Gå til innhold

Enslig ingeniør sliter med å få endene til å møtes - tjener kun 520K!


Anbefalte innlegg

Musefella skrev (10 timer siden):

Trist å si det men lønnsutviklingen i norge har vært helt tragisk siden eøs området ble utvidet, gjør ikke bedre at kronen snart ikke er verdt noe som helst lengre heller

Bare for å ta et eksempel, en telefon, toppmodell kostet mellom 4000 og 6000. Nå 15000, dvs at man ikke får så mye for de 12000 norske kronen lengre.

Det samme når man reiser, var i thailand for ikke så lenge siden. Prisene man må betale for mat, hotell osv er jo nesten 3 ganger høyere enn når jeg var der bare for 10 år siden, man må faktisk telle på kronene. Man kan ikke sløse slik som før, man har det faktisk i bakhode at man må være forsiktig.

Men hva kan man forvente når befolkningen stemmer på partier som ikke evner å ivareta norske interesser, da får man en negativ økonomisk utvikling.

The fuck did I just read? 😂 Levestandarden i Norge har aldri vært høyere, heller ikke kjøpekraften (sett bort fra 2022 selvsagt).

Dette har ikke noe med norske lønninger å gjøre, men med priser på produkter, råvarer, osv. Du vet at en toppmodell av en mobiltelefon har økt tilsvarende i pris i hele verden, ikke sant? Og ikke minst at en topp-modell for ti år siden var et leketøy i forhold til dagens modeller som har nesten PC-ytelse. 

Joda, valutakurser kan forklare noe, men både produkter og tjenester har økt i pris for alle i hele verden, ikke bare nordmenn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heradon skrev (På 26.10.2022 den 12.32):

Han er en lydtekniker. Lønnen hans er fullstendig innenfor. Ingeniør er ingen beskyttet tittel, så man bør ikke legge så mye vekt på enkelte ingeniørtitler.

Hadde jeg vært like gammel som ham og enslig. Så ville jeg ha sittet med minst 2-3 millioner kroner i formue i form av bolig. Jeg ville ikke hatt problemer med å leve nokså romslig med 520 000 kroner i lønn.

Det burde i det minste være rom for en ny treningsmatte eller abonnement på et treningssenter 😄
 

Absolutt - en flau artikkel fra fagbevegelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Kajac said:

The fuck did I just read? 😂 Levestandarden i Norge har aldri vært høyere, heller ikke kjøpekraften (sett bort fra 2022 selvsagt).

Kjøpekraften toppet seg rundt 2008 og i al fall siden 2012 har det gått støtt nedover.  Kroneverdien, og dermed kjøpekraften, har utrolig nok blitt 30-50% mindre siden da.  

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...