magiga Skrevet 3. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2022 Har funnet feil i stengt trebru: Må forsterkes før den åpnes for trafikk Siter Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 3. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Quote – Det oppstår overbelastning i måten vindlast tas imot i koblingen mellom fagverket på siden og dekket, sier Eiterjord. På Flisa bru ser det ut til å være noen frittstående stålstøtter som skal ta seg av sideveis stabilisering. Jeg har lurt på hvorfor det ikke er skråstaver i sideretning som skal ta seg av vindlast for disse trebroene. Flisa bru (fra Google Street View) Slike skråstaver ses tydelig øverst på stålfagverksbroen Arneberg bru Arneberg bru (fra Google Street View) På gamle Tretten bru var det kneplater som sørget for stivhet i sideretning Gamle Tretten bru (fra Google Street View) Grindbygg har også slike avstivinger, gjerne fra tre som er dyrket fram for å ha en passende form: Grindbygg (fra https://sjh.no/) Endret 3. oktober 2022 av J-Å . Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.