Gå til innhold

Google legger ned Stadia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
MrMidget skrev (11 minutter siden):

Så denne komme i flere år allerede
Ganske bra av dem å refundere alt som er kjøpt.. det må nå være en betydelig sum! (ikke at det gjør google noe.. ) 

Kan se for meg at det ikke ble så mye når de faktisk refunderer kjøp på den måten.. Synd at Google failet så ufattelig med den tjenesten. 

Prøvde den for en tid tilbake og var overrasket over hvor lite latency jeg opplevde. 

Lenke til kommentar

Synes det funka bra jeg, så litt rart at det gikk så dårlig som det gjorde. Men gadd ikke mer enn trial perioden, da jeg har mer enn bra nok pc, pluss det var lite utvalg av spill. 

Stilig konsept de hadde med YouTube egentlig, men ble vel aldri noe av. 

Hadde det vært mulig kjøre spill via steam osv istede tror jeg det kunne blitt bra. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Lostfields skrev (17 minutter siden):

Får man refundert for hardware kjøp?

Ja, det kommer ihvertfall fram av artikkel og blogposten til google. 

  

Curuion skrev (3 minutter siden):

Hadde det vært mulig kjøre spill via steam osv istede tror jeg det kunne blitt bra. 

Geforce now, Nvidia sin løsning har dette. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Tror nok Stadia var for tidlig ute og at folk generelt er for skeptisk til å streame høy interaktivitet. De kan optimalisere alt de har kontroll over, men det er fremdeles flere faktorer som vil legge på forsinkelse i varierende grad.

Sist jeg testet å streame under 5 meter med Steam fikk jeg rundt 250 ms med lag. Det ble fiberoptisk HDMI som redda prosjektet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
vidor skrev (15 minutter siden):

Tror nok Stadia var for tidlig ute og at folk generelt er for skeptisk til å streame høy interaktivitet. De kan optimalisere alt de har kontroll over, men det er fremdeles flere faktorer som vil legge på forsinkelse i varierende grad.

Sist jeg testet å streame under 5 meter med Steam fikk jeg rundt 250 ms med lag. Det ble fiberoptisk HDMI som redda prosjektet.

Kommer helt an på hvordan du streamer.. Streamer du med en kabel som er kobla til ruteren din og du har fiber så blir det som regel bra.. Men det er aldri en garanti..

Jeg opplevde den tjenesten som veldig responsiv og liten latency men så har jeg fiber og da. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Jeg opplevde den tjenesten som veldig responsiv og liten latency men så har jeg fiber og da. 

Det er nok det som var det de designet for i planleggingen av prosjektet.

Tipper testfasene deres lokalt var ren fiber hos kundene koblet hele veien til datasentret med ren fiber til serverene.

Lenke til kommentar
1 hour ago, vidor said:

Tror nok Stadia var for tidlig ute og at folk generelt er for skeptisk til å streame høy interaktivitet. De kan optimalisere alt de har kontroll over, men det er fremdeles flere faktorer som vil legge på forsinkelse i varierende grad.

Sist jeg testet å streame under 5 meter med Steam fikk jeg rundt 250 ms med lag. Det ble fiberoptisk HDMI som redda prosjektet.

Å si de var for tidlig når flere andre lignende tjenester dukket opp nesten samtidig med relativt god suksess blir litt feil. Det disse andre tjenestene derimot gjorde forskjellig var enten å tillate bruk av allerede eide spill via f.eks. Steam(gforce) eller ha valget mellom å Streame eller laste ner å spille lokalt. For mange dedikerte spillere har og vil fortsatt ha good maskinvare. Når du gjer deg avhengig av at en tjeneste holder seg i live for at du skall kunne spille og når du atpåtil må betale full pris for spillet uten et alternativ vis for eksempel nettet er borte eller sliter, må du ha tillit til at ikkje bare tjenesten i seg selv er stabil, men også nettet. Det var flere grunner til å være skeptisk til prosjektet med den historien Google har. 

Endret av SynT
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...