Jump to content
Fnugle

Hvorfor skal kundene lide for at Tibber ikke har laget en bærekraftig forretningsstrategi?

Recommended Posts

Herr Brun skrev (3 timer siden):

Jeg er usikker på effekten av å benytte seg av angrerett ved strøm. Magefølelsen er den samme som din når varene er forbrukt må du betale for dem. Men om du anvender reglene om tjenester så er det full tilbakebetalingsplikt selv om tjenestene levert om enkelte regler er brutt. Etter fkjl er strøm en vare, men usikker på om det samme gjelder etter angrerettloven.

Men jo, sender du ut angrerettskjema etter levering så gjelder angrerettloven fra skjemaet sendes. Se angrerettloven § 21 siste ledd. 

Mottatt. Jeg er korrigert. Takk :)

Da har jeg byttet fra tibber til annet selskap.

Hadde det vært normale strømpriser kunne jeg ha tolerert alt tulballet for de positive sidene med tibber, men med disse prisene gidder jeg ikke dette noe mer.

Personlig er jeg litt i motsatt båt fordi prisene er kaotisk hos alle, men siden de (Tibber) gang på gang feiler på å estimere realistisk forventet forbruk på forskuddsfakturering så har jeg selv sett meg lei og nå valgt å bestille fra annet selskap.

horrorr skrev (19 minutter siden):

Personlig er jeg litt i motsatt båt fordi prisene er kaotisk hos alle, men siden de (Tibber) gang på gang feiler på å estimere realistisk forventet forbruk på forskuddsfakturering så har jeg selv sett meg lei og nå valgt å bestille fra annet selskap.

Jeg forstår ikke hva du mener med at prisene er kaotisk hos alle? For det er beviselig feil.

Kaotisk som i "fyker opp og ned som en jojo på hele kontinentet/Europa"

Må gjerne bevise at det er feil, men grafen for i år er alt annet en ikke-kaotisk.

Beyma skrev (7 timer siden):

Da har jeg byttet fra tibber til annet selskap.

Hadde det vært normale strømpriser kunne jeg ha tolerert alt tulballet for de positive sidene med tibber, men med disse prisene gidder jeg ikke dette noe mer.

Bytta jeg også, men undres på hvordan det da blir med denne forskuddsbetalingen de har sendt? Skal betale forskudd for perioden 1-20desember, men min avtale blir flyttet til en annen leverandør imorgen.  Har sendt de mail og spurt, men tviler på å få svar innen rimelig tid. 

Ser i diverse strøm-relaterte grupper at mange bytter over til andre selskaper som Motkraft, el-kompis, vibb, klarkraft og andre som markedsfører med det samme - 0 i påslag, 0,- månedsavgift, ingen bindingstid - hva er det som får folk til å tro at det samme ikke kan skje dem?

Tibber gikk jo forhåndsvis greit men fikk et stort problem som nå, men hva med fremtiden til disse andre ny-oppstarta "moderne" selskapene?

Kimelimm skrev (1 minutt siden):

Ser i diverse strøm-relaterte grupper at mange bytter over til andre selskaper som Motkraft, el-kompis, vibb, klarkraft og andre som markedsfører med det samme - 0 i påslag, 0,- månedsavgift, ingen bindingstid - hva er det som får folk til å tro at det samme ikke kan skje dem?

Tibber gikk jo forhåndsvis greit men fikk et stort problem som nå, men hva med fremtiden til disse andre ny-oppstarta "moderne" selskapene?

Det tar jo typ 1minutt å bytte til en annen om det skulle skje så det er vel ingen stor sak bare man kommer seg bort fra de som har innført det.