Gå til innhold

3.verdenskrig starter i 2023 sier Bibelen


lDF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle skjønner jo at dette kun er tull, og for å lure svake mennesker.

Mye av det TS skriver her er det samme som har blitt hintet om fra Nostradamus i lang tid.

Første gang jeg høre det var at det skulle være en 20års krig rett etter tusenårsskiftet, og fred i 1000 år etter det.

Her er noe fra kjapp googling som sa det skulle vært i 2017: https://www.finansavisen.no/forum/archive/thread/2368111/view?zephr_sso_ott=7RbPj6

Er flere datoer rundt nå som nevntes fra han.

Nå er vel kjent at Nostradamus måtte skrive veldig vagt om sine ting for å ikke blir tatt av Kirken for å drive med ting de ikke likte, slik at det kan tolkes i mange rettninger ting han skrev.

De tingene er nok like sannferdig som bibelen antar jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tobeass skrev (17 minutter siden):

Du har enda ikke klart å hoste opp et eneste eksempel på hvor bibelen er "klar i sin tale" ihht. det du kommer med her. 

OK. Jeg skal gi deg ett eksempel, siden du insisterer så pent på det. Bibelen er klar i sin tale på at Jesus er Messias, først i GT og deretter blir alt bekreftet og oppfylt i NT. 
 

Angående det jeg kommer med her, så får hver enkelt avgjøre om 2023 teorien kan være riktig eller ikke,  jeg har gitt flere ledetråder. 

Endret av lDF
Lenke til kommentar
lDF skrev (1 minutt siden):

OK. Jeg skal gi deg ett eksempel, siden du insisterer så pent på det. Bibelen er klar i sin tale på at Jesus er Messias, først i GT og deretter blir alt bekreftet og oppfylt i NT

Og hva faen har det med alt det du har påstått i denne tråden å gjøre? 

"Bibelen sier at IDF er en synder og kommer til å havne i helvete." - det er den type oppdiktning du kommer med.  

Lenke til kommentar
Tobeass skrev (1 minutt siden):

Og hva faen har det med alt det du har påstått i denne tråden å gjøre? 

"Bibelen sier at IDF er en synder og kommer til å havne i helvete." - det er den type oppdiktning du kommer med.  

Her postet vi samtidig gitt og du klikket bananas. Jeg gjentar derfor det du sansynlegvis ikke las i tiden:

"Angående det jeg kommer med her, så får hver enkelt avgjøre om 2023 teorien kan være riktig eller ikke,  jeg har gitt flere ledetråder"

Lenke til kommentar
lDF skrev (35 minutter siden):

Bibelen er helt klar i sin tale. Å snakke om hvilket årstall trengselen starter eller hvor lenge den skal være eksakt, er flisespikkeri teorier.

Så trengselen som skulle vare i 7 år har vart i 2026 år ca, iogmed at den startet på jesus tid? Det er litt det vi stusser på, når du hevder bibelen er "helt klar i sin tale". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
lDF skrev (26 minutter siden):

OK. Jeg skal gi deg ett eksempel, siden du insisterer så pent på det. Bibelen er klar i sin tale på at Jesus er Messias, først i GT og deretter blir alt bekreftet og oppfylt i NT. 

Nei, du tar faktisk helt feil når det gjelder GT. Den Messias som omtales i GT er helt annerledes enn det Jesus var i følge NT. 

Jødene venter fortsatt på den Messias som Toaren (GT) beskriver, så dermed godtar de naturlig nok ikke Jesus. 

Så jeg lurer på i hvilken grad du aner hva du snakker om, eller om du bare godtar ville YouTube-videoer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, lDF said:

Det står faktisk at Gud angret på at Han skapte oss. Uansett, hvilken side satser du å komme på, når Gud engang for alle skal adskille det gode og det onde, fordi Han orker ikke mer av denne salige blandingen av godt og vondt i denne verden, Han ser det best å adskille det gode og det onde engang for all evighet. Såvidt jeg kan se, får en kun velge 1 gang.. Kanskje det er brutalt, hvem vet, Gud vet, Han er rettferdig sier Han. Vi er bare noen ynkelige skapninger av kjøtt og blod, hvorfor skal vi spytte på Gud, den hellige ånde, vår far i himmelen og Messias - alle med sine unike egenskaper - faderen lager planen, den hellige ånde administrerer planen og Messias utfører planen. 

Det er paradoksalt at gud skapte oss da. I følge deg angrer han, noe som etterlater oss med følgende muligheter:

  • Gud er ikke allvitende, noe bibelen hevder
  1. 1 John 3:20 "For whenever our heart condems us, God is greater than our heart, and he know everything".
  2. Psalm 147:5 "Great is our Lord, and abundant in power; his understanding is beyond measure"
  • Gud er ikke god, han visste at mennesket ikke er godt (du vet den greia med at han er allvitende), likevel skapte han oss.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (12 minutter siden):

Så trengselen som skulle vare i 7 år har vart i 2026 år ca, iogmed at den startet på jesus tid? Det er litt det vi stusser på, når du hevder bibelen er "helt klar i sin tale". 

