Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Samboer mener jeg drikker for mye, jeg er uenig


Gjest acb0b...ab8

Anbefalte innlegg

Gjest acb0b...ab8

Kort fortalt mener min samboer at jeg drikker for mye mens jeg er totalt uenig. Før vi fikk barn ble vi enig om max 3 øl på en dag. Noe jeg har overholdt så og si alltid foruten større 'events'. Men likevel klager hun. Jeg holder ikke telling, men det er svært sjeldent det går mer enn en sekspakning i uken og som sagt aldri utover de 3 boksene når jeg er hjemme. Stort sett tar jeg meg noen øl på fredag/lørdag kveld etter at barn har lagt seg og i ukene kan det hende jeg tar meg en eller to om det er fint vær og vi griller etc.

Så, hva mener dere? Er dette innafor 'normalen' eller drikker jeg for mye? Jeg sliter med å se det, men for all del kan jo dette være hele problemet. At jeg ikke innser at det er for mye.

Anonymous poster hash: acb0b...ab8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest acb0b...ab8
KarvaBlad skrev (Akkurat nå):

Er det halvlitersbokser eller 0,33l?

Stort sett 0,5 og vi var altså enig i at det var max 3 slike ila en dag etter barn kom til verden. Noe jeg har overholdt i hverdagen, mens det har blitt mer utenfor hjemmet i større selskap. Noe som er avtalt på forhånd såklart.

Anonymous poster hash: acb0b...ab8

Lenke til kommentar

Slik du fremstiller det her med max 1 sekspakning i uken ser jeg ikke noe problemer. Spørsmålet er om hun ville gitt samme forklaring. No offense, men det er lett å lyge for seg selv når det gjelder slike ting. Jeg har jo selvsagt ingen anelse om det er det som skjer her.

Selv drikker jeg i snitt 1-2 sekspakninger i mnd, men jeg synes selv jeg drikker relativt sjeldent.

Endret av simen929
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest acb0b...ab8
Mannen med ljåen skrev (4 minutter siden):

Minst halvannen liter øl til dagen? Forstår at det kan bli litt mye 

Mulig jeg har formulert meg dårlig, max 3 halvlitere på en dag. Og det skjer kanskje en gang i uken i snitt men sannsynligvis mindre.

Anonymous poster hash: acb0b...ab8

Lenke til kommentar
Gjest acb0b...ab8
Bytex skrev (4 minutter siden):

Jeg drikker en sixpack halvlitere på en måned, så i min skala er du "alkis". Hvis du føler at du MÅ drikke for å holde deg i en slags halvrus hele ettermiddagen har du garantert et problem du benekter.

 

Ingen trenger 1,5L øl om dagen når det er vann i springen og brus i butikken.

Absolutt ikke slik, som nevnt over drikker jeg stort sett etter at barn har lagt seg. Altså på kvelden og max 3 for den kvelden.

Nei klart deg er ikke noe jeg trenger og det er ikke substitutt for vann eller brus:)

Anonymous poster hash: acb0b...ab8

Lenke til kommentar
Gjest acb0b...ab8
Bytex skrev (1 minutt siden):

Det høres ut som dere planlegger rundt drekkinga di, og da har du et problem i mine øyne.

Ingen planlegging, men grenser er satt. 

Anonymous poster hash: acb0b...ab8

Lenke til kommentar
Gjest acb0b...ab8
KarvaBlad skrev (5 minutter siden):

Jeg ville anbefalt deg å tracke hvor mye du drikker i en måned, med en app:

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.M.alcodroid&hl=en&gl=US

iPhone: https://apps.apple.com/us/app/drinkcontrol-alcohol-tracker/id456207840

Du kan bli overrasket over resultatet. Dersom det er over 21 standarddrinker i uka, bør du vurdere å redusere.

Takk, dette var ett godt tips. Starter i dag:)

Anonymous poster hash: acb0b...ab8

Lenke til kommentar
Gjest acb0b...ab8
Elgen-Hansi skrev (1 minutt siden):

Basert på din beskrivelse drikker du ikke mye. Hvorfor er samboer kritisk? Er hun avholds selv? Liker hun deg ikke når du har promille? Er hun bekymret for helsen din? Hvis vi kunne spurt henne hvor mye du drikker, hadde svaret vært det samme?

Jeg er faktisk litt usikker på bakgrunnen, om det bare er for å syte eller en reell bekymring.

Hun hadde nok svart likt som meg, altså max 3 i hjemmet. Men antall over en periode hadde hun nok ikke hatt peiling. Jeg har spurt henne selv, men får aldri noe svar.

Anonymous poster hash: acb0b...ab8

Lenke til kommentar
Gjest acb0b...ab8 skrev (3 minutter siden):

Jeg er faktisk litt usikker på bakgrunnen, om det bare er for å syte eller en reell bekymring.

Hun hadde nok svart likt som meg, altså max 3 i hjemmet. Men antall over en periode hadde hun nok ikke hatt peiling. Jeg har spurt henne selv, men får aldri noe svar.

Anonymous poster hash: acb0b...ab8

Det virker som om at det er hun som er grensen paa hvor mye du drikker.

Hvor mye hadde du boetta innpaa, hvis det var fri motorvei?

Lenke til kommentar
Powertrainer skrev (1 minutt siden):

Hold deg til helgene,fredags&lørdagskveldene, og helst etter at hun har lagt seg, da er problemet ute av verden.

Noen teller tomgods.

Soldatene som bygget Fredriksten festning fikk utlevert tilsvarende 4,5 liter om dagen, hvilket jeg synes er innafor.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • Gjest låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...