Gå til innhold

Win10 starter programmer før jeg logger inn ved restart.


Anbefalte innlegg

Ikke et stort problem, men fortsatt irriterende. Om den aktive Chrome fanen er en Youtube video, og jeg kjører en restart pga oppdateringer, så starter videoen å spille selv om jeg ikke logger inn. Er det en måte å få windows til å ikke starte slike programmer før jeg faktisk logger inn? Alternativt stoppe Youtube fra å automatisk starte videoer når fanen åpnes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke normalt, sjekk task manager (høyreklikk på taskbaren eller ctrl+shift+esc) -> more details -> startup, om programmene ligger der ? skal gå an å slå av der i hvertfall da.

Ellers kan det hende noe ligger i oppstarts mappa, åpne denne i utforskeren: 

%AppData%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\

 

 

Endret av Curuion
Lenke til kommentar
Curuion skrev (1 minutt siden):

Det er ikke normalt, sjekk task manager (høyreklikk på taskbaren eller ctrl+shift+esc) -> more details -> startup, om programmene ligger der ? skal gå an å slå av der i hvertfall da.

Ellers kan det hende noe ligger i oppstarts mappa, åpne denne i utforskeren: 

%AppData%\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\

 

 

Er ikke der problemet ligger, når jeg kjører restart gjennom windows update så fortsetter jo windows der den slapp(kjører alle programmer som var åpne når jeg trykket på restart, dette er ønskelig), men jeg ønsker at den skal vente til jeg logger inn, slik at jeg slipper å løpe tilbake til pc, logge inn, for så stoppe videoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...