Gå til innhold

Nederland og bøndene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva kan man si annet enn at dette er galskap? Det er som om regjeringer i Europa sager ikke bare av greinen de sitter på, men alle greiner å holde seg fast i når man faller. Ja, det er påfallende at det var fullstendig taust i nesten alle medier i sommer om protestene i Nederland; det var skriverier i mer "alternative" medier som mange ikke vil røre i med en ildtang men det betyr ikke at de ikke skjedde eller at dette ikke er en viktig sak. Å føre politiske vedtak som gjør at mennesker rett og slett vil mangle mat er ikke bare farlig men regelrett pur ondskap og det hjelper ikke at man gjør det i "miljøets navn". Man skal altså sulte for å redde kloden? Gjelder det politikerne også? Og hvorfor går regjeringen til krig mot landbruket kort tid etter to år med økonomiske nedstenginger for corona samtidig som Europa befinner seg i en krise? Er ikke det litt dårlig timing?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

-Etter suksessen "Fargelegg Europa grønn med vannkraft", så har vi nå snart gleden av å introdusere vårt splitter nye drømmeprosjekt til alle som gjerne vil ha det lille ekstra med god samvittighet. "Make Europe green again! Featuring norske kyr!" Dette er vårt mest ambisiøse mål noensinne og vil virkelig føles på klimaet i tiden fremover. Vi har forståelse for at 240,- kroner for en melkekartong kan bli litt mye for mannen i gata, men melkestøtten er der for de som trenger den. Vi har gode alternativer med blandt annet havre, egg, og andre produkter hvis noen vegrer seg for å betale 1970,- kroner for en pakke biffstrimler. Men dette er småe hverdagslige offringer som vi er kjent med og var klar over at ville komme nå som vi alle bidrar med enda bedre samvittighet til en bærekraftig og lysegrønn verdensdel.

Det er mye penger og makt å skaffe seg ved å ta over sfæren til disse jordnære folka. Det grønne skiftet er virkemiddelet i dette, ikke målet. Hva som kommer etterpå hvis de internasjonale maktene greier å fjerne dem og ta over selv, er det ingen som vet. Jeg holder en finger på at det blir mye verre som de selv sier.

Endret av Selfuniverse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er en del som er positive til å erstatte kjøtt med larvepulver. Har dere hørt slagordet "You will eat bugs and be happy.."? Som en del av The Great Reset. "Larver er fremtidens mat" sier noen studenter. Det positive er at da vil ingen greie å vedlikeholde en livlinje på over 90 cm. Det negative er hvis livmålet reduseres for mye. Og det er neppe bra for menneskeheten å spise drittmat, lavkvalitetsmat for å kunne nå visse strenge mål. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nepa skrev (1 time siden):

Er en del som er positive til å erstatte kjøtt med larvepulver. Har dere hørt slagordet "You will eat bugs and be happy.."? Som en del av The Great Reset. "Larver er fremtidens mat" sier noen studenter. Det positive er at da vil ingen greie å vedlikeholde en livlinje på over 90 cm. Det negative er hvis livmålet reduseres for mye. Og det er neppe bra for menneskeheten å spise drittmat, lavkvalitetsmat for å kunne nå visse strenge mål. 

Det er vel ingen som har sagt akkurat det helt ordrett men jeg skjønner jo at du her sikter til en blanding av ting som har blitt foreslått av medlemmer av verdens mektigste lobbyorganisasjon, 1 promille-organisasjonen for verdens aller rikeste med hovedsete i Sveits og som bemerkelsesverdig mange folkevalgte politikere menger seg med. Når de foreslår at befolkningen skal leve av insekter, alger og sjøgress og atpåtil drikke RESIRKULERT KLOAKK - yup, de har publisert artikler om det på hjemmesidene sine, så gjelder det vel også dem selv ikke sant? For det var vel insekter og alger samt de fineste årgangsflaskene med reirkulert kloakk som ble servert de fremmøtte på det siste møtet i Davos? Ikke det; nei man kan tenke seg det. Verdens miljøkriser skal løses ved at plebeierne lever i den dypeste fattigdom og fornedrelse mens de rike blir enda rikere? Hvorfor dette med resirkulert kloakk forresten - ønsker de eksklusiv tilgang til drikkevannet vårt også? Det ER ekstra usympatisk når det nettopp er en interesseorganisasjon for de aller rikeste i verden som driver en "tenketank" hvor de snakker om at vi andre, ikke dem, skal leve slik for å redde miljøet.

