Gå til innhold

Google-konto og MS365-konto


Alf Ivar

Anbefalte innlegg

Jeg har litt rot i noen kontoer her som jeg trenger litt tips og råd rundt.

For mange år siden opprettet jeg en Googe-konto (Gmail-adresse). Jeg brukte selvsagt også denne på mine android enheter. Så gikk jeg fra android til Apple, og fikk samtidig eget domene med e-postadresse knyttet opp mot MS365.

Nå er jeg tilbake på android igjen. Jeg logget på min Samsung mobiltelefon med min eksisterende Google-konto. Men da skjer følgende: Jeg har to kalendere. En på telefonen og en på PC. Jeg vil jo selvsagt ha alt i en og samme kalender.

Å legge til en kalender nr 2 på telefonen ser ikke ut til å være rett frem. Hva skjer om jeg endrer e-postadressen på Google-kontoen? Vil jeg da få alle kalenderoppføringene sammen, eller vil det bli enda mer kaos. Er det bedre å logge ut av Google-kontoen på telefonen, opprette ny konto med min nåværende MS-adresse, og så logge inn med den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både Google og Microsoft konto er skytjenester som hver innholder en mail konto og en kalender. Altså en email adresse og en kalender som henger sammen.

Så på mobilen kan du velge en eller flere kalendere å vise. Så uten at jeg er noen ekspert på dette så vil jeg tro at du bare kan velge hvilken kalender (identifisert med en email adresse) du vil bruke. Det er også mulig å bruke begge.

Det er i Google appene Gmail og Google Kalender du viser Google sin kalender. Og i Microsoft appen Outlook du viser Microsoft sin mail og kalender.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...