Gå til innhold

Nå er det vanlig folks tur - til å betale ca 20 % mer skatt av utbytte


zanta

Anbefalte innlegg

minim skrev (4 timer siden):

Folk har stemt på dette og blir nå overrasket at de leverer? Det positive med dette er at det garantert blir skifte enten før eller ved neste valg :p 

Ja, jeg viste det kom til å bli slik. Mer udugelige og grådige politikere enn AP-politikere skal man lete lenge etter. Håper at Høyre er tilbake om 3 år. De var og er ikke perfekte, men 10X bedre enn tullingene som nå er i regjeringen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rune_says skrev (3 timer siden):

Nei, Regjeringen ønsker visst at vi sløser bort pengene istedenfor å spare - for blir det noen gevinst så tar Staten den. Heldigvis har jeg satset mindre denne gangen - men blir nok en gang  ettertrykkelig "vaksinert" mot å bli aksjesparer.... 

Ja, det er vel ikkje så vanskeleg å tenke seg at regjeringa heller ser at folk brukar pengane, held det kapitalistiske maskineriet i gang for å sirkulere verdiar, oppretthalde arbeidsplassar, enn å ha dei ståande i fond –med primært utanlandske aksjar– i mange tiår for å kunne pensjonere seg tidlegare?

For alle som sparar i ASK, der du ikkje betalar skatt før du tar ut første krone etter at du har tatt ut alt du putta inn, så kan skattereglane endre seg til den dagen du vil ta det ut.

Det overraskar meg ikkje om heile ASK blir avskaffa ein dag. Der får jo ikkje staten inn ei krone før du tar fortensta ut.

Lenke til kommentar

Nå er det vanlige folks tur... til å bli flådd! Dessverre har vi politikere som er mer opptatt av å bekjempe rikdom enn å bekjempe fattigdom. Resultat ser vi i at flere rikinger flytter til utlandet og flere vegrer seg til å investere. Samtidig eser offentlig sektor stadig ut og kostnadsnivået øker. Dette går igjen utover de med dårlig råd. Helt utrolig hvor lite gjennomtenkt våre politikere "styrer".

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Zeph said:

Ja, det er vel ikkje så vanskeleg å tenke seg at regjeringa heller ser at folk brukar pengane, held det kapitalistiske maskineriet i gang for å sirkulere verdiar, oppretthalde arbeidsplassar, enn å ha dei ståande i fond –med primært utanlandske aksjar– i mange tiår for å kunne pensjonere seg tidlegare?

For alle som sparar i ASK, der du ikkje betalar skatt før du tar ut første krone etter at du har tatt ut alt du putta inn, så kan skattereglane endre seg til den dagen du vil ta det ut.

Det overraskar meg ikkje om heile ASK blir avskaffa ein dag. Der får jo ikkje staten inn ei krone før du tar fortensta ut.

Har ikke både SV og AP kommet med utspill om det før da? Vil avskaffe både IPS og ASK.

Lenke til kommentar
Zeph skrev (30 minutter siden):

Ja, det er vel ikkje så vanskeleg å tenke seg at regjeringa heller ser at folk brukar pengane, held det kapitalistiske maskineriet i gang for å sirkulere verdiar, oppretthalde arbeidsplassar, enn å ha dei ståande i fond –med primært utanlandske aksjar– i mange tiår for å kunne pensjonere seg tidlegare?

For alle som sparar i ASK, der du ikkje betalar skatt før du tar ut første krone etter at du har tatt ut alt du putta inn, så kan skattereglane endre seg til den dagen du vil ta det ut.

Det overraskar meg ikkje om heile ASK blir avskaffa ein dag. Der får jo ikkje staten inn ei krone før du tar fortensta ut.

Og jeg som trodde de ønsket at folk brukte mindre penger, for å stagge den høye inflasjonen? 

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (20 timer siden):

Det blir kanskje litt bedre for de aller rikeste. Problemet med H er at de er mer opptatt av EU enn landet vårt.

Det er ikke bare H som har vært opptatt av EU/EØS, her må nok skylden deles med AP. Norge (og øvrige EØS-land) har ikke mulighet til å stemme i EU-kommisjonen, men innfører EU-regelverk i egne lovverk uten å ha kunnet påvirke innholdet. Jeg lurer av og til på om lille Norge hadde vært bedre tjent med å være medlem i EU og innføre Euro (som Finland). Da ville vi hatt en solid valuta, som ikke var så sårbar for store svingninger som vår (i global sammenheng) lille NOK. Det ville åpnes for valutalån og -innskudd, slik at også vi kunne brukt finansmarkedet i hele Euro-EU uten finansiell risiko.

Endret av zanta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
zanta skrev (16 timer siden):

Jeg trodde uttrykket var endret til "en full sjaman" 🙂

Norsk sjøoffiserforbund ble krenkorama da Une Bastholm anklaget regjeringen for nettopp dette i 2020. Man må være ganske dristig for å våge å terge på seg norsk sjamanforbund. Fare for å bli utsatt for svart trolldom og gud vet hva.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
newman221 skrev (1 minutt siden):

Tror det er på tide å endre uttrykket til "sløser dem bort som en politiker". Moderne sjømenn er visst blitt mer bevisst pengebruken sin

Visse sjømenn fikk strenge regler ihht landgang og fritid, for de sølte bort alle pengene på surr med en gang de fikk muligheten. Vi skulle holdt på pengene til politikerne til vi var sikre på at de ikke ble sløst vekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (12 timer siden):

Nei til økt aksjeskatt

Ufattelig dårlig løsning. Folk har blitt oppfordret til å sette sparepenger og pensjonssparing i fond, for å sikre seg en god pensjon, og så skal det rives vekk en vesentlig andel av disse når man skal
Ikke er det i tråd med regjeringens tanke om å utjevne forskjeller heller, det er langt ifra bare de rike som har penger investert i aksjer. At dette skal skattes langt høyere enn vanlig inntekt er idiotisk. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hald på hatten.

https://www.nrk.no/norge/sv-oker-skattene-med-18-milliarder-mer-enn-regjeringen-1.16165990

Sitat

Regjeringen foreslår skatteøkninger på totalt 46 milliarder kroner neste år. SV plusser i sitt alternative budsjett på ytterligere 18 milliarder kroner.

I det alternative budsjettet foreslår partiet å øke formuesskatten med over 11 milliarder kroner neste år.

 

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...