Gå til innhold

Anmeldelse: Cyberpunk: Edgerunners


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vidor skrev (9 timer siden):

 Bare lurer på om jeg skal vente til 1.7 før jeg spiller det. Internet har vel egentlig stemt litt for at 1.6 er "bra nok" gitt at det er såpass mange som spiller det for tiden.

Hva er dommen til dere som har spilt 1.6 ?

Jeg plukket opp spillet en uke før 1.6 kom ut. Så jeg fikk spillet mitt oppgradert midt under en gjennomspilling. Det funket fint. Jeg har hatt noen tekniske problemer underveis. Ett par ganger har spillet kræsjet, men utenom det ville jeg si det har funket noenlune feilfritt. Som vil si: omtrent like bra som de fleste store AAA åpen-verden spillene gjør etter et par patcher.

Ble faktisk akkurat ferdig med andre gjennomspilling i går, og jevnt over er jeg veldig fornøyd med spillet.

Noen tips før du begynner: Normal difficulty er veldig lett. Spesielt hvis du går for en melee-build. Da bare valser du gjennom spillet uten å måtte en gang lære deg hvordan å spille. Det var først på andre gjennomspilling på Hard med en hacker/stealth karakter at spillet faktisk ble interressant å spille.
Spillet har også såpass mye innhold at det funker bedre å bare ta oppdragene du synes passer for din karakter. Det er ofte ikke så mye valg inne i selve oppdraget, så det egentlige valget er om du tar oppdraget i det hele tatt eller ikke. Du ender opp med å makse ut dine viktigste stats og kan kjøpe de feteste våpnene uansett, så det er ingen grunn til å grinde seg igjennom alt innhold med en karakter.

Første del av spillet er forresten helt forskjellig basert på hvilken bakgrunn du velger, som setter tonen for hvem du er og hva du vil.

 

Så om serien: Jeg så Edgerunners for en liten stund siden og er rimelig enig med anmeldelsen. Jeg prøver meg stadig vekk på anime serier på Netflix men faller som regel av i løpet av en episode eller to. Edgerunners hold meg interessert hele veien. Muligens fordi den ikke var like stappet med anime klisjeer som det meste annet :D

(Edit: Selv om det skal sies, "ung mann får superkrefter og gjør dårlige valg" er ikke akkurat nyskapende)

Endret av Ralzar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
vidor skrev (14 timer siden):

 Bare lurer på om jeg skal vente til 1.7 før jeg spiller det. Internet har vel egentlig stemt litt for at 1.6 er "bra nok" gitt at det er såpass mange som spiller det for tiden.

Hva er dommen til dere som har spilt 1.6 ?

1.6 er godt nok, ifht bugs og balansering. Har blitt et veldig kult spill på en del områder.

Med det sagt er det fortsatt veldig langt unna det som ble forespeilet før launch. Og det er ikke et GTA i fremtiden, eller et spesielt rikt open world spill. Men det er et morsomt futuristisk story-RPG :)

Fra 1.0 til 1.6 har det gått fra å være et 5/10 spill, til et 8/10, i min mening (på PC).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev:

 Bare lurer på om jeg skal vente til 1.7 før jeg spiller det. Internet har vel egentlig stemt litt for at 1.6 er "bra nok" gitt at det er såpass mange som spiller det for tiden.

Hva er dommen til dere som har spilt 1.6 ?

Har rundet spillet to ganger nå, en på 1.5x og en på 1.6. Syntes alt fungerte veldig bra og liker spillet ekstremt godt. På 1.5 så opplevde jeg noen små bugs og på 1.6 så har jeg bare opplevd to (begge mindre grafiske glipper som ikke hadde noen ting å si). Ved gjennomspilling nummer to så prøvde jeg å gjøre så og si alt av oppdrag og hadde ingen tekniske problemer med noen av de. Enig med Ralzar i at det nok er for lett på Normal.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev:

Jeg liker ikke anime, men digget denne. Noen som kan anbefale noe i lignende stil? 

Du kan prøve vinland saga, som også er på Netflix. Kanskje baki. Samme firma som lagde denne cyberpunk serien lagde også kill la kill og BNA, som har samme tegnestil, men de er nok litt mer typiske anime serier. Akira kan vel være ganske lik. Gantz og parasyte kanskje.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (På 12.10.2022 den 9.07):

Jeg liker ikke anime, men digget denne. Noen som kan anbefale noe i lignende stil? 

Den deler mye kunststil med Tengen Toppa Gurren Lagann (en av mine favoritter). Ikke så rart fordi noen av skaperne av denne dannet Studio Trigger som laget Cyberpunk Edgerunners. Ganske annerledes tematisk sett, men kunst-stilen er ganske lik. Bare eldre.

Endret av AvgAug
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...