Gå til innhold

Power 3års delbetaling


Olav55

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter å vurdere Power sin kampanje med 3 års delbetaling.
https://www.power.no/kundeservice/betalingsalternativer/power-handlekonto/3-aars-delbetaling-kampanje/?q=3 års kampanje

 

Slik jeg forstår det;
Dersom jeg kjøper noe til 20000kr, så betaler jeg 556kr i 36mnd. (20 016kr)
Dette kan jeg ikke endre på, f.eks. betale ekstra en mnd, og betale alt om jeg ønsker det.
Jeg må holde meg til fast avbetalings plan. 

Dersom jeg etter 12 mnd, (13328kr igjen på betalingen) misser en delbetaling, så vil lånet mitt gå over til forbrukslån hos Santander Bank.

Jeg vil da få en ny avbetalings plan med 30,4% rente.
17379kr med 24 avdrag på 724kr. 

Når Santander så har overtatt dette fra Power, har dette da blitt et vanlig forbrukslån som jeg kan betale ut om jeg ønsker det??
Slik at på første faktura så betale jeg ca. 724kr (avdrag med 30%rente) + 12772kr. (resterende lån)???

Er det noen som har vært borti dette før, og kan svare?

 

Jeg er ute etter å vite om jeg forstår teorien her, ikke om dette er lurt eller dumt å gjøre.
Se også bort ifra tallene og regn/skrive feil.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på hvordan Santander håndterer det hvis du ønsker å betale alt ved et senere tidspunkt.

Det er delbetaling det kalles, men du kan godt se på det som et forbrukslån hvis du vil det. Eneste forskjell er at det er et produkt, og ikke penger som i et forbrukslån. Så det er viktig at du kaller det delbetaling, så det ikke blir forvirring.

Men kampanjen utløper i kveld. Bare sånn at du er klar over det.

 

Endret av 3l33t3
Lenke til kommentar
3l33t3 skrev (6 minutter siden):

Jeg er usikker på hvordan Santander håndterer det hvis du ønsker å betale alt ved et senere tidspunkt.

Det er delbetaling det kalles, men du kan godt se på det som et forbrukslån hvis du vil det. Eneste forskjell er at det er et produkt, og ikke penger som i et forbrukslån. Så det er viktig at du kaller det delbetaling, så det ikke blir forvirring.

Men kampanjen utløper i kveld. Bare sånn at du er klar over det.

 

Takk for svar.

Det er sant at rett ord å bruke når avtalen er med Power, så er det en delbetaling.
Men dersom den blir brutt, så opphører den avtalen og alle vilkår som er underlagt den.

Da får jeg en ny avtale, med nye vilkår.
Det er disse vilkårene jeg ikke klarer å helt finne/bli klok på.

Blir det da et helt vanlig forbrukslån eller som sedsbeg sier, et helt vanlig kredittkort?

Som kan betales fult ut, når jeg ønsker?

 

 

Lenke til kommentar
Olav55 skrev (38 minutter siden):

Takk for svar.

Det er sant at rett ord å bruke når avtalen er med Power, så er det en delbetaling.
Men dersom den blir brutt, så opphører den avtalen og alle vilkår som er underlagt den.

Da får jeg en ny avtale, med nye vilkår.
Det er disse vilkårene jeg ikke klarer å helt finne/bli klok på.

Blir det da et helt vanlig forbrukslån eller som sedsbeg sier, et helt vanlig kredittkort?

Som kan betales fult ut, når jeg ønsker?

 

 

Ja - så dersom du glemmer/misser en betaling, og den går over til Santander. Så betaler du alt resterende asap, så rentekostnader blir minimale. 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du engang trenger å "glemme" en betaling.

Men bare ta kontakt med Power kundeservice. På chatten for eksempel og spør om du uansett kan innfri hele restbeløpet når som helst.

Dette virker som et gammelt triks. Power vil selge mest mulig og Santander vil ha flest mulig kredittkort ut til folk siden de vet folk kommer til å bruke kredittkortet til andre ting også. Vinn-vinn for Power og Santander.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

Jeg har nå kjøpt meg 1stk iPhone 14 pro max og Apple watch ultra på power.no, med 36mnd. delbetaling. 
Dette kostet 25 480kr, men jeg fikk nå et kredittkort med 36000kr kreditt grense, altså mer enn det jeg ba om.

Slik jeg forstår vilkårene, dersom jeg bruker noe mer på dette kortet enn de 25 480kr, så går hele kortet over til 30,4% rente.

Meget lurt av de å lokke folk med dette.
Også greit for meg, dersom jeg ønsker å betale ut alt med en gang, så tenger jeg bare å bruke 1kr på dette kortet, så går det fra å være låst delbetaling, til vanlig kreditt som kan løses ut med en gang.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...