Gå til innhold

Erfaringer med LG Oled 42 C2 som monitor?


Voro

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å gå til innkjøp av LG Oled 42 C2 for bruk som monitor. Er det noen som har erfaringer å dele om bruksopplevelsen?

Skal brukes 95% til gaming eller film- og serietitting på et rom uten vinduer mot kontorplassen.

Vurderer den opp mot Asus PG42UQ eller en mindre 4k mini-LED skjerm. Samsung Odyssey Neo G8 32'' koster ca det samme som LG 42C2, mens Asus PG42UQ koster 4000 mer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (11 minutter siden):

Jeg ville gått for C2 hvis du ikke driver med profesjonell, kompetitiv gaming (da blir 120hz for lite).

Tja, litt Apex Legends og WoW pvp innimellom, men ikke på et høyere nivå enn hobby-basis. Overgangen fra 165Hz til 120Hz vil kanskje merkes best i Apex. Mens det i single-player-spill vil bli enorm forbedring å gå fra IPS til OLED.

Lenke til kommentar

Kansellerte nettopp C2 42".

Denne skulle vært brukt i en stue med endel vinduer, ikke direkte i bakkant men med sola tittende inn og lyse opp rommet, og lys på kveldstid også tror jeg det hadde vært litt for plagsomt med glossy belegg.
Dette er påpekt i reviews, og jeg fant også disse på youtube som satt spikeren i kista, den ene filmen tar for seg en C1, men det er tilsvarende:
https://www.youtube.com/watch?v=4Rbz31o_OZM
https://www.youtube.com/watch?v=ZLzBA9qduag

I tillegg så må man innstallere egne programmer for å få skjermen til å oppføre seg som en PC monitor, da ifm. når PC slås av, går i hvilemodus etc.
Man måtte også ha kontroll på innstillingene slik at den fungerer optimalt som PC skjerm, da med tanke på lysstyrke, autodimming, osv, osv.

Asus PG42UQ er nok det som hadde gitt meg det jeg trengte, men det får komme etterhvert når den dropper i pris.

Er det andre alternativer for PC skjerm rundt 40"?
Jeg har idag 35" UW skjerm, med VA panel. Fungerer ganske bra, men man vil alltid ha det som er bedre!

 
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg kjøpte denne skjermen i juni på dnb supertilbud hos power (samt cashback kampanje) så endte jeg opp med å betale rett i overkant av 8000kr.

Parret med ett rtx 3080.

Oppgraderte fra en odyssey g7 27tom 1440p 240hz. 

Natt og dag forskjell. Jeg trodde jeg kom til å savne 240hz men nei. Går for det meste i pubg og RDR2, samt noe hjemmekontor. 

Jeg synes det har vært stort løft. 4k, HDR og 120hz er virkelig nydelig! 

Det stemmer at man må installere side-software for å få skjermen til å skru seg av og på med pc'n. Men dette er jo en engangsgreie. 

Jeg opplevde endel flickering som tilslutt løste seg ved å kjøpe ny hdmi-kabel (selv om den jeg brukte hadde full støtte for hdmi 2.1 48gb 120hz 4k.  

Ser meg ikke tilbake etter å ha fått denne hus :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung 49" ultrawide. Jeg har hørt mye varmt om LG C2, og tenkte at 42" ville være en grei størrelse.
Dro til Power og sjekka om de hadde på lager, og endte opp med å kjøpe den ene de hadde igjen.

Det er helt merkelig altså - 5120x1440 føles langt mer trangt i bredden enn 3840x2160. Jeg føler, så langt, ikke at det er til hinder. Og jeg har fått utrolig mye plass i høyden i tillegg. 

Det er både overraskende og befriende. Jeg ville aldri betalt dobbelt så mye for å Asus-skjermen med matt flate. Om prisen på de er lik når LG C2 ikke er på salg er det en annen sak, og om man vil bruke så mye penger på skjerm.

 

@zentage2 Hvilket program er det du bruker for å slå av/på automatisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (7 timer siden):

Jeg har en Samsung 49" ultrawide. Jeg har hørt mye varmt om LG C2, og tenkte at 42" ville være en grei størrelse.
Dro til Power og sjekka om de hadde på lager, og endte opp med å kjøpe den ene de hadde igjen.

Det er helt merkelig altså - 5120x1440 føles langt mer trangt i bredden enn 3840x2160. Jeg føler, så langt, ikke at det er til hinder. Og jeg har fått utrolig mye plass i høyden i tillegg. 

Det er både overraskende og befriende. Jeg ville aldri betalt dobbelt så mye for å Asus-skjermen med matt flate. Om prisen på de er lik når LG C2 ikke er på salg er det en annen sak, og om man vil bruke så mye penger på skjerm.

 

@zentage2 Hvilket program er det du bruker for å slå av/på automatisk?

Under hvilke lysforhold benytter du skjermen?

Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (5 timer siden):

Noen av dere som har C2 som gjør opptak eller streamer? Ting ble brått litt mer uoversiktlig og kompleks når man må tenke på at det skal se bra ut på alle mulige måter når man bruker HDR

Trur det er best å  deaktivere hdr om man streamer , twitch støtter uansett ikke hdr og da vil fargene se blasse ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...