Gå til innhold

Nytt AS og lån for utleie eiendom


DIYDari

Anbefalte innlegg

Lurte bare på om andre her har sine erfaringer de kan dele.

 

Jeg har arvet 1M.  Har lyst å investere disse i eiendom, rettere sagt næringseiendom og drive med utleie.

Har sett en næringseiendom til 5M som har per i dag 550k i  leie inntekter årlig. Noe jeg anser som et "kupp". Som oftest selges eiendommer med utleie til 20x års leieinntekt.. 

Hvordan kan jeg gå frem i banken for å få et lån på 4M+   Jeg skal pusse opp noe i lokalene slik at jeg kan øke leie inntektene også.  Men det er ikke nevneverdig mye, muligens en 50k ekstra årlig.   Jeg fikk avslag hos DnB da de krevde enormt mye i kausjon på privaten. Og det er ikke mulig i mitt tilfelle.

 

Takker for tips og råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alltid like enkelt.
Men det første du må gjøre er å sette opp en plan med et grovt "regnskap"
Dvs forventa inntekter og utgifter. Samt faktisk forventet verdi.

Etterpå må du mest sansynlig tenke alternativt når det kommer til finansiering.
En mindre lokalbank er lettere å få hjelp fra en en gedigen pengemaskin av en storbank.

Alternativt kan du prøve en av dem 2 folkefinansieringene vi har i Norge.
Her trenger dem ikke følge bank-reglene da det ikke er banker som låner ut pengene men private investorer (privatpersoner og firmaer)
https://fundingpartner.no
https://www.perx.no/

 

Det er nok størst sannsynlighet å få noe via fundingpartner, siden disse utelukkende retter seg mot selskaper.
perx retter seg både mot forbrukslån/refinansiering for privatpersoner, og lån til bedrifter.

Nå kan det hende at uansett om du går til folkefinans eller en liten lokalbank vil dem sansynligvis kreve sikkerhet i noe mer en bare næringseiendommen du vurderer å kjøpe.
Pant i privat bolig vil som oftest hjelpe veldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...