Gå til innhold

Hvorfor skal lærere foreslå å drikke kaffe?


Kabla9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kabla9 skrev (Akkurat nå):

Er bare så mye kaffe kultur, det er latterlig. Men jeg ble spurt det engang fordi var litt trøtt

Rett og slett fordi man må være skjerpa og være ekstrovert i de undervisningstimene man har. Koffein er oppkvikkende. På barneskole har man opp til 6 timer undervisning på rad. Samt tilsyn ute. Samme på vgs om man er uheldig med timeplanen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (5 minutter siden):

Rett og slett fordi man må være skjerpa og være ekstrovert i de undervisningstimene man har. Koffein er oppkvikkende. På barneskole har man opp til 6 timer undervisning på rad. Samt tilsyn ute. Samme på vgs om man er uheldig med timeplanen.

Kan jeg ikke bare bruke speed dopings midler mens man er i gang?

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Dr. Brodsky skrev (24 minutter siden):

Det er folk som deg som gjør at Norge ikke er best i alt!

Norge ranker stort sett best på det meste, men ligger bak Finland på kaffe drukket per innbygger...og skole. Drikk mer kaffe, og gjør det bedre på skolen! Sammenhengen er krystallklar!

Jeg sammenligner kaffedrikker med autoritære kontorfolk. Liker ingen av delene.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
On 10/25/2022 at 7:32 PM, Kabla9 said:

Det er på lik linje som alkohol. Helt forferdelig at folk er avhengig av det. Vann i det minste gir mening fordi det er liv. Tror jeg finner te drikkere mindre irriterendes enn det kaffedrikkere er.

Vann gir overhode ingen mening med mindre man er tørst eller trenger noe avkjølende. Vann gir så godt som ingen næringsstoffer eller noe annet nyttig til en hydrert kropp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Obvious troll is obvious.

Men for diskusjonens skyld tenker jeg at sukker er verre for folkehelsen enn kaffe/koffein. Koffein er ikke farlig i normale mengder, men alt kan selvsagt misbrukes. Men å sammenligne kaffedrikking med alkohol og ulovlige rusmidler gjør det ganske vanskelig å ta TS's argumenter seriøst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden tråden tydeligvis har sporet av for lengst med folk både for og imot kaffe, vil jeg skyte inn min lille fortsettelse på avsporingen og si at kaffe er noe av det jævligste jeg har smakt. Jeg liker duften av malt kaffe av en eller annen grunn, men jeg takler overhodet ikke smaken av kaffe eller andre drikker som smaker bittert.

I en potensiell verden/fremtid hvor kaffe var det eneste vi hadde å drikke, hadde jeg heller parkert tøflene og daua selv om jeg er midt i 30-årene. Så mye avskyr jeg smaken av kaffe.

 jeg ha koffein drikker jeg heller en Battery som for meg i det minste har god smak.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (16 minutter siden):

kaffe er noe av det jævligste jeg har smakt.

Jepp, jeg var enig med deg en gang i tiden. Men koffeinen gjorde at jeg klarte å se vekk fra smaken, og den har vokst på meg siden. Jeg tror ingen har tatt seg sin første kopp kaffe og tenkt at "dette var godt".

Men nå er det helt greit. Litt sånn dårlig-godt.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (53 minutter siden):

Jepp, jeg var enig med deg en gang i tiden. Men koffeinen gjorde at jeg klarte å se vekk fra smaken, og den har vokst på meg siden. Jeg tror ingen har tatt seg sin første kopp kaffe og tenkt at "dette var godt".

Men nå er det helt greit. Litt sånn dårlig-godt.

Tror øl er ganske tilsvarende. 

Lenke til kommentar
On 10/25/2022 at 7:32 PM, Kabla9 said:

Det er på lik linje som alkohol. Helt forferdelig at folk er avhengig av det. Vann i det minste gir mening fordi det er liv. Tror jeg finner te drikkere mindre irriterendes enn det kaffedrikkere er.

Altså. Her er det er barn som ikke klarer å ta ansvar for sin egen utdannelse og som har fått en spydig kommentar fra en irritert lærer. 

Så tenker barnet at de skal skyve ansvaret over på noen andre ved å påstå at de anbefaler rusbruk. 

Ikke et troll, bare en unge. Ta deg en bolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...