Gå til innhold

Pixel Watch - Googles første smartklokke


Har du kjøpt Pixel Watch?  

3 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Pixel Watch?

    • Ja
      1
    • Nei
      2


Anbefalte innlegg

Det er endelig tid for lanseringen av Googles første smartklokke: Pixel Watch! Spørsmålet er om den offisielt blir lansert i Norge sammen med Pixel 7 og Pixel 7 Pro? Svaret får vi 6. oktober 2022.

Lansering:

Spesifikasjoner:

Handle:

Norske artikler:

Endret av Nystic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eskove skrev (11 minutter siden):

24 timers batteri-tid vil i praktisk si at den må lade hver natt.
Da er dette et stort meh for meg.

Etter å ha hatt flere smartklokker som holder 1-2 dager på en lading har jeg gått over til Garmin. Ikke så smart som klokker med WatchOS, Wear og tilsvarende, men for meg er det viktigere at det holder å lade 1 gang pr uke.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Noen som vet om det er ekte Qi lading eller slik tulle lading som på samsung sine? Men 24 timer batteritid var ikke lovende. Hvorfor kan ingen lage gode smartklokker med god batteritid? Withings er fantastiske på batteritid men mangler kjekke ting som NFC betaling osv

Vet ikke om de nylige offentlige søknadene og bilder som er lekket gir noen god indikasjon på ladeløsningen?

spacer.pngspacer.png

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Hvorfor kan ingen lage gode smartklokker med god batteritid? Withings er fantastiske på batteritid men mangler kjekke ting som NFC betaling osv

Smarte klokker bruker mer strøm en "dumme", og smartklokker har alltid hatt 1-2 dager brukstid på en lading. Hvis batteriet skulle være 5-10 ganger så stort ville vel resultatet blitt en altfor stor/tykk klokke til at noen ville brukt den.

Mellomtingen for meg ble Garmin, som har både musikk og pay, men eller er ganske "dum". Litt sånn som meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
zanta skrev (15 minutter siden):

Smarte klokker bruker mer strøm en "dumme", og smartklokker har alltid hatt 1-2 dager brukstid på en lading. Hvis batteriet skulle være 5-10 ganger så stort ville vel resultatet blitt en altfor stor/tykk klokke til at noen ville brukt den.

Mellomtingen for meg ble Garmin, som har både musikk og pay, men eller er ganske "dum". Litt sånn som meg?

Ja jeg tar gjerne en mellom ting. Sånn sett fungerer withings fint for meg, men jeg savner betaling og Qi lading. Jeg har en galaxy men batteriet er så dårlig at den brukes sjeldnere og sjeldnere. 

 

Lenke til kommentar
zanta skrev (3 timer siden):

Etter å ha hatt flere smartklokker som holder 1-2 dager på en lading har jeg gått over til Garmin. Ikke så smart som klokker med WatchOS, Wear og tilsvarende, men for meg er det viktigere at det holder å lade 1 gang pr uke.

Jeg vurderer selv en garmin.
Det jeg trenger er å kunne bruke klokka mer en et døgn.
kunne styre basisting på telefonen og en god GPS til tracking når sånn at jeg kan bli sprek å springe toppturer.

Men må vente litt på penger før jeg kan gjøre det.

Hvordan er din erfaring?

Lenke til kommentar
Eskove skrev (3 minutter siden):

Hvordan er din erfaring?

Jeg har prøvd mange klokkemerker til trening de siste årene, og har alltid kommet tilbake til Garmin. Spørsmålet er hva som passer best til ditt behov. Alle treningsklokker kan logge aktiviteter, og de fleste har GPS for å kunne logge (topp)turer. For meg er det viktig at hverdagsfunksjoner funker, som betalingsløsning, musikkstyring, kunne lese varsler og meldinger, se hvem som ringer etc.

Sjekk på finn.no, her finnes det masse, fra utdaterte modeller til nye og ubrukte. Mange som har kjøpt klokke uten å sjekke at den støtter akkurat den funksjonen de trenger, og som selger på finn.no. Som en kompis som kjøpte en Forerunner 245 Music for å bruke den til langrennsturer, og senere fant ut at denne modellen ikke støtter langrenn (da den ikke har innebygget barometer). Mulig dette er løst i nyere programvareversjoner, men han solgte og kjøpte en annen Garminmodell (og er superfornøyd).

Lenke til kommentar

Bruker en Ticwatch 3 pro som varer ca 3 dager. Men den har en stor fordel i at den fortsatt viser hva klokken er på skjermen selv når den er tom for strøm. Så man går ikke rundt med noe helt ubrukelig på armen :p

Men 3 dager er alt for lite det og, men må man jo ofre litt for å kjøre så tungt OS. Min gamle Huawei klokke varte en uke om man hadde alt av målinger påslått og skjermen på hele tiden, og opptil en måned om man deaktiverte ting.

Men det manglet alt for mye der som irriterte meg i hverdagen..

Hvordan er det på den andre siden av dammen? Varer Apple Watch sitt batteri lenge?

Lenke til kommentar
Complexity skrev (52 minutter siden):

Bruker en Ticwatch 3 pro som varer ca 3 dager. Men den har en stor fordel i at den fortsatt viser hva klokken er på skjermen selv når den er tom for strøm. Så man går ikke rundt med noe helt ubrukelig på armen :p

Men 3 dager er alt for lite det og, men må man jo ofre litt for å kjøre så tungt OS. Min gamle Huawei klokke varte en uke om man hadde alt av målinger påslått og skjermen på hele tiden, og opptil en måned om man deaktiverte ting.

Men det manglet alt for mye der som irriterte meg i hverdagen..

Hvordan er det på den andre siden av dammen? Varer Apple Watch sitt batteri lenge?

Se denne: https://www.apple.com/watch/battery/

Endret av Nystic
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Hvordan er det på den andre siden av dammen? Varer Apple Watch sitt batteri lenge?

Apple har alltid oppgitt 18 timer, men da skal du bruke den ekstremt mye. Min egen erfaring med AW er at den holder 1 1/2 til 2 1/2 dag, avhengig av bruksmønster. Hvis jeg ikke bruker GPS til trening, kan den holde maks fra for eksempel mandag morgen til onsdag kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig - det er skuffende i 2022..

Sitat

Exynos 9110 is a 64-bit dual-core ARM SoC for IoT devices designed by Samsung and introduced in 2018.

Utilizing devices:

  • Samsung Galaxy Watch (SM-R810)
  • Samsung Galaxy Watch Active (SM-R500)
  • Samsung Galaxy Watch Active2 (SM-R820)
  • Samsung Galaxy Watch 3 (SM-R840)

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...