Gå til innhold

Chrome OS - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har nettopp mottatt min første Chromebook (fikk den "gratis" som kampanjepakke ifm at jeg kjøpte Zenfone 9), og er helt fersk med ChromeOS. Ser ut som en grei 2-i-1-pakke, bra på mye, men litt svak CPU. Tenker den holder til surfing, litt musikk/film, kanskje litt tekst, regneark og enkel bilderedigering. Men jeg trenger å skjønne litt mer av ChromeOS, tror jeg - har vært Windows på meg i 30 år..

Finnes det noen "for dummies" introduksjon til ChromeOS som anbefales?

Jeg er ikke veldig begeistret for tanken på at alt av dokumenter og filer skal opp i Googles sky, jeg ønsker å ha en del lagret lokalt og lett tilgjengelig på maskinen, og kun der (begrenset til 128GB, da). Har noen et tips eller to for å få til dette på enkelt vis?

Lenke til kommentar
a_aa skrev (4 timer siden):

Har nettopp mottatt min første Chromebook (fikk den "gratis" som kampanjepakke ifm at jeg kjøpte Zenfone 9), og er helt fersk med ChromeOS. Ser ut som en grei 2-i-1-pakke, bra på mye, men litt svak CPU. Tenker den holder til surfing, litt musikk/film, kanskje litt tekst, regneark og enkel bilderedigering. Men jeg trenger å skjønne litt mer av ChromeOS, tror jeg - har vært Windows på meg i 30 år..

Finnes det noen "for dummies" introduksjon til ChromeOS som anbefales?

Jeg er ikke veldig begeistret for tanken på at alt av dokumenter og filer skal opp i Googles sky, jeg ønsker å ha en del lagret lokalt og lett tilgjengelig på maskinen, og kun der (begrenset til 128GB, da). Har noen et tips eller to for å få til dette på enkelt vis?

Chrome os har en filbehandler der du kan lagre filer lokalt på maskinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skriver faktisk dette på Chromebook-en, og har testet litt hva som går bra og ikke :) Har foreløpig slått av stort sett alt som er av synkronisering og kopiering, så vil jeg åpne opp for mer når jeg skjønner nok til å vurdere fordeler og ulemper. Filoverføring via USB til Windows-laptopen funket ikke, men det det samme gikk greit (men tregt) mot Zenfone 9. Benyttet sjansen til å laste inn noen album med flac-filer i en egen mappe under "Mine filer" i filbehandleren. Ser ut som det funker fint 👍

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...