Man kan jo fot bli mistenksom når det nettopp er en interesseorganisasjon for de rikeste i verden; Fink, Gates, Zuckerberg, Bezos etc. som fremmer slike ideer; det er jo merkelig hvor stor "omsorg" de angivelig har for vårt ve og vel når vi skal spise insekter og sjøgress for å redde oss selv og miljøet? Jeg mener; hadde det kommet fra et grasrotkollektiv hadde jeg nok syntes det var for drøyt; men likevel fortsått motivasjonen, men når det kommer fra milliardærer som lever i palasser og suser verden rundt i privatjetter og nyter de deligste retter og viner og....og....ja, da får folk kalle meg konspiratorisk men jeg stoler ikke på deres "gode" hensikter.

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (5 minutter siden):

you-will.gif

 

Jeg tar det som at bønderne ikke blir lykkelig hvis de eier en gård, basert på hva medlemmer i ett råd i WEF har sagt.

Slaveeiere i gamle tider påstod også at slavene deres var lykkelige og at avskaffelsen av slaveriet var en tabbe fordi de angivelig hadde det så mye bedre som slaver. De hadde jo "gratis" kost og losji liksom. De herskesyke som lever i luksus på andres bekostning finner alltid en måte å rasjonalisere det de driver med, det er ikke noe nytt.

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

"You will own nothing, and be happy" Klaus Schwab WEF 

Vi skal ikke ha kjøttproduksjon, ikke olje og gass, ikke bil, ikke hus, ikke garasje, ikke båt, helst ingen eiendeler i det heletatt, åpne grenser, én global verdensregjering med en elite som skal fortelle oss hvordan vi skal leve livene våre og mest mulig overvåkning, minst mulig ytringsfrihet.

Det grønne skifte er sentralt i slike holdninger den globale eliten har planlagt for oss. Vi skal ikke få lov å bruke energi og det skal bli så dyrt som mulig slik at vi tvinges inn i små, urbane leiligheter der innetemperaturen er styrt fra sentralt hold (myndighetene), kjøre rundt i små elektriske biler eller ta trikk, kun spise plantebasert vegansk mat etc.

Jeg håper jeg tar grovt feil og at jeg om 20 år kan fortsette å være et noen lunde fritt menneske.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Nepa skrev (4 timer siden):

Er en del som er positive til å erstatte kjøtt med larvepulver. Har dere hørt slagordet "You will eat bugs and be happy.."? Som en del av The Great Reset. "Larver er fremtidens mat" sier noen studenter. Det positive er at da vil ingen greie å vedlikeholde en livlinje på over 90 cm. Det negative er hvis livmålet reduseres for mye. Og det er neppe bra for menneskeheten å spise drittmat, lavkvalitetsmat for å kunne nå visse strenge mål. 

Selv larver må spise noe. I prosessen med å omdanne kaloriene i foret til kalorier i larvekjøtt så taper man noen kalorier. Hvis larvene skal spise menneskemat så synes det som et tapsprosjekt.

Hvis man kan fore dem med mat som mennesker vanskelig kan nyte seg, så kanskje. Men hvorfor ikke da bare prøve å dyrke menneskemat med under de samme betingelsene?

