Gå til innhold

Anmeldelse: A Plague Tale: Requiem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine greier! Tenkte å sette meg ned med dette på PC i dag, og faktisk bruke det løpende Gamepass Ultimate surret jeg fikk med Series X, for konsollen blir jo ikke brukt. Men ikke faen om jeg får startet spillet via Xbox appen. Kjempe greier. Null feilmelding heller.

Spørst om man ikkke må ta til takke med 1440p @ 40fps på SX likevel da :p

Endret av Mala
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (24 minutter siden):

Fine greier! Tenkte å sette meg ned med dette på PC i dag, og faktisk bruke det løpende Gamepass Ultimate surret jeg fikk med Series X, for konsollen blir jo ikke brukt. Men ikke faen om jeg får startet spillet via Xbox appen. Kjempe greier. Null feilmelding heller.

Spørst om man ikkke må ta til takke med 1440p @ 40fps på SX likevel da :p

Slippes i dag, så mulig det er senere på dagen?

Lenke til kommentar
Mala skrev:
AndersT2 skrev (1 time siden):

Slippes i dag, så mulig det er senere på dagen?

Det viste seg at jeg ikke kunne starte ett eneste spill i fra den Xbox appen på PC, hele softwaren virket ødelagt. Kjempebra førsteintrykk av Xbox på PC 😛 

Xbox appen på pc har i de 2-3 årene jeg har brukt den vært helt forferdelig! Krasjer, er uendelig treg, spill har flere ganger slettet seg selv osv. Forza 5 horizon fks har en lydbug som gjør at hvert 5sek stopper hele lyden opp,, den har nå vart i over 1 år uten noen fix!? Noen spill har det bare vært sort skjerm ved oppstart, da har løsningen alltid vært og manuelt måtte sette opp skjermen (g9 neo) til max 120hz. Bra konsept og mange gode spill, men at det så stort selskap som Microsoft ikke klarer å ha en fungerende app i 2022 er intet mindre enn uakseptabelt!
Lenke til kommentar
donwang skrev (2 timer siden):

Xbox appen på pc har i de 2-3 årene jeg har brukt den vært helt forferdelig! Krasjer, er uendelig treg, spill har flere ganger slettet seg selv osv. Forza 5 horizon fks har en lydbug som gjør at hvert 5sek stopper hele lyden opp,, den har nå vart i over 1 år uten noen fix!? Noen spill har det bare vært sort skjerm ved oppstart, da har løsningen alltid vært og manuelt måtte sette opp skjermen (g9 neo) til max 120hz. Bra konsept og mange gode spill, men at det så stort selskap som Microsoft ikke klarer å ha en fungerende app i 2022 er intet mindre enn uakseptabelt!

Du er ikke alene, har en kamerat som kjøpte ny gamingpc, Xbox gamepass fikk han aldri til å fungere skikkelig, bare feilmeldinger og rot. Han ble lei og gav opp hele greia.

Lenke til kommentar

Hvordan ytelse får dere? Nå kan jeg ikke se fps i xbox appen på pc, men det virker til å være under 60 fps for meg. Spiller med 2k oppløsning på et gtx 3070 kort. Settings satt seg automatisk til ca high og ikke ultra, så jeg valgte å kjøre det slik den anbefalte. Vel uansett, det kjører akseptabelt, å dette må jo være en av de vakreste spillene 😮

Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (13 timer siden):

Hvordan ytelse får dere? Nå kan jeg ikke se fps i xbox appen på pc, men det virker til å være under 60 fps for meg. Spiller med 2k oppløsning på et gtx 3070 kort. Settings satt seg automatisk til ca high og ikke ultra, så jeg valgte å kjøre det slik den anbefalte. Vel uansett, det kjører akseptabelt, å dette må jo være en av de vakreste spillene 😮

 

Spillet er ekstremt CPU-begrenset til tider, selv med en 12900K på 5 GHz og DDR5-7200 klarer maskinen min knapt å holde seg over 60 fps i enkelte områder

Skjermbilde (183).png

Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev:

Hvordan ytelse får dere? Nå kan jeg ikke se fps i xbox appen på pc, men det virker til å være under 60 fps for meg. Spiller med 2k oppløsning på et gtx 3070 kort. Settings satt seg automatisk til ca high og ikke ultra, så jeg valgte å kjøre det slik den anbefalte. Vel uansett, det kjører akseptabelt, å dette må jo være en av de vakreste spillene 😮

Merkelig alt er satt til ultra på mitt 2080 kort.
Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (På 19.10.2022 den 7.33):

Hvordan ytelse får dere? Nå kan jeg ikke se fps i xbox appen på pc, men det virker til å være under 60 fps for meg. Spiller med 2k oppløsning på et gtx 3070 kort. Settings satt seg automatisk til ca high og ikke ultra, så jeg valgte å kjøre det slik den anbefalte. Vel uansett, det kjører akseptabelt, å dette må jo være en av de vakreste spillene 😮

  Bruker du noen form for DLSS? Funker veldig greit i dette spillet her. Kjører i 4K, alt på Ultra (chromatic aberration og motion blur av) og Quality DLSS. Har cappet fps på 60 siden jeg bruker kontroller så det et mer enn nok. Kjører på ett TUF 3080OC kort.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...