Gå til innhold

Nytt system for artikkelkommentarer i TU Media


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 hours ago, uname -i said:

På de siste 30 artiklene er det tilsammen 12 kommentarer. 0,4 i snitt. Den "gode debatten" er fraværende og TUs endring må sies å være mislykket.

Det var nok spesielt dette med å ikke tillate alias som skremte vekk folk. Og de færreste av de bortskremente er vel inne igjen, så de finner  ut at de nå har åpnet for det igjen. Men det er jo mange andre svakheter med dette kommentarsystemet. Det er bl.a veldig uklart hvilke svar som hører til hvike kommentarer.  Grafikk er heller ikke støttet,

Jeg har kjøpt et månedsabonnement for å se om det  blir noen bedring, men jeg tror jeg lar det bli med det. 

Lenke til kommentar
31 minutes ago, Nautica said:

Lurer på hvor lang tid det tar før TU blir nedlagt eller eventuelt solgt, 6 måneder, 1år ?

Det eneste som gjør at det kanskje vil fortsette og være operativt er statelige/kommunale støtteordninger ville jeg tro.

TU har eksistert siden 1854 (da under navnet Polyteknisk Tidsskrift), så de er seiglivede. TU Media eies av NITO og Tekna med 50% hver, og de nyter ikke godt av noen statlige/kommunale støtteordninger. Jeg tror du overdriver kommentarfeltets betydning for TUs overlevelse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tu lever i stor grad på penger fra sine eiere nito og tekna.

 

jeg er i nito jobber for at tu skal selges, av to årsaker:

- tu er blitt er rent mediahus og det faglige tyngden er ikke god nok samt innholdet ofte ikke er forenlig med å være eid av fagorg

- det belaster kontingenten. de fleste medlemmer er primært interessert å betale for det som fagorg er og gir og ikke et lettvekts nyhetsblad

 

det tar tid å komme gjennom med dette, men jeg gir meg aldri

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, neglesprett said:

- tu er blitt er rent mediahus og det faglige tyngden er ikke god nok samt innholdet ofte ikke er forenlig med å være eid av fagorg

- det belaster kontingenten. de fleste medlemmer er primært interessert å betale for det som fagorg er og gir og ikke et lettvekts nyhetsblad

Jeg er ikke uenig i noe av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
neglesprett skrev (På 2.2.2023 den 5:50 PM):

Tu lever i stor grad på penger fra sine eiere nito og tekna.

 

jeg er i nito jobber for at tu skal selges, av to årsaker:

- tu er blitt er rent mediahus og det faglige tyngden er ikke god nok samt innholdet ofte ikke er forenlig med å være eid av fagorg

- det belaster kontingenten. de fleste medlemmer er primært interessert å betale for det som fagorg er og gir og ikke et lettvekts nyhetsblad

 

det tar tid å komme gjennom med dette, men jeg gir meg aldri

Det er egentlig veldig synd. TU var ganske solid før. Jeg brukte til og med noen artikler derfra når jeg studerte. Hadde ett prosjekt om EX, og det var ikke veldig enkelt å finne god informasjon om det andre steder. 

 

Jeg tok en titt på forsiden der nå, og synes de fokuserer på ganske merkelige ting. Ingenting om de viktigste bransjene vi har i landet. Virker veldig ufokusert. 

 

Finnes det noen utenlandske alternativ? Føles absurd at jeg får det meste av nyhetene mine fra diskusjon og twitter. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (8 timer siden):

Det er egentlig veldig synd. TU var ganske solid før. Jeg brukte til og med noen artikler derfra når jeg studerte. Hadde ett prosjekt om EX, og det var ikke veldig enkelt å finne god informasjon om det andre steder. 

 

Jeg tok en titt på forsiden der nå, og synes de fokuserer på ganske merkelige ting. Ingenting om de viktigste bransjene vi har i landet. Virker veldig ufokusert. 

 

Finnes det noen utenlandske alternativ? Føles absurd at jeg får det meste av nyhetene mine fra diskusjon og twitter. 

Her jeg på tynn is, men tipper problemet ligger i at TU Media ønsker/ønsket å finansieres via lesere på nettsiden, kontra "almisser" fra eierne (Tekna & NITO).

Hvordan kapitalisere på de som bruker www.tu.no? Tja .. man har vel to naturlige opsjoner: reklame eller abonnement. 

Uansett om man går for reklame, abonnemeter, eller en miks av de begge, så kreves det også noe mer: besøk. Masse besøk. Folk må komme igjen og igjen og igjen tilbake til TU.no. Hvordan få til det? Nei, da vi ha masse spennende artikler. 

Apropos spennende artikler... De trenger kanskje ikke å faktisk være så spennende, bare ingressen så litt spennende ut? Dersom vi klarer å friste folk inn, er vel mye gjort? Eller? 

På den måten har de klart å skape en klone av VG: enkle, upresise artikler, blottet for faglig innhold. Alt sammen ispedd fine bilder og klikk-vennlige titler. Og 19 av 20 artikler er vel gjemt bak betalingsmur? :p 

At de valgte å skrinlegge et seriøst diskusjonsforum, og i stedet satse på et jalla og svært hjemmesnekra kommentarløsning, var spikeren i kista for min del. 

Hvor lang tid det tar før Tekna og Nito revurderer eierskapet sitt til TUM aner jeg ikke. Men før eller siden må de vel innse at dagens TUM ikke er særlig forenlig med deres oppgaver og verdier? Synes de kan selge ut hele greia, jeg. Finnes sikkert noen som ønsker å kjøpe de opp. Kanskje Schibsted/Tinius eller Amedia er interessert? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (På 18.12.2023 den 5:56 PM):

de valgte å skrinlegge et seriøst diskusjonsforum, og i stedet satse på et jalla og svært hjemmesnekra kommentarløsning, var spikeren i kista for min del. 

Jeg synes det gikk nedover når de fikk inn den forrige redaktøren, som nå er i europower. Personlig så var det når de annonserte de nye bidragsyterne som var spikeren i kista for min del. 

 

https://www.tu.no/artikler/mot-tus-nye-spaltister-vi-surrer-rundt-i-bagasjerommet-mens-det-brenner-i-cockpiten/518769

Endret av Sjørøver
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
qualbeen skrev (På 18.12.2023 den 5:56 PM):

Hvordan kapitalisere på de som bruker www.tu.no? Tja .. man har vel to naturlige opsjoner: reklame eller abonnement.

Dessverre så har man fortsatt reklame når man har et kjøpt abonnement, noe jeg synes er direkte ufint. I tillegg så ødelegger reklamene brukeropplevelsen. Nettsiden hopper opp og ned hele tiden når man scroller.... Og de har begynt med å automatisk oppdatere forsiden om man går inn på en artikkel og går tilbake 🤦 

Leser nesten ikke TU lenger, av de grunnene som dere skrev tidligere. Men jeg leser Digi og Inside telecom, der er fortsatt gode artikler med innsikt i diverse bransjer. Men jeg skulle ønske at nivået var høyere. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...