Jump to content
Fnugle

Hvorfor skal kundene lide for at Tibber ikke har laget en bærekraftig forretningsstrategi?

Recommended Posts

 

Herr Brun skrev (3 timer siden):

Jeg er usikker på effekten av å benytte seg av angrerett ved strøm. Magefølelsen er den samme som din når varene er forbrukt må du betale for dem. Men om du anvender reglene om tjenester så er det full tilbakebetalingsplikt selv om tjenestene levert om enkelte regler er brutt. Etter fkjl er strøm en vare, men usikker på om det samme gjelder etter angrerettloven.

Men jo, sender du ut angrerettskjema etter levering så gjelder angrerettloven fra skjemaet sendes. Se angrerettloven § 21 siste ledd. 

Mottatt. Jeg er korrigert. Takk :)

Share this post


Link to post

Da har jeg byttet fra tibber til annet selskap.

 

Hadde det vært normale strømpriser kunne jeg ha tolerert alt tulballet for de positive sidene med tibber, men med disse prisene gidder jeg ikke dette noe mer.

Share this post


Link to post

Personlig er jeg litt i motsatt båt fordi prisene er kaotisk hos alle, men siden de (Tibber) gang på gang feiler på å estimere realistisk forventet forbruk på forskuddsfakturering så har jeg selv sett meg lei og nå valgt å bestille fra annet selskap.

Share this post


Link to post
horrorr skrev (19 minutter siden):

Personlig er jeg litt i motsatt båt fordi prisene er kaotisk hos alle, men siden de (Tibber) gang på gang feiler på å estimere realistisk forventet forbruk på forskuddsfakturering så har jeg selv sett meg lei og nå valgt å bestille fra annet selskap.

Jeg forstår ikke hva du mener med at prisene er kaotisk hos alle? For det er beviselig feil.

Share this post


Link to post

Kaotisk som i "fyker opp og ned som en jojo på hele kontinentet/Europa"

Må gjerne bevise at det er feil, men grafen for i år er alt annet en ikke-kaotisk.

Share this post


Link to post
Beyma skrev (7 timer siden):

Da har jeg byttet fra tibber til annet selskap.

 

Hadde det vært normale strømpriser kunne jeg ha tolerert alt tulballet for de positive sidene med tibber, men med disse prisene gidder jeg ikke dette noe mer.

Bytta jeg også, men undres på hvordan det da blir med denne forskuddsbetalingen de har sendt? Skal betale forskudd for perioden 1-20desember, men min avtale blir flyttet til en annen leverandør imorgen.  Har sendt de mail og spurt, men tviler på å få svar innen rimelig tid. 

Share this post


Link to post

Ser i diverse strøm-relaterte grupper at mange bytter over til andre selskaper som Motkraft, el-kompis, vibb, klarkraft og andre som markedsfører med det samme - 0 i påslag, 0,- månedsavgift, ingen bindingstid - hva er det som får folk til å tro at det samme ikke kan skje dem?

Tibber gikk jo forhåndsvis greit men fikk et stort problem som nå, men hva med fremtiden til disse andre ny-oppstarta "moderne" selskapene?

Share this post


Link to post
Kimelimm skrev (1 minutt siden):

Ser i diverse strøm-relaterte grupper at mange bytter over til andre selskaper som Motkraft, el-kompis, vibb, klarkraft og andre som markedsfører med det samme - 0 i påslag, 0,- månedsavgift, ingen bindingstid - hva er det som får folk til å tro at det samme ikke kan skje dem?

Tibber gikk jo forhåndsvis greit men fikk et stort problem som nå, men hva med fremtiden til disse andre ny-oppstarta "moderne" selskapene?

Det tar jo typ 1minutt å bytte til en annen om det skulle skje så det er vel ingen stor sak bare man kommer seg bort fra de som har innført det.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...