større utbredelse og variasjon. Selv om jeg, som de fleste andre, ikke er et fan av Zuckerberg eller Meta, så håper jeg at Metaverse kommer til å klare seg og utvikle seg til noe brukbart, om bare for å holde markedet interessert.

Lenke til kommentar

VR er kjempespennende, men det har to fundamentale problemer å løse før det vil ta av for alvor.

1: Det må bli enklere å bruke. Det fysiske faktum at jeg må ta på meg briller, muligens med tilhørende ledning, gjør at ALT blir mer styr. Kontrollen, interaksjon med virkeligheten, selve spillet....dette må bli mye bedre.

2: Det må gjøre noe BEDRE enn ett vanlig spill. Så langt er den ENESTE delen som er bedre på VR, selve innlevelsen i øyeblikket. Denne varer dog ikke lenger enn til at en må knote med dårlig UI, dårlig bevegelsessystem, eller lignende. Ett spill som super mario er like fantastisk i dag som for x antall år siden. Celeste eller Ori and the magic forest er en videreføring av denne perfeksjonen av plattforming. VR kan foreløpig se LANGT etter å konkurrere med denne typen konsentrert gameplay. Selv Half Life Alyx, som hylles som noe av det sværeste som har blitt laget innen VR kjedet meg innen kort tid. Gi meg heller HL2, ett flere tiår eldre spill.

VR har alvorlig modning foran seg før man kan ta det seriøst. Det byr på en "realisme" man ikke kan finne noe annet sted, men det er ikke nok for ett medium som lever og ånder på hårfin kontroll over bevegelse og momentum.

Meta virker som en VR verden for bestemor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En kan ikke seriøst mene man kjeder seg etter kort tid med Half Life Alyx, det er bare ikke troverdig.

Ca 65000 anmeldelser i Steam er overveldene positive.

Da vil jeg si

1. Du har trolig ikke prøvd det.

2. Du misliker VR.

3. Du misliker Half Life universet.

4. VR er rett og slett ikke for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...