Gå til innhold

Mercedes EQS 53 AMG vs Tesla Model S Plaid


bzzlink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
On 10/20/2022 at 8:50 AM, DrAlban3000 said:

Paywall.

For en tråd, lykke til med denne krangletråden - kommer sikkert masse produktivt ut av den.

Forumet er nokså dødt for tiden dessverre, så ingen krangling lenger. 😉

Jeg vurderte Tesla Plaid,  men det var jo utelukkende pga ytelsene. 

Så da jeg var så "dum" å ringe min lokale "pusher" om å oppgradere min 11mndr "gamle" EQA 300 4MATIC ble det en EQS 450 4MATIC.
Med det meste av utstyr dvs omtrent det en Plaid koster 😬

Levert på dagen og fikk omtrent det samme i innbytte som jeg ga for EQA'n. Så fornøyd inntil videre.. 🤪

Endret av Fartnoccio
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har vokst opp i Mercedeser, og er veldig glad i totalpakkene deres. Var på omvisning i AMG fabrikken for en del år tilbake, og var relativt frelst når jeg kom ut derfra!

Har aldri eid noen AMG modeller men har vært på alpetur (fly til München og leie kule biler i 4 dager og kjøre alpepass) med AMG modeller 3 ganger. Så har inngående erfaring med E63AMG, GLE63AMG og C63AMG (den gangen de faktisk hadde 6,3 liters selvpustende 8’er)

For meg er AMG vanvittig ytelse på toppen av luksus. En superbilkiller i familiebildrakt.  

Når ytelsen ikke lenger er vanvittig i sammenligning med andre, så faller de litt igjennom for min del. og jeg ville faktisk gått for amcar’en. Det er nok luksus, og vannvittig ytelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/30/2022 at 12:41 AM, Fartnoccio said:

Forumet er nokså dødt for tiden dessverre, så ingen krangling lenger. 😉

Jeg vurderte Tesla Plaid,  men det var jo utelukkende pga ytelsene. 

Så da jeg var så "dum" å ringe min lokale "pusher" om å oppgradere min 11mndr "gamle" EQA 300 4MATIC ble det en EQS 450 4MATIC.
Med det meste av utstyr dvs omtrent det en Plaid koster 😬

Levert på dagen og fikk omtrent det samme i innbytte som jeg ga for EQA'n. Så fornøyd inntil videre.. 🤪

EQA -> EQS ja, snakk om å bytte bilsegment :)

Blir det tur til «der mutterland» og teste den på autobahn?

Lenke til kommentar
Fartnoccio skrev (På 30.10.2022 den 0.41):

Forumet er nokså dødt for tiden dessverre, så ingen krangling lenger

Synes det er litt merkelig. Hvor har alle brukerne gjort av seg? Det kan gå dager mellom hver gang det er spennende innlegg.

 

bzzlink skrev (På 20.10.2022 den 7.11):

Hvilken av de ville du valgt?

Personlig ville jeg nok valgt Mercedesen, om jeg måtte. Prøvde en EQS en liten tur når jeg var i bryllup. Komfortabel, men veldig steril. Venter spent på den elektriske RS6en som kommer om noen år. Stor stasjonsvogn uten understyring må være en vinner.

Lenke til kommentar
23 hours ago, bzzlink said:

EQA -> EQS ja, snakk om å bytte bilsegment :)

Blir det tur til «der mutterland» og teste den på autobahn?

Ja, det var ikke veldig rasjonelt det byttet der 🤪

Utrolig behagelig bil å kjøre, men innbyr ikke til noe "racer-kjøring".
Den er kjapp nok, særlig i starten (mektig moment, men det trenger den såpass overvektig som EQS er).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...