Nei den stoppet ved korsfestelsen, da varte den i 3 1/2. Den siste 3 1/2 års perioden av 7 års trengselen hører til anti-krist perioden.

Lenke til kommentar
lDF skrev (22 minutter siden):

OK. Jeg skal gi deg ett eksempel, siden du insisterer så pent på det. Bibelen er klar i sin tale på at Jesus er Messias, først i GT og deretter blir alt bekreftet og oppfylt i NT. 
 

Angående det jeg kommer med her, så får hver enkelt avgjøre om 2023 teorien kan være riktig eller ikke,  jeg har gitt flere ledetråder. 

Hvis Bibelen er så klar i sin tale så er det vel unødvendig med ledetråder? Da skulle du kunne komme med konkrete sitater. Og hvis nå ting er så klart som du sier så la oss ta et bittelite eksempel på hvor mye denne boken i klartekst motsier seg selv - og ja - jeg har lest og studert bibelen i over 20 år. i Lukas 23:42-43 står det følgende

42 Så sa han: «Jesus, husk på meg når du kommer i ditt rike!» 43 Jesus svarte: «Sannelig, jeg sier deg: I dag skal du være med meg i paradis.»

Problemet er at Jesus dro ikke til paradis den dagen - og ikke de påfølgende dagene heller - nei hele 40 dager etter han viste seg for disiplene tok det før han steg opp til sin far.

 

Og i1.Tessaloniker står det om endetiden: 

Men om tider og tidspunkt trenger vi ikke skrive til dere, søsken.  2 For dere vet godt at Herrens dag kommer som en tyv om natten.  3 Når de sier: «Fred og ingen fare», da kommer plutselig undergangen over dem, brått som riene over en kvinne som skal føde. Og de kan ikke slippe unna. 

Og du trenger ikke være særlig oppegående for å se at vi er et godty stykke unna fred og sikkerhet pr dags dato...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære landsmenn. Vend om, rop ut til Herren av hele deres hjerter, når den store nød kommer over landet, så skal Herren svare det som søker Han i sin nød. Resten skal brenne i helvete, tortur og skrik, fordi dere forkastet deres redningsmann, spyttet Han i trynet når dere trengte Han som mest. Når 3.verdenskrig kommer å rister dere til brannsår og etsende hud, da rop i deres nød til Herren, da vil Han svare dere og berge dere fra deres nød. Vis dere forkaster Herren, så skal Guds engler forkaste dere også.

Lenke til kommentar
China Burger skrev (4 minutter siden):

Kjære landsmenn. Vend om, rop ut til Herren av hele deres hjerter, når den store nød kommer over landet, så skal Herren svare det som søker Han i sin nød. Resten skal brenne i helvete, tortur og skrik, fordi dere forkastet deres redningsmann, spyttet Han i trynet når dere trengte Han som mest. Når 3.verdenskrig kommer å rister dere til brannsår og etsende hud, da rop i deres nød til Herren, da vil Han svare dere og berge dere fra deres nød. Vis dere forkaster Herren, så skal Guds engler forkaste dere også.

For en sadistisk og ondskapsfull gud. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
China Burger skrev (19 minutter siden):

Nei den stoppet ved korsfestelsen, da varte den i 3 1/2. Den siste 3 1/2 års perioden av 7 års trengselen hører til anti-krist perioden.

Så jeg forstår det riktig at det var 3.5 års trengsel før jesus tok reper`n, og så er det en ubestemt tidsperiode (som en på youtube har regnet ut til å avsluttes neste år) før de resterende 3.5 årene med trengsel skjer? Fant en forklaring i såkalt "helt klar tale" her: 

https://www.gotquestions.org/Norsk/Trengselen.html

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (3 minutter siden):

Så jeg forstår det riktig at det var 3.5 års trengsel før jesus tok reper`n, og så er det en ubestemt tidsperiode (som en på youtube har regnet ut til å avsluttes neste år) før de resterende 3.5 årene med trengsel skjer? Fant en forklaring i såkalt "helt klar tale" her: 

https://www.gotquestions.org/Norsk/Trengselen.html

Ja. Det stemmer. Slik er den teorien. Så er det folket som tror alle 7 årene gjenstår, tror det er i flertall. Men jeg tror enten eller, men har mest tro på enten, og da snakker vi om 3,5 år gjenstår. Og siden den svarte mannen på youtube regnet så fint ut at Jesus skal komme igjen i 2026, så må faktisk trengselsperioden starte i år 2023 - og den kan kun vare i 3.5 år - med andre ord trengselsperioden må starte i første halvdel av år 2023 - slik at en kan begynne og avslutte Armageddon krigen i 2026 og fredsriket på jord blir opprettet.

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...