Gå til innhold

Huslån og renter


halaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
halaa skrev (På 18.10.2022 den 16.47):

Hei

Er det sant at hvis en har betalt halvparten av huslånet, eller om verdien på et hus er dobbelt enn det man har lån på det samme huset, så skal man egentlig ha billigere rente. Hørte det fra noen, men vanskelig å tro det. 

Det kommer nok mest sannsynlig an på banken du benytter deg av, men det er jo bare å spørre dem, eller rettere sagt forhandle litt med dem.

Personlig så gjorde jeg det samme med en bank jeg har benyttet i flere tiår, og de kunne «glede meg» med hele 0,1% nedjustering av boligrenten. Tok så kontakt med en annen bank, der fikk jeg ned boligrenten med 0,9% i forhold til hva jeg hadde i min gml bank. Tok dette tilbake til min gml bank for å se om de kunne gjøre noe mer, ellers bytter jeg bank som jeg sa til dem.
De hadde ikke mer å gå på, så det var synd at jeg valgte å bytte bank som de sa.
Forhørte meg så litt mer i den nye banken jeg hadde tatt kontakt med, og de kunne gi meg 1,2% lavere rente enn hva jeg hadde i den gml banken min, om jeg også tok med meg mine forsikringer. De nye forsikringene hadde også bedre vilkår/dekning til en ørliten lavere pris (totalt ca 125,- tilsammen) enn hva jeg hadde.

Så snakk med banken din, og forhør deg gjerne også i andre banker for å ha noe å kunne «presse» dem litt med.
Bankene gjør dessverre fint lite for å beholde faste, stabile og trofaste kunder, det er de nye kundene de som regel gir bedre tilbud for å få dem til sine banker, det samme gjelder gjerne også forsikringsselskap.

Det mest utrolige med dette, var at ca 3 uker etter at jeg hadde byttet bank, så ringte de meg fra min gml bank og ville ha meg tilbake som kunde. Da kunne de gi meg enda bedre lånevilkår enn hva jeg hadde fått i den nye banken, for da var jeg ny kunde som de sa, til sine eksisterende kunder har de ikke samme muligheten etter hva de forklarte meg.
Takket nei til det, og er fremdeles en fornøyd kunde i min nye bank  

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...