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (13 timer siden):

"You will own nothing, and be happy" Klaus Schwab WEF 

Vi skal ikke ha kjøttproduksjon, ikke olje og gass, ikke bil, ikke hus, ikke garasje, ikke båt, helst ingen eiendeler i det heletatt, åpne grenser, én global verdensregjering med en elite som skal fortelle oss hvordan vi skal leve livene våre og mest mulig overvåkning, minst mulig ytringsfrihet.

Det grønne skifte er sentralt i slike holdninger den globale eliten har planlagt for oss. Vi skal ikke få lov å bruke energi og det skal bli så dyrt som mulig slik at vi tvinges inn i små, urbane leiligheter der innetemperaturen er styrt fra sentralt hold (myndighetene), kjøre rundt i små elektriske biler eller ta trikk, kun spise plantebasert vegansk mat etc.

Jeg håper jeg tar grovt feil og at jeg om 20 år kan fortsette å være et noen lunde fritt menneske.

Det som sjokkerer meg mest er ikke at noen motbydelig rike milliardærer ønsker at "bermen" skal leve slik; det som sjokkerer meg er at folkevalgte politikere i demokratier pleier omgang med disse og deltar på møter og har verv i organisasjonene deres; som Børge Brende og Barth Eide. Sistnevnte burde vært nektet å kunne sitte i noen norsk regjering grunnet sine klare bånd og medlemsskap i WEF. HVORFOR deltar folkevalgte politikere i denne organisasjonen? Jeg konkluderer ikke med noe; jeg stiller spørsmål. Og som nevnt tror jeg ikke disse ekstreme multimilliardærene ønsker oss noe godt; de som blir såpass ekstremt rike har som regel alt annet enn gode baktanker. Vi snakker om folk som er så rike at de kunne fjernet statsgjelden til afrikanske land, med de gjør det ikke. Så hvorfor skal jeg tro på deres "gode hensikter"? Og angående skriveriene på WEFs nettsider med forslag til, ikke bare at de som ikke tilhører "klubben" av politikere og trilliardærer skal bli leilendinger; men at vi leilendinger skal overleve på insekter, alger, sjøgress og resirkulert kloakk - ikke en gang  SLAVEEIERE i gamle tider fornedret slavene sine til de grader som disse moderne trilliardærene ønsker. Selv fortidens slaver ble servert mat for mennesker, rent drikkevann fra brønnen; og de fikk til og med tilgang(i hvert fall noen)til oppfyring til varme om vinteren. Fra ihvertfall noen av de individene innen WEF skal vi ikke ha dette som en selvfølge heller. Om noen i det hele tatt støtter opp om slike tanker så snakker vi pur og rå ondskap som ikke en gang de mest beryktede slaveeierne i historien representerte. Så jeg spør igjen; hva gjør våtre politikere sammen med disse? Hvorfor er det en halv million i medlemsskapskonto til WEF? Er dette penger som brukes til å drive lobbyvirksomhet for regjeringer? Har norske skattekroner blitt brukt til å kjøpe slike medlemsskap for individer?

Jeg mener; folk må gjerne snakke "konspirasjonsteorier" her, men det står jo svart på hvitt deres egne nettsider hva de "forslår" som "gode og bærekraftige løsninger" for "menneskeheten"(det vil si de av oss som ikke er multimilliardærer eller maktpolitikere); jada de har "disclamiere" under artikkelen som skriver at dette ikke er forumets egne meninger, men hvorfor publiserer de det da? Og det ligger klipp ute på YouTube av Schwab på fransk TV hvor han snakker om en fantastisk fremtid hvor menneskeheten har koblet hjernene sine til nettet med microchipper(det er der; bare å sjekke); forumets leder altså og at han skryter over å ha "kontroll" over regjeringer i flere land; det kan selvsagt være skryt og overdrivelser, men burde ikke talsmenn for nevnte regjeringer isåfall dementert det? Jeg bare spør. Jeg vil vite. Jeg ser det jeg ser.

Bare for å gjøre det helt klart - JEG tror selvfølgelig ikke at politikere i Norge ønsker å fornedre  den norske befolkningen til å leve i podder, ha microchipper i hjernen, spise insekter, drikke kloakk og annen galskap som er foreslått på høyt og lavt nivå av medlemmer i WEF. Men de burde ha litt mer kritisk sans enn å vanke i denne kyniske organisasjonen som ikke jobber for menneskehetens beste og ikke falle for fritstelsen selv om det er "spennende" arrangementer de får delta i med spennende gjester og hvor man "knytter bånd"; det ER åpenbart snakk om at kyniske representanter for 1 promille av verdens befolkning ønsker å utnytte og manipulere VÅRE politikere til å gjøre som DE vil; dette er ikke noe nytt; slik manipulasjoner like gammel som menneskeheten selv, men de burde være mer kritisk ovenfor et slikt uvesen. Politkerne VÅRE i VÅRT demokrati bør huske hva Erik Bye sa kort før hand døde og ikke vie noe oppmerksomhet til hva Klaus Schwab mener og ønsker.

Men er angrepet på distrikstsnæringen i Nederland noe som kan knyttes til WEFs "visjoner"? Det er ikke godt å si hvor godt lobbyismen virker, men med tanke på hva denne organiasjonen selv har snakket om "bærekraft" kan man kanskje spore mulig inspirasjon fra hva som har blitt snakket om i paneldebattene deres. Men igjen; jeg konkluderer ikke.

Theo343 (takk for meg) skrev (12 timer siden):

Ren skjær galskap "sluppet ut" og satt i system. Men igjen, sjokkert over at det ikke er et pip i nyhetene og at aviser ikke følger det opp.

De frykter kanskje bondeprotester i Norge også; ikke godt å si. Men det kan jo fort skje her og; Senterpartiet har jo sviktet sitt opprinnelige velgergrunnlag til de grader for å sitte i maktens korridorer.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Saueflokken trenger bare høre ordet konspirasjonsteoretikere/ytrehøgre osv, og så har de tatt avstand til hva det enn måtte være assosiert med det. 
Hvordan ble det slik, og har det egentlig alltid vært sånn? Minner meg om historiefilmer, kanskje flere tusen år tilbake i tid, når man bare trengte bruke ordet "blasfemi!", så var det punktum for hva en enn måtte debattere. Er vi egentlig "super religøs" i norge likevel? Vi lar enkle ord styre oss, litt som med religion

Og har det heller aldri vært konspirasjoner opp gjennom historien? Bare ordet konspirasjon, er synonymt med en som er mentalt forvirret. 

Endret av hatredFan911
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (19 timer siden):

Hvem eier alle mediene?

Det er et godt uttrykk som sier "follow the money". Da finner man fort ut at det er eierinteresser som har interesser av at enkelte saker ikke vies oppmerksomhet. Det er tidkrevende og slitsomt å sjekke nøyaktig alle trådene i "spindevevet" av eiere rundt et medieforetak men går man i dybden ser man at det helt klart kan oppstå interessekonflikter om journalister i nevnte medier opptrer for mye på egen hånd med kritisk journalistikk, for eksempel mot industrigiganter som sitter med eierskap i nettopp den mediebedriften man jobber i. Men det bør egentlig ikke gjelde for statlige kringkastinger som NRK som er eid av oss; folket; men så er det nå en gang slik at journalister vandrer hele tiden mellom NRK og korporasjonsmediene. En vond sirkel det der.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
2 minutes ago, Selfuniverse said:

Ser ut til at dette er drømmen, og grunnen til at de må fjerne alle landeiere. En megaby i hele Nederland. Klimaideologien er det manipulerende verktøyet, og unnskyldningen for videre overtramp, som de bruker ovenfor folk for å nå målet sitt.

Tristate-City-1030x780.jpg

 

Du er klar over at det er ikke pga klima at de må redusere dyreholdet?

Tror du nitrogenforurensing er ille for klimaet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...